- Blev medlem
- 23 November 2020
- Meddelanden
- 85
- Mottagna reaktioner
- 36
- Poäng
- 137
Jag handlade för 420kr hos Lyko och det togs en FullUC. För faktura. Detta hände 11/4-22.
Hade tidigare under året 2022 handlat för omkring 4000kr hos Lyko som blev betald, alltså reglerad.
Testade att köpa en Mobil på Inet under Mars och pratade då med Qliro som då sa till mig att det aldrig tas en FullUC för faktura eller delbetalning utan endast MikroUC. Nu i april med Lyko så skrev jag igen, fick då svaret att ibland tas det Creditsafe, UC, Mikro eller Full. Inget det vet om, beror på vem som svarar snabbast. Skrev igen ett par dagar senare och sitter nu och väntar på svar från deras kreditavdelning, samt nytt svar av deras kundtjänst där han skriver att det inte tas en FullUC i 99% av fallen om det inte gäller ett undantag.
Högst oklart.
Någon som har lyckats få bort en i mina ögon felaktig upplysning kopplad till deras information?
Hade tidigare under året 2022 handlat för omkring 4000kr hos Lyko som blev betald, alltså reglerad.
Testade att köpa en Mobil på Inet under Mars och pratade då med Qliro som då sa till mig att det aldrig tas en FullUC för faktura eller delbetalning utan endast MikroUC. Nu i april med Lyko så skrev jag igen, fick då svaret att ibland tas det Creditsafe, UC, Mikro eller Full. Inget det vet om, beror på vem som svarar snabbast. Skrev igen ett par dagar senare och sitter nu och väntar på svar från deras kreditavdelning, samt nytt svar av deras kundtjänst där han skriver att det inte tas en FullUC i 99% av fallen om det inte gäller ett undantag.
Högst oklart.
Någon som har lyckats få bort en i mina ögon felaktig upplysning kopplad till deras information?