• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Remember bank, stopp för nya kunder

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Sökte ikväll på Remembers sida direkt... sökte 200k blev beviljad och kunde öka upp till 350k ränta 9.95%
Mina förutsättningar: 900k inkomst Blanco 1,3 9ff UC 2,05%

Varför körde du inte igenom en förmedlare om man får fråga?
 

Varpe

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
187
Mottagna reaktioner
169
Poäng
337
Hur är remember när det kommer till att omförhandla ränta? Jag fick 200k beviljat i juli förra året med en riktigt smutsig UC, nu är jag nere i 2,1 i score och till sommaren sjunker den ytterligare. Fick 14% i ränta på första lånet, är det nån idé att ringa dem och försöka komma ner något? Kan ju hota med att ta ett nytt samlingslån och lösa ut dem annars, lär ju få bättre villkor om jag söker idag.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Hur är remember när det kommer till att omförhandla ränta? Jag fick 200k beviljat i juli förra året med en riktigt smutsig UC, nu är jag nere i 2,1 i score och till sommaren sjunker den ytterligare. Fick 14% i ränta på första lånet, är det nån idé att ringa dem och försöka komma ner något? Kan ju hota med att ta ett nytt samlingslån och lösa ut dem annars, lär ju få bättre villkor om jag söker idag.
Jag hare lätt ringt och snackat med dom...:)
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 251
Mottagna reaktioner
1 094
Poäng
897
Jag sökte i mars och fick Remember som erbjudande via lendo
 

Pitepalt

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
183
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Hur är remember när det kommer till att omförhandla ränta? Jag fick 200k beviljat i juli förra året med en riktigt smutsig UC, nu är jag nere i 2,1 i score och till sommaren sjunker den ytterligare. Fick 14% i ränta på första lånet, är det nån idé att ringa dem och försöka komma ner något? Kan ju hota med att ta ett nytt samlingslån och lösa ut dem annars, lär ju få bättre villkor om jag söker idag.

Tvärnej och hört samma från andra. ”Lånet är bundet si och så många år och vi sänker inte räntan på ett sådant avtal” sa de till mig.
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Nej, de sänker inga räntor. Vid extra amorteringar minskar inte månadskostnaden, dock återbetalningstiden.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Kan tänka mig att en bank som Remember sänker om du ringer in och vill lösa lånet, då hamnar de i ett förhandlingsläge och kanske vill matcha den ränta som du uppger att någon annan vill ge.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp