Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Northmill Bank - Vi garanterar dig sänkt ränta*

God förmiddag på er!

Tack för era svar!
Tyvärr så kan jag inte exakt gå in på hur vår kreditbedömning fungerar, så om ni vill ha så tydlig vägledning som möjligt om just era förutsättningar på Reduce så rekommenderar jag starkt att ni hör av er till mig på 08-4000 70 40 och så ber ni att få tala med Eric så kan jag ge er en så tydlig bild som möjligt vid en eventuell ansökan.

Många här på LF har väldigt god insikt i sin egna lånesituation. Vilket är utmärkt då jag baserat på den informationen med relativt hög säkert kan säga om det är värt att gå vidare och ta en UC och därmed genomföra en ansökan. Varken vi eller ni tjänar på en "onödig" UC förfrågan. Ringer ni mig så går vi igenom detta först, och då kan jag presentera vilka möjliga scenarion som finns, och om ni skulle vara nöjda med det scenario som presenteras så går vi först då vidare med en ansökan.

Svar till IHope, jag vet inte exakt varför vi fanns med på Lendos sida just då. Kanske för att vi tidigare samarbetade kring en av våra tidigare produkter. Men som sagt, inom någon vecka eller så ska vi finnas med och i ett första steg erbjuda vår nya kontokredit via Lendo. Därefter kommer det följa fler nyheter som jag kan hålla er uppdaterade om, om ni önskar. Vår kontokredit finns via Sambla, Zmarta, Advisa i dagsläget.

Vänligen
Eric på Northmill Bank

Senast ändrad:
Om jag har lån 400.000 kr fördelat på två lån, vad gäller då vid ansökan då ni endast erbjuder 300.000 kr? Löser ni delar av lån? Hur går lösandet av lån till?

Hejsan Korpen!

När du har gjort en ansökan hos oss kommer du direkt få besked på vilket belopp vi kan garantera sänkt ränta upp till, då förutsatt att du och de lån du vill att vi kollar på uppfyller de villkor för garanterad sänkt ränta som min kollega förtydliga i första inlägget i denna tråd.
Sen vilka lån du vill att vi sänker räntan på och om det blir lån till fullo eller om det blir att vi, som i ditt fall då löser 100 000 kr av ett lån på 200 000 kr, så är det definitivt möjligt. Väljer du då att gå vidare med ansökan kommer vi att lösa ena lånet till fullo och det andra lånet till det belopp som då återstår i din "limit" hos oss.

Så det blir att vi betalar de belopp till bankerna du idag har lånen på och även de belopp som du vill att vi betalar av på respektive lån.

Hoppas det besvarar din fråga!
Vill du kan vi gå igenom din situation över telefon så kan jag ge tydligare besked på hur ditt låneerbjudande skulle kunna se ut!

Med vänliga hälsningar,
Eric på Northmill Bank

Hej vilka låneförmedlare är ni med i nu? Om ni är med i någon?

Vart avslag hos dem tyvärr. Gick inte igenom kreditprövning säger dem. Trots att man försökt samla 3 st krediter som man betalar regelbundet tydligen så anser de att man inte kan betala en istället. Inga anmärkninga, får inte det att gå ihop alls. Blir inge mer test hos Northmill. Tack och hej.

Vart avslag hos dem tyvärr. Gick inte igenom kreditprövning säger dem. Trots att man försökt samla 3 st krediter som man betalar regelbundet tydligen så anser de att man inte kan betala en istället. Inga anmärkninga, får inte det att gå ihop alls. Blir inge mer test hos Northmill. Tack och hej.
Va synd... vad har du för förutsättningar?

Halloj,

Vår kontokredit finns via Advisa, Sambla, Zmarta och Lendos panel. Sen utöver det erbjuder vi även ett mindre privatlån upp till 50 000 kr som i dagsläget enbart finns via Lendo.
Reduce tjänsten däremot erbjuds enbart via vår egna hemsida.

God fortsättning,
Eric på Northmill Bank

Senast ändrad:

Efter samtal med Northmill igen så gick det igenom då de glömde räkna med en sak och att vi har gemensam ekonomi hos mig så nu gick det vägen. Stort tack till dig på Northmill du vet vem du är vill ej nämna några namn här. God fortsättning och tack.

Efter samtal med Northmill igen så gick det igenom då de glömde räkna med en sak och att vi har gemensam ekonomi hos mig så nu gick det vägen. Stort tack till dig på Northmill du vet vem du är vill ej nämna några namn här. God fortsättning och tack.

Vad hade du för förutsättningar? Grattis

Ansökte just via Zmarta. Northmill hade inte handlagt mitt ärende (Till exempel på grund av ålder, inkomst m.m.) stod det på sidan.
Blir det en ny UC om jag ansöker hos er? (Reduce)

God fortsättning IHope,

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga utan att kolla närmre på det.

Hör gärna av dig till mig, så kan vi kolla på ditt ärende, så kan jag se över dina möjligheter på Reduce.

Med vänliga hälsningar
Eric på Northmill Bank

God förmiddag på er!

Tack för era svar!
Tyvärr så kan jag inte exakt gå in på hur vår kreditbedömning fungerar, så om ni vill ha så tydlig vägledning som möjligt om just era förutsättningar på Reduce så rekommenderar jag starkt att ni hör av er till mig på 08-4000 70 40 och så ber ni att få tala med Eric så kan jag ge er en så tydlig bild som möjligt vid en eventuell ansökan.

Många här på LF har väldigt god insikt i sin egna lånesituation. Vilket är utmärkt då jag baserat på den informationen med relativt hög säkert kan säga om det är värt att gå vidare och ta en UC och därmed genomföra en ansökan. Varken vi eller ni tjänar på en "onödig" UC förfrågan. Ringer ni mig så går vi igenom detta först, och då kan jag presentera vilka möjliga scenarion som finns, och om ni skulle vara nöjda med det scenario som presenteras så går vi först då vidare med en ansökan.

Svar till IHope, jag vet inte exakt varför vi fanns med på Lendos sida just då. Kanske för att vi tidigare samarbetade kring en av våra tidigare produkter. Men som sagt, inom någon vecka eller så ska vi finnas med och i ett första steg erbjuda vår nya kontokredit via Lendo. Därefter kommer det följa fler nyheter som jag kan hålla er uppdaterade om, om ni önskar. Vår kontokredit finns via Sambla, Zmarta, Advisa i dagsläget.

Vänligen
Eric på Northmill Bank

Hej Eric

Hej

Jag har en fråga om kontokredit .

Har ringt igår och frågade om skulle ta ut 50 tusen månads kostnad skulle vara 1500 och av den 995 kronor ränta .
Sen att man betalar 215 månader .
Det nästan över 300 tusen kronor kostnader ? Stämmer det ?
Kan du förklara lite mer
Det står inte på eras sida att man betalar 215 månader ?
Då man blir aldrig av med detta kontokredit

Kan du hjälpa och svara förklara lite mer ?

Hej Eric

Hej

Jag har en fråga om kontokredit .

Har ringt igår och frågade om skulle ta ut 50 tusen månads kostnad skulle vara 1500 och av den 995 kronor ränta .
Sen att man betalar 215 månader .
Det nästan över 300 tusen kronor kostnader ? Stämmer det ?
Kan du förklara lite mer
Det står inte på eras sida att man betalar 215 månader ?
Då man blir aldrig av med detta kontokredit

Kan du hjälpa och svara förklara lite mer ?
Kan säga att du räknat väldigt fel.
Amortera du 500 i månaden så kommer det på 215 månader bli 108.000.
Du kommer ju dessutom betala mindre i månaden för räntan ju mer du amorterat på lånet.

Kan säga att du räknat väldigt fel.
Amortera du 500 i månaden så kommer det på 215 månader bli 108.000.
Du kommer ju dessutom betala mindre i månaden för räntan ju mer du amorterat på lånet.
Ok tack

Då har jag en enkelt fråga :

Om ja ta ut 50 tusen och betalar 1500 kronor i månaden när är jag klart med betalningen ?

Mindre enkel ;) beror på räntan vet inte om alla har samma där? Och sorry orkar inte riktigt räkna ut det även om jag vet räntan

Hej Andreja27,

Ber om ursäkt för sent svar!

Eftersom att man enbart blir aviserad 3% av ens utestående skuld på Northmills Kontokredit så blir återbetalningstiden väldigt lång om man alltid bara betalar lägsta beloppet.

Men som svar på din fråga att om du betalar 1500kr/månad och då hur lång din återbetalningstid skulle bli ska jag försöka besvara detta men eftersom jag inte vet din räntesats blir det svårt för mig att svara på detta exakt. Men kan ge ett generellt svar på om du har vår lägsta nominella årsränta på 4,9% på krediten tar det ca 37 betalningar på 1500kr för att betala av 50 000 kr. Har du vår högsta nominella årsränta på 19,90% tar det ca 50 betalningar på 1500kr för att betala av 50 000 kr.

Hoppas det ger dig någon form av klarhet kring din fråga.

Glad påsk på er!

//Eric på Northmill Bank

Hej @Northmill
Hur kommer det sig att jag fastnar vid creditsafe kontrollen när jag har 3st gamla anmärkningar som går ut i år? Hur kommer det sig att folk med fler och nyare anmärkningar fått lån? Skyll inte heller på att det är olika anmärkningar eftersom de jag har är inte missbrukad kredit eller utmätningsförsök. Ni borde åtminstone ta en titt p0 detta. Mvh

Hej viggeloo,

Det är väldigt svårt att svara på din fråga utan att kunna kika på ditt ärende men kan ge en förklaring på varför din ansökan kanske inte gått igenom. När vi inhämtar en Creditsafe så har vi även en intern kreditbedömning, där saker som att man är eller har tidigare varit kund på Northmill kan påverka en eventuell ansökan på Reduce baserat på hur väl du skött betalningen på dessa tidigare lån/krediter.

Om du vill att jag kikar på ditt ärende och tar en titt på vad som kan vara orsaken till att din ansökan inte går igenom så är du varmt välkommen att höra av dig till mig på 076-693 30 48.

Annars får jag bara önska en fortsatt trevlig vecka!

//Eric på Northmill Bank

Hej @Northmill
Hur kommer det sig att jag fastnar vid creditsafe kontrollen när jag har 3st gamla anmärkningar som går ut i år? Hur kommer det sig att folk med fler och nyare anmärkningar fått lån? Skyll inte heller på att det är olika anmärkningar eftersom de jag har är inte missbrukad kredit eller utmätningsförsök. Ni borde åtminstone ta en titt p0 detta. Mvh
Dom kan nog inte gå in i detalj på ett publikt forum. Ring och fråga i stället.

Rapporter ni in erat kreditkort till uc med?
Och kan man söka det på samma uc förfrågan när man söker reduce?

Hej Krelf,

Ja det stämmer, vi rapporterar kreditkortet till UC. Om vi tagit en UC på dig via en av våra produkter, så kan vi återanvända den UCn i de allra flesta fall, inom 30 dagar.

Trevlig kväll!

// Eric på Northmill Bank

Hej Krelf,

Ja det stämmer, vi rapporterar kreditkortet till UC. Om vi tagit en UC på dig via en av våra produkter, så kan vi återanvända den UCn i de allra flesta fall, inom 30 dagar.

Trevlig kväll!

// Eric på Northmill Bank

Varför ni ta vid uttag Credit safe?

Ni ta pengar till uttag 195 .
Ni ta uppgift 19 kronor..
Vad är det för företag ?

Om jag blev beviljad 50 tusen hur kan ni varje gång ta Credit safe vid uttag
Ni förstör hela min historik
Vad är det som ni gör

Vad är det för företag ?

Hur har ni rätt vta creditsafe safe vid uttag

Om jag blev beviljad 50 tusen hur kan ni varje gång ta Credit safe vid uttag det finns ingenstans att man gör så

Vill förklaring har att alla läser .

Vad är det som ni gör
Blev förbannad när fått brev att ni tagit upplysning på något som jag betalar ränta avgift inte ni
Har man rätt göra så
Svara har att alla vet I framtiden hur gör ni

Blev förbannad när fått brev att ni tagit upplysning på något som jag betalar ränta avgift inte ni
Har man rätt göra så
Svara har att alla vet I framtiden hur gör ni
Att dem gör creditsafe vid uttag inget konstigt med tanke på att det inte påverkar ngt så gör det inget hur många dem tar så är ju ett lätt sätt för dem att kolla så inte anmärkningar kommit.
Avgifterna är ju tråkigt men var klart och tydligt när man skaffade krediten så det får man ta

Creditsafe syns inte hos andra så att det förstör din historik kan du släppa. Vad gäller avgifter lär väl detta framgått när du tecknade krediten?

Vad är det för företag ?

Om jag blev beviljad 50 tusen hur kan ni varje gång ta Credit safe vid uttag
Vad är det som ni gör

Hej Andreja27,

Så som ovanstående har skrivit så är en upplysning via Creditsafe inget man behöver vara orolig över då dessa inte "registreras" som t.ex. en UC-förfrågan. Med andra ord kan kreditgivare inhämta en kreditupplysning via Creditsafe utan att det påverkar kunden. Vanlig information man vill se på en Creditsafe är eventuella betalningsanmärkningar eller skulder till kronofogden.

När det kommer till avgifter så är det så att kontokrediten har en uttagsavgift om 195kr och en administrativ månadsavgift på 19kr. Tråkigt att höra att du inte kanske kände till detta och ska föra det vidare för att se om vi kan förtydliga detta då inga kunder ska behöva känna sig lurade.

Om du har vidare frågor om vår kontokredit skulle jag rekommendera att du hör av dig till vår kundtjänst på 08-4000 70 40 så hjälper vi dig!

Annars får jag bara önska en trevlig måndag!

Med vänliga hälsningar
Eric på Northmill Bank

Jag har blivit preliminärt beviljad och ringt och svarat på frågor och även bekräftat bankkontot via ett sms. När får man svar och pengarna?

Jag har blivit preliminärt beviljad och ringt och svarat på frågor och även bekräftat bankkontot via ett sms. När får man svar och pengarna?
Fick svar under samtalet att mitt var beviljat och utbetalning max 2 timmar efter

Hej Joddlan44,

Får be om ursäkt för ett så segt svar.
Om du har varit i kontakt med oss och svarat på frågor ska du ha fått ett svar inom en timme och därefter antingen blivit helt beviljad och då fått pengarna inom 1 timme efter att ha blivit beviljad.

Har du fler frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till vår kundtjänst på 08-4000 70 40.

Med vänliga hälsningar,
Eric på Northmill Bank

@Northmill jag vill bara tacka för er reduce tjänst. Jag har lyckats samla nästan alla mina gamla skräplån hos er och sänkt räntan till ca 12%. Förvisso inte bra men bättre än tidigare, men jag är inte jättre kräsen i o m jag har anmärkningar till nästa vår. Då hörs vi igen för omförhandling.

Hej
Är det möjligt att få kontokredit hos dom om min tidigare hamnade i inkasso? Den är slutbetalad förra året.

Hej Sevir87,

Kul att höra att du är nöjd med Reduce, alltid glädjande att höra kunder som är nöjda med våra tjänster!

Svar till Jan88, om det är en tidigare kredit du haft hos Northmill som gått till inkasso kan det ligga som ett hinder för en ansökan på Northmills Kontokredit. Om du vill att en handläggare hos oss tittar på ditt ärende är du varmt välkommen att höra av dig till vår kundtjänst via vår chatt på hemsidan eller ringa oss på 08-4000 70 40, då de är snäppet vassare på kontokrediten än vad jag är!

Får passa på att önska samtliga som tittar in i denna tråd en fantastisk vecka!

Med vänliga hälsningar
Eric på Northmill Bank

Kan man betala någon annans faktura i sammanband med att man själv bakar ihop sina lån?

Kan man betala någon annans faktura i sammanband med att man själv bakar ihop sina lån?
Kan nog bli svårt då man måste skicka faktura med belopp och lite sånt till dem, ser dem då ett Annas namn där kan det nog bli svårt

Hej Joje123,

När det kommer till lösen av lån och krediter på vår tjänst Reduce så löser vi enbart lån och krediter som står i ditt namn.
Så svar på din fråga blir tyvärr nej, det är inte möjligt att ta någon annans lån när man ska baka ihop sina lån.

Med vänlig hälsningar
Eric på Northmill Bank

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp