• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Qliro - syns hos UC?

SpelskulderDelux

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 November 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Jag handlade för 420kr hos Lyko och det togs en FullUC. För faktura. Detta hände 11/4-22.
Hade tidigare under året 2022 handlat för omkring 4000kr hos Lyko som blev betald, alltså reglerad.
Testade att köpa en Mobil på Inet under Mars och pratade då med Qliro som då sa till mig att det aldrig tas en FullUC för faktura eller delbetalning utan endast MikroUC. Nu i april med Lyko så skrev jag igen, fick då svaret att ibland tas det Creditsafe, UC, Mikro eller Full. Inget det vet om, beror på vem som svarar snabbast. Skrev igen ett par dagar senare och sitter nu och väntar på svar från deras kreditavdelning, samt nytt svar av deras kundtjänst där han skriver att det inte tas en FullUC i 99% av fallen om det inte gäller ett undantag.
Högst oklart.
Någon som har lyckats få bort en i mina ögon felaktig upplysning kopplad till deras information?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Någon som vet vilken upplysning Qliro tar , tog creditsafe på mig sist men vill minnas att jag läste i någon tråd att dom kan ta en annan upplysning med ?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Någon som vet vilken upplysning Qliro tar , tog creditsafe på mig sist men vill minnas att jag läste i någon tråd att dom kan ta en annan upplysning med ?
Jag har under några handlat med Qliro hos CDON. Alltid tagit Creditsafe, Hade först 10k kreditutrymme, sen höjde till 20k och till slut 30k. Det är nu om totalsumman överstiger 30k som jag får upp att jag ska fylla lite mer uppgifter och att de kommer ta UC. Så för att sammanfatta så har de aldrig tagit UC för mig och när de vill ta det så får jag upp där det står att de kommer ta.
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Handlat på faktura 14 dagars för 28.000 och då tog dom creditsafe , handlade för ytterligare 11.000 till och de gick , fick dock ingen upplysning på dom 11.000 kanske för jag fick något slags faktura gräns ? Är väldigt nära kronofogden så försöker rädda mig på olika vis , men nu när jag försökte igen så gick det inte , stod välj ett annat betalnings alternativ .
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
Någon som vet vilken upplysning Qliro tar , tog creditsafe på mig sist men vill minnas att jag läste i någon tråd att dom kan ta en annan upplysning med ?
Creditsafe togs på mig förra veckan när jag handlade med Qliro, dock ingen jättesumma jag handlade för, under 2000:-.
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
fick upplysningskopia idag när jag testade igår via Qliro, denna gången Uc, förmodligen micro, så dom verkar använda sig av olika, aldrig varit med om det för dock.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Är det bara CdOn som Qliro kör med?
 

Rockerboy

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
12 December 2018
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Jag har under några handlat med Qliro hos CDON. Alltid tagit Creditsafe, Hade först 10k kreditutrymme, sen höjde till 20k och till slut 30k. Det är nu om totalsumman överstiger 30k som jag får upp att jag ska fylla lite mer uppgifter och att de kommer ta UC. Så för att sammanfatta så har de aldrig tagit UC för mig och när de vill ta det så får jag upp där det står att de kommer ta.
Var kan man se hur mycket kredit man har?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp