- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Om du får erbjudande någon annanstans via Lendo typ så ska det gå att förhandla ner om erbjudandet är bättre än det du har nuFinns det någon möjlighet att få ner räntan ytterligare på ett reduce lån man redan har?
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Förutsättningar när du sökte?De sänkte min ränta från 5,91% till 4,97%. Det är ett ganska stort blancolån, så 1% blir en del i längden. Tack. ❤️
- Meddelanden
- 32
- Mottagna reaktioner
- 20
- Poäng
- 92
De sänkte min ränta från 5,91% till 4,97%. Det är ett ganska stort blancolån, så 1% blir en del. Tack. ❤️
Runt 2.2 på UC med en inkomst på knappa 200k. Jag hade sämre UC när jag sökte Reduce än vid tidpunkten för det ursprungliga lånet, intressant nog. När jag sökte det ursprungliga lånet låg jag på 0.9 och hade en betydligt högre inkomst.Förutsättningar när du sökte?
- Meddelanden
- 69
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 167
Hej Dunder,
Ber om ursäkt för sent svar. För tillfället är det tyvärr inte möjligt att få ytterligare sänkt ränta på sitt befintliga Reduce-lån. Däremot har du självklart alltid möjlighet om du tyvärr skulle lämna oss för ett bättre erbjudande på annat håll alltid möjlighet att söka på nytt och går du igenom ansökan och uppfyller kraven för garanterat sänkt ränta som tidigare nämnt i denna tråd möjlighet till en ännu lägre ränta.
Revelator - kul att höra att du är nöjd med Reduce!!
Önskar samtliga på LånForum en fortsatt trevlig vecka!
Med vänliga hälsningar
Eric på Northmill Bank
Ber om ursäkt för sent svar. För tillfället är det tyvärr inte möjligt att få ytterligare sänkt ränta på sitt befintliga Reduce-lån. Däremot har du självklart alltid möjlighet om du tyvärr skulle lämna oss för ett bättre erbjudande på annat håll alltid möjlighet att söka på nytt och går du igenom ansökan och uppfyller kraven för garanterat sänkt ränta som tidigare nämnt i denna tråd möjlighet till en ännu lägre ränta.
Med vänliga hälsningar
Eric på Northmill Bank
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Nope lämnar jag er så kommer jag definitivt inte tillbaka oavsett om jag får lägre ränta! Onödig uc. Värdelöst att man ej kan ändra innan. Så ni förlorar en kund på 250 000 i lån hos erHej Dunder,
Med vänliga hälsningar
Eric på Northmill Bank

- Meddelanden
- 69
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 167
Hej Dunder,
Tråkigt att höra att du inte känner dig helt nöjd då vi självklart strävar efter att göra samtliga kunder nöjda. Jag kommer föra vidare din feedback!
Ha en fortsatt trevlig dag!
Med vänliga hälsningar
Eric på Northmill Bank
Tråkigt att höra att du inte känner dig helt nöjd då vi självklart strävar efter att göra samtliga kunder nöjda. Jag kommer föra vidare din feedback!
Med vänliga hälsningar
Eric på Northmill Bank
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Ja kan ni inte ändra innan varför ska jag koma tillbaka då för finns ingen idé.Hej Dunder,
Med vänliga hälsningar
Eric på Northmill Bank
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
195 uppläggningsavgift har jag betalt. Ingen avi går på autogiro.Är det någon uppläggnngsavgift / aviavgift på ett reducelån?
- Meddelanden
- 164
- Mottagna reaktioner
- 182
- Poäng
- 357
@Northmill
Har idag ett blanco hos en annan aktör, när man söker ett reducelån måste man då söka på exakt det beloppet eller kan man söka t.ex. 120K , varav 100K är summan på lånet som skall lösas bort?
Kan man även välja återbetalningstid själv? T.ex 60 månader.
Har idag ett blanco hos en annan aktör, när man söker ett reducelån måste man då söka på exakt det beloppet eller kan man söka t.ex. 120K , varav 100K är summan på lånet som skall lösas bort?
Kan man även välja återbetalningstid själv? T.ex 60 månader.
- Meddelanden
- 69
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 167
Hej Gåtan,
Ber åter igen om ursäkt för sena svar. Har varit borta lite senaste veckorna!
Som Dunder skrev så är det enbart en uppläggningsavgift om 195kr som läggs till på skulden när man tecknar Reduce-lånet, så med andra ord inga avi/månadsavgifter för Reduce-lånet.
När det kommer till din andra fråga så blir man beviljad ett belopp baserat på hur ens ansökan ser ut som vi garanterar sänkt ränta på (se villkor för garanterad sänkt ränta som specificerades tidigare i tråden). Efter det fyller du i beloppet som du vill att vi ska lösa. Med det sagt så innebär det att du inte kan få några nya pengar utbetalat utan det är enbart för att lösa av befintliga lån.
När det kommer till återbetalningstiden får man välja själv sin återbetalningstid mellan 1-15 år (Kan variera lite baserat på lånebeloppet för ditt Reduce-lån).
Hoppas det svarar på dina frågor!
Önskar er en trevlig vecka!
Med vänliga hälsningar,
Eric på Northmill Bank
Ber åter igen om ursäkt för sena svar. Har varit borta lite senaste veckorna!
Som Dunder skrev så är det enbart en uppläggningsavgift om 195kr som läggs till på skulden när man tecknar Reduce-lånet, så med andra ord inga avi/månadsavgifter för Reduce-lånet.
När det kommer till din andra fråga så blir man beviljad ett belopp baserat på hur ens ansökan ser ut som vi garanterar sänkt ränta på (se villkor för garanterad sänkt ränta som specificerades tidigare i tråden). Efter det fyller du i beloppet som du vill att vi ska lösa. Med det sagt så innebär det att du inte kan få några nya pengar utbetalat utan det är enbart för att lösa av befintliga lån.
När det kommer till återbetalningstiden får man välja själv sin återbetalningstid mellan 1-15 år (Kan variera lite baserat på lånebeloppet för ditt Reduce-lån).
Hoppas det svarar på dina frågor!
Önskar er en trevlig vecka!
Med vänliga hälsningar,
Eric på Northmill Bank
- Meddelanden
- 69
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 167
Hej Joddlan44,
Betalningshistorik för tidigare lån/krediter på Northmill Bank kan påverka utfallet av kreditbedömningen. För att veta mer specifikt kring ditt fall, så kan du alltid ringa in till vår kundtjänst på 08-4000 70 40, alternativt gå in i chatten du kan hitta på vår hemsida så kan du få ett mer detaljerat svar kring just ditt ärende!
Med vänliga hälsningar,
Eric på Northmill Bank
Betalningshistorik för tidigare lån/krediter på Northmill Bank kan påverka utfallet av kreditbedömningen. För att veta mer specifikt kring ditt fall, så kan du alltid ringa in till vår kundtjänst på 08-4000 70 40, alternativt gå in i chatten du kan hitta på vår hemsida så kan du få ett mer detaljerat svar kring just ditt ärende!
Med vänliga hälsningar,
Eric på Northmill Bank
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Nope så fort ucn blir över en viss procent funka de ej för mig. Det är datoriserat....Är det enklare att bli beviljad Reduce jämfört med ett vanligt lån i och med att ens skuldsättningsgrad inte ökar?
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
För hög uc avslag direkt iaf för mig..Är det enklare att bli beviljad Reduce jämfört med ett vanligt lån i och med att ens skuldsättningsgrad inte ökar?
- Meddelanden
- 204
- Mottagna reaktioner
- 182
- Poäng
- 357
Åfan, hur högt hade du då?För hög uc avslag direkt iaf för mig..
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Runt 9-10% innan funka det lägga till lån. Ska tillägga då att jag redan hade 180k därÅfan, hur högt hade du då?
Ungefär men ville lägga till ett till lån på det men nej fick avslag då... går bara på automatik och dator riktigt dåligt! När man redan har ett lån....
- Meddelanden
- 69
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 167
Hej Varpe,
Svårt att svara exakt på din fråga då vi inte vet hur andra aktörer utför sin kreditbedömning. Men självklart så tas det i beaktning att vi inte beviljar något nytt lån utan enbart ersätter redan befintliga lån.
Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Allt gott,
Eric
Svårt att svara exakt på din fråga då vi inte vet hur andra aktörer utför sin kreditbedömning. Men självklart så tas det i beaktning att vi inte beviljar något nytt lån utan enbart ersätter redan befintliga lån.
Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
Allt gott,
Eric
- Meddelanden
- 204
- Mottagna reaktioner
- 182
- Poäng
- 357
Sökte och fick automatiskt avslag. Har 5,4 i UC-betyg, 3 förfrågningar. Antar att min nuvarande belåningsgrad är för hög i förhållande till min inkomst, har 1,1M i skuld och nånstans runt 575 i inkomst.
Antar att det är slöseri med en ansökan att söka via Lendo då också.
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Då hade du högre innan du fick det. Dem sänker ju din ränta så ju lägre ränta på andra lån du har när du får hos northmill ju lägre har du där sen. Men är väl inte dumma utan sänker väl inte mer än dem behöver hellerJag har samlingslån hos Norrhmill min ränta är 16+ rätt högt om jag får säga det själv.
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Dom ärSökte och fick automatiskt avslag. Har 5,4 i UC-betyg, 3 förfrågningar. Antar att min nuvarande belåningsgrad är för hög i förhållande till min inkomst, har 1,1M i skuld och nånstans runt 575 i inkomst.
Värdelösa tyvärr. Slösa ingen ansökan hos dom....
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Mm det ärJag har samlingslån hos Norrhmill min ränta är 16+ rätt högt om jag får säga det själv.
Inte mycket dom sänker iaf På höga lån. Bättre spara uc till nått annat företag!
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
Bara bra att säga om dem faktiskt.Dom är
Värdelösa tyvärr. Slösa ingen ansökan hos dom....
Fick både kredit och lån trots dåliga uc Score för ca 1 år sedan
- Meddelanden
- 120
- Mottagna reaktioner
- 46
- Poäng
- 157
Det gör jag när jag har 0 förfrågningar ska jag bytaMm det är
Inte mycket dom sänker iaf På höga lån. Bättre spara uc till nått annat företag!
- Meddelanden
- 69
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 167
Hej Varpe,
Tråkigt att höra att din ansökan inte gick igenom. Det jag bara kan rekommendera till er som funderar på att ansöka men vet om att ni kanske är tveksamma på om ni kommer gå igenom ansökningsprocessen utifrån tidigare erfarenhet hos andra aktörer är att ni ringer in till vår kundservice på 08-4000 70 40. Har ni bra koll på era förutsättningar i form av, UC risk, er skuldsättning och årsinkomst så kommer vi att kunna ge er ett så bra svar som möjligt på förhand angående sannolikhet att ni kommer gå igenom. På så sätt kan vi hjälpa er att få en tydlig bild och eventuellt undvika en UC i onödan.
Sen som skrivet högre upp sänker vi räntorna mot vad man har idag och ger varje kund en så låg ränta som möjligt baserat på förutsättningarna vid ansökan.
Önskar samtliga en fortsatt trevlig vecka!
/Eric
Tråkigt att höra att din ansökan inte gick igenom. Det jag bara kan rekommendera till er som funderar på att ansöka men vet om att ni kanske är tveksamma på om ni kommer gå igenom ansökningsprocessen utifrån tidigare erfarenhet hos andra aktörer är att ni ringer in till vår kundservice på 08-4000 70 40. Har ni bra koll på era förutsättningar i form av, UC risk, er skuldsättning och årsinkomst så kommer vi att kunna ge er ett så bra svar som möjligt på förhand angående sannolikhet att ni kommer gå igenom. På så sätt kan vi hjälpa er att få en tydlig bild och eventuellt undvika en UC i onödan.
Sen som skrivet högre upp sänker vi räntorna mot vad man har idag och ger varje kund en så låg ränta som möjligt baserat på förutsättningarna vid ansökan.
Önskar samtliga en fortsatt trevlig vecka!
/Eric
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 387
- Poäng
- 1 057
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Fan vad bra skönt för dig! grattis! Ja konstigt haha. Jag har 200k hos dom sa att jag förmodligen kommer få byta till annan med lägre ränta, fråga om dom kunde sänka ist. Men fick svar nej det kan vi inte du får byta sen söka hos oss igen. Så jag sa nej, får jag SamlaTog en sökning på Lendo ändå och bev beviljad 200k från Remember på styvt 6% i ränta, så extremt märkligt att bli automatiskt nekad hos er för att samla 140k...
På annat ställe nu med lägre ränta kommer jag endå inte slösa uc / byta till Northmill oavsett ränta!! För allt ba sker per automatik Ist för att kunna prata lösa det innan.... riktigt kefft.
- Meddelanden
- 69
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 167
Hej Sevir87,
Extra inbetalningar påverkar inte din månadskostnad. Gör man inbetalningar utöver sin månadskostnad så blir det då att man kortar ner på sin återbetalningstid.
Önskar en fortsatt trevlig vecka!
/Eric
Extra inbetalningar påverkar inte din månadskostnad. Gör man inbetalningar utöver sin månadskostnad så blir det då att man kortar ner på sin återbetalningstid.
Önskar en fortsatt trevlig vecka!
/Eric
- Meddelanden
- 1 119
- Mottagna reaktioner
- 595
- Poäng
- 597
Hur är northmill att hamna hos på inkasso? Vilket inkassobolag blir det?
Är det någon som har skippat 1 månads betalning, va hände ?
Får man anmärkning eller något om northmill går till inkasso.
( Misskött kredit )
( Misskött kredit )
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Missar du en får du dubbla nästa månad plus 200 kr i avgiftHur är northmill att hamna hos på inkasso? Vilket inkassobolag blir det?
( Misskött kredit )
- Meddelanden
- 1 119
- Mottagna reaktioner
- 595
- Poäng
- 597
Ok tack! Det kan jag leva medMissar du en får du dubbla nästa månad plus 200 kr i avgift
- Meddelanden
- 1 119
- Mottagna reaktioner
- 595
- Poäng
- 597
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.