• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Ni som tagit bolån hos Nordax, berätta ALLT!

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Jag har sökt ett samlingslån via lendo. Fått 2 erbjudanden ett från collektor och ett från nordax. Senast jag sökte fick jag också från collektor men sedan blev jag ändå nekad av dom när jag valt dom. Nu undrar jag vad ni har för erfarenhet av nordax? Är dom krångliga? Vill dom ha in andra uppgifter senare eller hur fungerar dom?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Ville inte ha nåt extra kompletteringar av mig. Sen betalade jag av halva lånet rätt fort och då ringde de och ville veta varifrån pengarna kom.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Ok det är ju bra. Inga andra erfarenheter? Fick du själv lösa in lånen?
 

Erikovic

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 Februari 2019
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Jag har sökt ett samlingslån via lendo. Fått 2 erbjudanden ett från collektor och ett från nordax. Senast jag sökte fick jag också från collektor men sedan blev jag ändå nekad av dom när jag valt dom. Nu undrar jag vad ni har för erfarenhet av nordax? Är dom krångliga? Vill dom ha in andra uppgifter senare eller hur fungerar dom?
Vad fick du för erbjudande? Vilka förutsättningar hade du? Har tyvärr ingen erfarenhet av Nordax.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
350000kr 15 år 10% ränta men det hjälper mig så får jag söka annat sen om ett år eller så. Förutsättningarna 1,7 på Uc 2ff.
Inkomst 333000 kr .lån 590000kr.
Fick bara nordax och collektor. Tog nordax eftersom sist tog jag collektor som först beviljade och sedan begärde massa uppgifter och sedan ändå nekade. Nu har jag signerat skuldebrev så nu hoppas jag bara att pengarna kommer och att allt är klart
 

Moffen87

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
61
Poäng
207
Det kommer gå bra håller tummarna återkoppla sen när du har fått det utbetalt
 

Erikovic

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 Februari 2019
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
350000kr 15 år 10% ränta men det hjälper mig så får jag söka annat sen om ett år eller så. Förutsättningarna 1,7 på Uc 2ff.
Inkomst 333000 kr .lån 590000kr.
Fick bara nordax och collektor. Tog nordax eftersom sist tog jag collektor som först beviljade och sedan begärde massa uppgifter och sedan ändå nekade. Nu har jag signerat skuldebrev så nu hoppas jag bara att pengarna kommer och att allt är klart
Ok! Bra ändå om det hjälper dig nu. O som sagt går ju bra att söka igen när man betalat av lite.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
En bekant fick beviljat med förutsättningar som jag blev lite förvånad över.
Senast taxerade inkomsten var inte så bra pga studier hela 2020, gissar att det taxerades 40-50k eller liknande.
Hen sökte via lendo eller advisa eller nåt liknande, 100k tror jag, fick deras lägsta ränta, 4,9 eller 4.8 tror jag det var.
 

aclc

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
5 Oktober 2012
Meddelanden
483
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Oj det låter ju bra. Har dock ännu ej fått några pengar men signerat avtal och allt. Får ringa dom imorgon om dom ej inkommer då
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp