• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Northmill har rapporterat missbrukad kredit

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jonte8710

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
7 November 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
125
Poäng
317
Tog mitt lån januari 2018, således under creditsafe tiden. Släppte för ca 5 månader sedan, landade hos gothia för kanske 2 månader sedan.

Enligt kundtjänst så hänvisar @nortmill till arvato, vilket är väldigt konstigt i och med att dom alltid haft arvato, men aldrig rapporterat missbrukad kredit, dettar har dom börjat med nu. Dom säger att det är arvoto som utformar och skickar uppsägnignsbrevet.

I mitt uppsägningsbrev står det inget alls om missbrukad kredit ska rapporteras. Så dettar har @nortmill gjort fel.
 
R

Robin G

Gäst
Poäng: 0
Mitt uppsägnings brev kom från Northmill utan något om rapport till UC vid missbruk sen vanligt inkassokrav från Gothia. Northmill har gjort helt klart fel för er som fått missbruksanmärkning
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Mitt uppsägnings brev kom från Northmill utan något om rapport till UC vid missbruk sen vanligt inkassokrav från Gothia. Northmill har gjort helt klart fel för er som fått missbruksanmärkning
Vi har uppdagat detta och ska försöka reda lite i det. Tack för info!
 
R

Robin G

Gäst
Poäng: 0
Med risk för att framstå som "djävulens advokat" i det här sammanhanget, men det här är inte första tråden då jag hävdar att det är en risk "att släppa" till inkasso (även om flera har hävdat att det har blivit "billigare" vilket kanske är sant). Men, man vet aldrig när det kommer och biter en i "ändalyktan" ... :(


Jo men lånen är ju tagit med ett helt annat avtal och helt annan kreditupplysning än UC. Dom kan ju inte bara bestämma sig för att ”ändra” sina villkor utan ge kunden information eller varning om vad som händer!
Det är som om Swedbank skulle höja räntan med 50% och inte informera om det.
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Jo men lånen är ju tagit med ett helt annat avtal och helt annan kreditupplysning än UC. Dom kan ju inte bara bestämma sig för att ”ändra” sina villkor utan ge kunden information eller varning om vad som händer!
Det är som om Swedbank skulle höja räntan med 50% och inte informera om det.

En fråga om man betalar klarnas kontokredit till inkasso kan man också få missbrukning? Eller kan jag vara lugn betala bara till inkasso som överenskommet
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Mitt sista brev från Credway kom i augusti och såg ut såhär.
Sen gick det till Gothia i september, vilka jag fick brev ifrån. Upprättade avbetalningsplan och påbörjade den enligt plan i september.
 

Bilagor

  • EA8628A1-EE02-4152-9925-2C3E891551DA.jpeg
    EA8628A1-EE02-4152-9925-2C3E891551DA.jpeg
    162.6 KB · Visningar: 37
R

Robin G

Gäst
Poäng: 0
En fråga om man betalar klarnas kontokredit till inkasso kan man också få missbrukning? Eller kan jag vara lugn betala bara till inkasso som överenskommet

Nädå lugnt. Bara Northmill som blåser folk. Låter folk teckna avtal med Creditsafe och sen efter något rapporterar dom det till UC utan att informera folk vad som händer vid missbruk i sina uppsägningar. Hoppas verkligen bara att dom har råkat göra ett fel på dom som fått anmälan om missbruk
 
R

Robin G

Gäst
Poäng: 0
Mitt sista brev från Credway kom i augusti ocj såg ut såhär.
Sen gick det till Gothia i september, vilka jag fick brev ifrån. Upprättade avbetalningsplan och påbörjade den enligt plan i september.

Se! Ingen information alls om rapportering vid missbruk! Rapportera till UCs utredning om inte Northmill har en förklaring
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp