• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Potentiell full lön trots löneutmätning

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 100
Poäng
10 087
Om de då inte vill betala ut fullt förbehållsbelopp nästa månad, hur ska jag gå tillväga? Kontakta facket?
Ingen aning vad facket ska göra åt det. Vet inte hur det ska hanteras, du har ju fått ut nog totalt så
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 338
Mottagna reaktioner
1 129
Poäng
897
Är det inte bättre att vara ärlig o visa att man vill bli skuldfri? Tänker på framtida skuldsanering
 

Perttan

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Är det inte bättre att vara ärlig o visa att man vill bli skuldfri? Tänker på framtida skuldsanering
Jag har blivit lurad nog på min arbetsplats för tjänster, ersättningar och övertid som uteblivit att det säkerligen motsvarar mer än det jag får ut extra denna månad. Hade allt varit fair hade jag ringt in och berättat om deras misstag, nu när det för första gången kan vara till min fördel tänker jag ta chansen. Fick avslag om skusan ett par veckor tillbaks och tänkt vänta med att skicka in en ny ansökan.

Ärlighet varar självklart längst, men hittills i iallafall mitt liv har det inte varit så.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 338
Mottagna reaktioner
1 129
Poäng
897
Jag har blivit lurad nog på min arbetsplats för tjänster, ersättningar och övertid som uteblivit att det säkerligen motsvarar mer än det jag får ut extra denna månad. Hade allt varit fair hade jag ringt in och berättat om deras misstag, nu när det för första gången kan vara till min fördel tänker jag ta chansen. Fick avslag om skusan ett par veckor tillbaks och tänkt vänta med att skicka in en ny ansökan.

Ärlighet varar självklart längst, men hittills i iallafall mitt liv har det inte varit så.
Förstår dig. Tråkigt att det inte blev beviljat. Sen tanken att slita o kämpa med att jobba när man har löneutmätning är hemskt
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 853
Mottagna reaktioner
1 840
Poäng
1 277
Förstår dig. Tråkigt att det inte blev beviljat. Sen tanken att slita o kämpa med att jobba när man har löneutmätning är hemskt
Om man inte trivs på sin arbetsplats lär ju löneutmätning göra varken fråga eller till.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 853
Mottagna reaktioner
1 840
Poäng
1 277
Sant. Men menar motivationen att jobba över eller så
Har man inte maxbeslut blir ju utfallet precis lika mycket i kronor och ören extra som om man inte hade löneutmätning.
Procentuellt sett blir det större med löneutmätning.
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
392
Mottagna reaktioner
180
Poäng
367
Det är arbetsgivarens ansvar. Ställ dig vid bankomaten o Casha ut 15 bananer när tiden är inne.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Sant. Men menar motivationen att jobba över eller så
Jag var extremt motiverad att jobba övertid när jag hade löneutmätning. Vissa månader fick jag ut mer än dubbelt så mycket som förbehållsbeloppet. (Sedan hade det säkert varit mest ekonomiskt att använda dessa extrapengar till att frivilligt betala skulder, men det hände aldrig, utan då var det konsumtion som gällde.)
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 338
Mottagna reaktioner
1 129
Poäng
897
Jag var extremt motiverad att jobba övertid när jag hade löneutmätning. Vissa månader fick jag ut mer än dubbelt så mycket som förbehållsbeloppet. (Sedan hade det säkert varit mest ekonomiskt att använda dessa extrapengar till att frivilligt betala skulder, men det hände aldrig, utan då var det konsumtion som gällde.)
Trodde att kronofogden drog mer då. Men då förstår jag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp