• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Ni som tagit bolån hos Nordax, berätta ALLT!

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Det är 2 olika avdelningar som inte har samma process. Jag fick vänta till bolånet var klar innan jag kunde ansöka om samlingslån. Och bra att veta att de inte kan använda samma uc.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
B

Bailey

Gäst
Poäng: 0
Hejsan
Som föredetta anställd på Nordax så vill jag avråda Alla från att ha någonting med denna skämt bank att göra.

Den sinnessjuka personalomsättning Nordax har och den totala nonchalanta personalpolitiken samt strukturella problem gör att jag avråder från att vare sig spara pengar hos dom eller ta lån.

När vissa nyckelpersoner får kicken eller slutar så faller allting direkt. Ingen har koll på någonting och GDPR ska vi inte tala om. De har noll koll på vart personuppgifter finns och de interna processerna är ett skämt.

Välj en annan Bank, det finns betydligt bättre.
 

Slutetärnära

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Januari 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Vi har sökt bolån genom nordax. Dom har värderat huset och vi har skickat in amorteringsunderlag men efter det har vi inte hört ett ljud på över två veckor... Hur länge ska man vänta på besked? Försökte ringa idag men satt i kö i över 40 min innan jag gav upp. Kreditkontroll på uc togs för snart 2 månader sedan! Kommer dom gå på den eller tar dom ny igen?
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Utan att veta säkert så gör dom nog en ny upplysning när det är dags att signera papper. Fan vad drygt för er att det tar sån lång tid! Ni har inte råkat uppge någon gammal mailadress där dom har skickat besked dit? Sorry korkad fråga men det hände mig faktiskt :)
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
Hade samma! Det tar tid men det görs inte ytterligare någon upplysning. Det går att maila till de!
 

Slutetärnära

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
13 Januari 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jag var i kontakt med dom 19/4 då jag skickade amorteringsunderlaget. Då svarade han på en fråga och skrev så här :
"Ursäkta sen återkoppling.


Du kan fota det och skicka till mig . Tydligt så är det klart!"

Vad som är klart vet jag inte... Jag har mejlat och ringt utan att få tag i någon. Men antar att det bara är att vänta då.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 910
Poäng
1 247
När de skrev till mig att det var klart, betydde det att lånet var beviljat. Tror det är stort tryck på arbetsbördan just nu. Och det tog oxå ca 2 veckor efter jag skickat all underlag.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 912
Mottagna reaktioner
1 897
Poäng
1 277
40 min är ingenting. Testa att försöka ring in till SBAB’s kundservice :facejoy:
Ja, jag satt i många timmar när jag hade vunnit budgivningen. Och man var tvungen att ringa för att få ett ok innan kontraktskrivning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp