• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Nu behöver jag hjälp..bli beviljad ca 400k

Bowery

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
8 April 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Jo men vill vänta ut anmärkning och sen är frågan vilken av alla banker jag ska ringa?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bowery

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
8 April 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Nån som har erfarenhet av nordax eller kosumentkredit? Lätt svårt ?
 

Bowery

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
8 April 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Jag kan även tilläga (inte för det spelar någon roll men) alla dessa lån och skulder har uppkommit pga ett långt och ihärdigt spelberoende, har spelat i ca 12 år, gick för 2 årsen på 8 veckors öppen vårdsbehandling, trillade dit i juli 17 igen, på det halvåret har jag dragit på mig över 500k i skulder, förra gången jag löste allt så var det via Svea skuldfinansiering, då kom min sambo på mig, samma sak nu. Allt känns förjävligt och jag vill mest försvinna
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Lendo funkar dessvärre inte , har skuldfinansiering via Svea och dom har Svea som aktör.. jag har inte hundra överblick över alla lån men det är i alla fall 370 synliga blanco och sen är nog resterande skitlån på omkring 250 000
Och som sagt, tanken är nog inte att göra nåt åt Svea och balanzia, utan resterande

Jag förstår inte, går det inte att söka via lendo pga att du har ditt lån hos Svea? Ger alla banker nej pga det?
 

Bowery

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
8 April 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Nej.. men jag försökte via freedom finance för 8-9 mån sen, och då ringde Svea upp och så att jag definitivt inte fick ta några nya lån när dom hade hjälpt mig? Fick ju såndär skuldrådgivning och grejer där, vettefan..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Vem ska han ringa? Lendo?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Nej.. men jag försökte via freedom finance för 8-9 mån sen, och då ringde Svea upp och så att jag definitivt inte fick ta några nya lån när dom hade hjälpt mig? Fick ju såndär skuldrådgivning och grejer där, vettefan..

Sök via lendo säger jag. Även som svea blir sur och ringer, så kan någon annan säga ja. Dumt att "bränna" dina chanser på enstaka banker.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Hursomhelst, i nuläget är det lite svårt att spekulera på grund av att man inte vet hur mycket din anmärkning gör för betyget,
Du behöver nog lite "tur" där och hoppas att du sjunker rejält,
Gör du det så kan du nog om det går vägen få lite hjälp.
 

Bowery

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
8 April 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
65
Poäng
207
Jo.. jag har en vecka på mig att fundera, sen får vi se vad jag tar för beslut, måste först och främst se över exakt alla lån, för just förtillfället vet jag inte vilka jag har hos till 100% men det är väl i runda slängar mellan 25-30 aktörer med allt från 3000 upp till 250 000
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Stor eloge Bowery för att du har sökt hjälp för ditt beroende. Hoppas du får den hjälp du behöver och blir fri. Hoppas också att du i fortsättningen inser ditt problem istället för att du blir ertappad av sambon och därför söker hjälp.

Det finns ett par kloka talare ovanför mig här, sök via Lendo, sista ”utskällningen” från Svea var 8-9 månader sen och de har säkert betydligt större ärenden att lägga sig än ditt. Lycka till!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp