• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Qliro - syns hos UC?

Esmeralda

V.I.P
Poäng: 396
Blev medlem
7 Oktober 2019
Meddelanden
345
Mottagna reaktioner
236
Poäng
396
Är dock inte helt säker på detta men har grottat runt lite och som JAG förstår det så är det som följande;

"Qliro Faktura/delbetalning" - Syns ej på UC
"Qliro Konto" - Syns på UC då det är en kontokredit

Om man väljer delbetalning vid köp och under delbetalningstiden byter till Qliro Konto ("Betala som lägst" vs "Betala enligt villkor") så kommer den då alltså poppa fram hos UC.
Det bör stämma för mitt syntes hos UC sist jag kollade.

Undrar om det försvinner nu. Jag har mailat qliro för att se vad som gäller, om det blir misskött kredit.

Så vi får väl se antar jag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
G

Gredddooo

Gäst
Poäng: 0
Ni som fått skickat till Lowell har ni fått missbrukad kredit? Nån seriös som kan bekräfta?
 
G

Greddooo

Gäst
Poäng: 0
Vad jag förstått så bra det det, ja.


Bara Kreditgivare som tar UC vid ansökan som rapporterar in missbruksregister. På mig tog dom creditsafe och jag har inte ens fått ett uppsägningsbrev. Missade tredje inbetalningen nu 31 oktober men betalde ikapp i fredags. Bör vara lugnt?
 

Snake

V.I.P
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
404
Mottagna reaktioner
120
Poäng
297
Haft qliro konto i 4 månader.
Gjorde en ansökan förra veckan då en uc togs hos balanzia.

Och qliro finns inte med på min uc. Dem tog creditsafe på mig om det spelar någon roll.
 

Revelator

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
16 April 2020
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
20
Poäng
92
Bara Kreditgivare som tar UC vid ansökan som rapporterar in missbruksregister. På mig tog dom creditsafe och jag har inte ens fått ett uppsägningsbrev. Missade tredje inbetalningen nu 31 oktober men betalde ikapp i fredags. Bör vara lugnt?

Samma här. Mitt gick till Lowell (betalade hela skulden direkt), och uppsägningsbrev eller missbrukad kredit är det inte tal om. Det vore intressant att höra från er som har haft Qliro på UC och sedan avslutat: hur förändrades er risk/score? Mitt ska försvinna i mitten av maj.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Någon här som fått missbrukad kredit från Qliro?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp