• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Qliro - syns hos UC?

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Hur fungerar detta nuförtiden?
Tar dom UC eller Creditsafe för delbetalning?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Hur fungerar detta nuförtiden?
Tar dom UC eller Creditsafe för delbetalning?
Jag beställde från dem för ett par dagar sedan och valde faktura det togs en Creditsafe, däremot så syns skulden på Uc om du väljer att delbetala.
 

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Ja , syns på uc , ibland tar dem full uc ,CDON , tog på mig full uc .
Kundtjänst svar : Du har ansökt om en kredit hos oss, och för att vi skall kunna godkänna den behöver vi ibland enligt finansinspektionens regulationer ta en kreditupplysning hos UC. Det är denna som kallas KALP :)
Ps: köpt mobil via Cdon
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Ja , syns på uc , ibland tar dem full uc ,CDON , tog på mig full uc .
Kundtjänst svar : Du har ansökt om en kredit hos oss, och för att vi skall kunna godkänna den behöver vi ibland enligt finansinspektionens regulationer ta en kreditupplysning hos UC. Det är denna som kallas KALP :)
Ps: köpt mobil via Cdon
Min syns också hos UC. Handlar ofta hos CDON och de har aldrig tagit full UC.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Ibland kan de tar också , vid stor köp , riskeras tar det full uc som sagt kundtjänst!
det är inte garanti att de inte tar !
Jag har handlat hos CDON i 8 år och aldrig fått full UC. Har köpt mobiler/TV/smartklockor osv. Men jag har alltid valt delbetalning. De kanske tar UC om man handlar på faktura?
 

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Jag har handlat hos CDON i 8 år och aldrig fått full UC. Har köpt mobiler/TV/smartklockor osv. Men jag har alltid valt delbetalning. De kanske tar UC om man handlar på faktura?
Om Qliro tror om att du har ej kvar leva på det kallas för KALP , de tar uc istället för creditsafe och det står i deras villkor som kundtjänsten sagt oavsett faktura eller delbetalning, du kan omvandla din faktura till delbetalning det gör ingen skillnad , de tog en full uc på mig vid mobil köp ! Det är Ingen garanti, systemet som avgör i så fall kan ta creditsafe och uc med !
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Ja
Om Qliro tror om att du har ej kvar leva på det kallas för KALP , de tar uc istället för creditsafe och det står i deras villkor som kundtjänsten sagt oavsett faktura eller delbetalning, du kan omvandla din faktura till delbetalning det gör ingen skillnad , de tog en full uc på mig vid mobil köp ! Det är Ingen garanti, systemet som avgör i så fall kan ta creditsafe och uc med !
Jag förstår vad du menar. Men det jag säger bara är att de aldrig har tagit UC upplysning. Har handlat med inkomst 130k och mindre. Så jag uppnår inte kvar att leva kalkylen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp