• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

På den djupaste botten, hjälp mig!

dlro

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Att man försökt lägga upp avbetalningsplaner med lånebolag alt inkassobolag. Att man sänkt sina omkostnader med att tex skaffa ett billigare boende om det är möjligt. Att man inte medvetet gått ner i tjänst och sänker sin lön. Att man samarbetar med KFM och varit aktiv i sitt ansvar.
Att man slutat ta nya lån eller utnyttja sina krediter.
I ditt fall då slutat spela och fått hjälp mot spelberoendet och kan påvisa spelfrihet.
Det är det jag kommer på nu. -:)

Alright! Har inte haft något ens KFM eller ens inkasso att göra än. Avbetalningsplan, vad innebär det egentligen? Säg att jag har 40.000 i skuld och ska betala 2500 i månaden, vad hjälper det mig att görs en plan på det? Mitt mål är att försöka att slippa fogden såklart!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Alright! Har inte haft något ens KFM eller ens inkasso att göra än. Avbetalningsplan, vad innebär det egentligen? Säg att jag har 40.000 i skuld och ska betala 2500 i månaden, vad hjälper det mig att görs en plan på det? Mitt mål är att försöka att slippa fogden såklart!
Om du har många lån och krediter och inte kan betala den avtalade summan så kan du eventuellt få en avbetalningsplan på lägre belopp.
 

dlro

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Om du har många lån och krediter och inte kan betala den avtalade summan så kan du eventuellt få en avbetalningsplan på lägre belopp.

Som att förlänga tiden då? Samma ränta med längre betalningstid?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Som att förlänga tiden då? Samma ränta med längre betalningstid?
Lägre summa och sen hur det läggs upp vet jag inte. Försökte men gav upp då mitt stora lån på 324000 kr gick till inkasso och de erbjöd endast en avbetalning på sex månader och jag hade inte 50000 kr per månad att betala. Då ville de att jag skulle ta ett nytt lån för att lösa ut skulden. Då gav jag upp och släppte allt.
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
Tack för era svar igen, uppskattar det verkligen! Grejen är att jag är tryggare hos familjen än jobbet jag är på nu. Pga stressen jag haft vill jag inte vara där öht, och vill jag hålla på med samma grejer så byter jag företag till annat sen. Hela det bytet om jobb har varit på tal länge ändå men pga att man är bekväm så har det inte blivit så. Min uppsägning gör också så att jag tar ut insparad semestertid som bryggar lönerna lite grann!

Skuldsanering är som sagt det jag hoppas på och bara det som kan lösa det. Hur lång tid tar det innan de utnöter lönen? På den tiden så betalar vi in som vanligt. På 5 år så har vi 9000 på ena lånet, och 5500 på det andra. Jag tänker att om jag får sanering så betalar jag ju in via saneringen, och min fru resterande. Alla mina skulder kommer ju saneras men hon kommer fortfarande att ha ansvar som medsökande. Månadskostnaden här är ju avtal med bank på avbetalning på 5 år, så det är ju iaf klart! Beviljas jag skuldsanering, så är det 5 år för allt annat också.


Min fru har ekonomin nu, och jag är utan bankid och allt. Jag vet att jag är spelmissbrukare, och att jag spelat bort pengar... men jag kan inte ens spela då, och jag kommer inte heller göra det. Jag har annat som motiverar som får mig att inte spela förutom måendet och frun (som är tillräckligt egentligen). Den som lever får veta om det räcker och jag antar att jag får ta era råd, veta riskerna men bevisa att jag menar allvar. Jag kommer definitivt fortsätta tråden tills det löser sig.

Tack igen!
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
För utmätning måste alla skulder släppas till kfm hur lång tid det tar när allt är där vet jag inte utan jag tror det beror på borgenärerna, jag menar vissa envisas med att skicka dit och skickar istället påminnelse på påminnelse, inkassobolag vet jag kan hålla på så. Oavsett vad så görs löneutmätning på de skulder som inkommer och det brukar inte ta så jättelång tid tror det tog 3 mån för mig men då var det mitt i sommqrsestern. Jag släppte allt mitt 2017 men får fortf påminnelse från inkassobolag men påminnelse om att de saknar “uppgörelse med mig i detta ärende “

Du kan förståss ansöka om skuldsanering innan utmätning med det tar lång tid innan de påbörjat ens ansökan ...just nu är det 24v handläggnings tid innan beslut om ens du får ett inledande sedan är det ytterligare en tid man får vänta innan man får beslut om man faktiskt fått igenom en skuldsanering ...allt som allt tror jag tar minst 10 mån. Så inget du bara kan få igenom sådär ...

Bra att du lämnat över ekonomin till din fru! Det gäller att försvåra så mkt som möjligt för sig själv och genom att låta ngn annan ha ekonomin är den bästa metoden, så bra gjort även om man känner sig lite omyndig förklarad men på sätt och vis är man ju det

Jobbet låter jävligt jobbigt just nu för dig och om du vet ju bäst själv om det är läge att gå vidare ...ibland öppnas andra dörrar med andra möjligheter men ibland kan det oxå stänga viktiga dörrar. Nu vet jag inte om du jobbar på ett företag där din chef även betalar ut era löner om inte så kommer han aldrig får reda på det här med utmätning eller sanering.. det är endast lönekontoret och de har tystnadsplikt!

Bolla tankar med din fru, vad tycker hon om det är med uppsägning ? Och har hon några andra förslag ...var öppen och diskutera med din fru, släpp in henne i detta!

Som sagt ibland när man mår dåligt så kan msan inte tänka klart och har då en tendens att ta förhastade slutsatser och beslut.

Vad du än beslutar dig för att göra så hoppas jag att det blir bra för dig och din familj. Som du skrev den som lever får se
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Tack Abbe! Jag vet det du säger är sant, för så var det med drogmissbruket också som jag blev fri ifrån. Jag tog avstånd för att jag mådde dåligt, men så fort avtändningen var borta och jag hade lite pengar, ätit bra och varit fri en vecka så föll jag igen. Och igen, och igen. Jag kunde liksom inte själv
. Medvetenhet är också en nyckel så det är ju jättebra att du kan dra paralleller även om det är förbannat tråkigt att vara i sånt här. Kram!
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Budgetrådgivare och beroendeterapaut. Lägg sen skuldsanering åt sidan ett tag och gör upp en budget där du har löneutmätning och gemensamma lånen betalas. Om det går ihop så kan du slappna av lite. Annars så får ni kanske ändra tiden på gemensamma lånen till max och få ner kostnaden. Sitter lite i samma sits med ett gemensamt lån ihop med frun, och det kommer behöva betalas av henne om jag skulle få en sanering.
 

dlro

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
För utmätning måste alla skulder släppas till kfm hur lång tid det tar när allt är där vet jag inte utan jag tror det beror på borgenärerna, jag menar vissa envisas med att skicka dit och skickar istället påminnelse på påminnelse, inkassobolag vet jag kan hålla på så. Oavsett vad så görs löneutmätning på de skulder som inkommer och det brukar inte ta så jättelång tid tror det tog 3 mån för mig men då var det mitt i sommqrsestern. Jag släppte allt mitt 2017 men får fortf påminnelse från inkassobolag men påminnelse om att de saknar “uppgörelse med mig i detta ärende “

Du kan förståss ansöka om skuldsanering innan utmätning med det tar lång tid innan de påbörjat ens ansökan ...just nu är det 24v handläggnings tid innan beslut om ens du får ett inledande sedan är det ytterligare en tid man får vänta innan man får beslut om man faktiskt fått igenom en skuldsanering ...allt som allt tror jag tar minst 10 mån. Så inget du bara kan få igenom sådär ...

Bra att du lämnat över ekonomin till din fru! Det gäller att försvåra så mkt som möjligt för sig själv och genom att låta ngn annan ha ekonomin är den bästa metoden, så bra gjort även om man känner sig lite omyndig förklarad men på sätt och vis är man ju det

Jobbet låter jävligt jobbigt just nu för dig och om du vet ju bäst själv om det är läge att gå vidare ...ibland öppnas andra dörrar med andra möjligheter men ibland kan det oxå stänga viktiga dörrar. Nu vet jag inte om du jobbar på ett företag där din chef även betalar ut era löner om inte så kommer han aldrig får reda på det här med utmätning eller sanering.. det är endast lönekontoret och de har tystnadsplikt!

Bolla tankar med din fru, vad tycker hon om det är med uppsägning ? Och har hon några andra förslag ...var öppen och diskutera med din fru, släpp in henne i detta!

Som sagt ibland när man mår dåligt så kan msan inte tänka klart och har då en tendens att ta förhastade slutsatser och beslut.

Vad du än beslutar dig för att göra så hoppas jag att det blir bra för dig och din familj. Som du skrev den som lever får se

Tack för ditt svar! Tar till mig allt verkligen.
 

dlro

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
5 December 2018
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Budgetrådgivare och beroendeterapaut. Lägg sen skuldsanering åt sidan ett tag och gör upp en budget där du har löneutmätning och gemensamma lånen betalas. Om det går ihop så kan du slappna av lite. Annars så får ni kanske ändra tiden på gemensamma lånen till max och få ner kostnaden. Sitter lite i samma sits med ett gemensamt lån ihop med frun, och det kommer behöva betalas av henne om jag skulle få en sanering.

Tack för svaret! Hur mycket har jag efter utmätning? Hur kan jag ta reda på det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp