• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nystartfinans eller inte?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Har de blivit bättre i förhållande till hur de var förr med i mångt och mycket trakasserande frågor i samtal och dyl? Min sambo fick ett erbjudande från Nstart igår med hygglig ränta, men kommer avråda henne från att gå vidare med det om deras gamla tillvägagångssätt fortfarande råder.
 

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Ja, det gör dem. De ser allt på ditt konto men det kommer bli ok. Har tipsat en kollega som fick samla hos dem med spel men högre lön än min och de ville se intyget på spelpaus så det gick. Som sagt, kämpa lite till och avvakta tills en eller några uc ff försvinner. Du kommer se hur bra ditt uc blir oavsett skulder, andra ff, anmärkningar mm
Fick din kollega låna ensam trots Speltransaktioner? Hur gamla var transaktionerna? Jag fick nej pga transaktioner till spel, de sa att de hade nolltolerans för det. Jag skulle vänta sex månader..
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Fick din kollega låna ensam trots Speltransaktioner? Hur gamla var transaktionerna? Jag fick nej pga transaktioner till spel, de sa att de hade nolltolerans för det. Jag skulle vänta sex månader..
Spärrat sig, bifogat det från spelpaus och allt gick bra efteråt. Beror på högre inkomst kanske. Ring dem igen och förklara om det hjälper med betyg från spelpaus
 

Mirars

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 September 2021
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
46
Poäng
137
Måste kolla med er här, skrev i chatten till Nstart men deras normala svarstid är "några timmar".. :rolleyes: :oops:

Har AG dragits för er?
 

Chis

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Juli 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej, lånar tråden lite. Har ansökt hos Nstart i torsdags och fick mail att någon skulle ringa upp inom kort. Idag var jag så svettig av väntan så jag ringde dem. Fick då prata igenom situationen samtidigt som de var inne på min bank, fick berätta om min historia och skulder (ca 300 000 kr i krediter och lån, inget hos inkasso eller KFM, ca 20 förfrågningar på UC och kass kreditvärdighet), sedan fick jag skuldebrev där jag skulle fylla i alla OCR och bankgiron samt lämna anställningsavtal och lönebesked. Dock så glömde jag dels att nämna en skuld på telefon och sen glömde jag att skriva upp en annan skuld på listan, mailade tillbaka efter signering. Sedan ska någon göra en ytterligare kontroll och sedan får jag besked.
Jag har fast anställning och tjänar ca 450 000 om året. Är ensamstående och har tre barn. Bor i hyreslägenhet och äger varken fastigheter eller fordon. Skulderna har kommit i samband med skilsmässna samt under tiden jag valde att studera vidare som ensamstående ...
Vad tror ni om mina chanser och framför allt NÄR får man veta om man gått genom kontrollen??
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Hej, lånar tråden lite. Har ansökt hos Nstart i torsdags och fick mail att någon skulle ringa upp inom kort. Idag var jag så svettig av väntan så jag ringde dem. Fick då prata igenom situationen samtidigt som de var inne på min bank, fick berätta om min historia och skulder (ca 300 000 kr i krediter och lån, inget hos inkasso eller KFM, ca 20 förfrågningar på UC och kass kreditvärdighet), sedan fick jag skuldebrev där jag skulle fylla i alla OCR och bankgiron samt lämna anställningsavtal och lönebesked. Dock så glömde jag dels att nämna en skuld på telefon och sen glömde jag att skriva upp en annan skuld på listan, mailade tillbaka efter signering. Sedan ska någon göra en ytterligare kontroll och sedan får jag besked.
Jag har fast anställning och tjänar ca 450 000 om året. Är ensamstående och har tre barn. Bor i hyreslägenhet och äger varken fastigheter eller fordon. Skulderna har kommit i samband med skilsmässna samt under tiden jag valde att studera vidare som ensamstående ...
Vad tror ni om mina chanser och framför allt NÄR får man veta om man gått genom kontrollen??
Tror inte det blir något problem alls. Skulle dock byta så fort uc är bättre.
Du får säkert snart besked.
 

Chis

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Juli 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Tror inte det blir något problem alls. Skulle dock byta så fort uc är bättre.
Du får säkert snart besked.
Tack för svar. Ja tanken är att vänta ut att förfrågningarna blir 0 och uc-score bättre, så ska jag ansöka om ett lån på min bank.
 

Mirars

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 September 2021
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
46
Poäng
137
Hej, lånar tråden lite. Har ansökt hos Nstart i torsdags och fick mail att någon skulle ringa upp inom kort. Idag var jag så svettig av väntan så jag ringde dem. Fick då prata igenom situationen samtidigt som de var inne på min bank, fick berätta om min historia och skulder (ca 300 000 kr i krediter och lån, inget hos inkasso eller KFM, ca 20 förfrågningar på UC och kass kreditvärdighet), sedan fick jag skuldebrev där jag skulle fylla i alla OCR och bankgiron samt lämna anställningsavtal och lönebesked. Dock så glömde jag dels att nämna en skuld på telefon och sen glömde jag att skriva upp en annan skuld på listan, mailade tillbaka efter signering. Sedan ska någon göra en ytterligare kontroll och sedan får jag besked.
Jag har fast anställning och tjänar ca 450 000 om året. Är ensamstående och har tre barn. Bor i hyreslägenhet och äger varken fastigheter eller fordon. Skulderna har kommit i samband med skilsmässna samt under tiden jag valde att studera vidare som ensamstående ...
Vad tror ni om mina chanser och framför allt NÄR får man veta om man gått genom kontrollen??
Om du fått skuldebrev och fylla i alla uppgifter för skulder så är det mer eller mindre klart. Mail/chatt är dom överlag rätt så värdelös på att svara. Om du glömt fylla i/informera om skulder så råder jag dig till att ringa dom istället ^^

Det kommer gå bra! :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp