• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nu börjar inkasso kraven rulla in! Hur formulerar man mail till dessa?

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Jag skrev och frågade om anstånd i 2 månader alt förlänga återbet tid! Lade upp en plan själv innan vad jag egentligen behöver för att komma i kapp, sedan skrev jag brev som jag skickade med post ( inte mejl, tror det vart mer seriöst!) jag var tydligen med att frågan ör ju fri, förstår om det inte går, men att jag har hört att banken kan om de vill vara hjälpsamma, kan ge frysning av lån! Samtliga banker utom 1 har hjälpt mig med extra bet fria månader, anstånd eller helt krasst hjälpt mig med förlängning och faktiskt lägre kostnad per månad! Jag är chockad själv att det funkade!
Fantastiskt! All hjälp betyder mkt.
MoneyGo hjälpte mig för 3-4 år sedan att starta om lånet när jag låg efter med en månadsbetalning på 473 kr. Nu har jag ringt till dem 2 gånger men de vägrar, de säger att de inte kan göra ngt. Ligger efter med 473 kr och som straff drar de via autogirot 683 kr varje månad (200 kr förseningsavgift och ränta). Skitlån med jättehög ränta och med Uc som jag ångrar att jag tog men på den tiden visste jag inte att det fanns olika sorters upplysningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp