- Meddelanden
- 46
- Mottagna reaktioner
- 26
- Poäng
- 91
Så här står det på deras sida
För närvarande tar vi endast emot låneansökningar från befintliga re:member kort-kunder som haft sitt kort i mer än 6 månader.
Har du inte ett kreditkort hos oss idag kommer vi tyvärr inte kunna bevilja din ansökan.
För närvarande tar vi endast emot låneansökningar från befintliga re:member kort-kunder som haft sitt kort i mer än 6 månader.
Har du inte ett kreditkort hos oss idag kommer vi tyvärr inte kunna bevilja din ansökan.
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Skulle kunna vara pga att man haft väl mycket kreditförluster och problemkrediter, att låna till någon som skött ett kort i 6 månader minskar kanske risken lite.
I så fall lär dom stramat upp vilka man beviljar till när man öppnar upp igen.
I så fall lär dom stramat upp vilka man beviljar till när man öppnar upp igen.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Väldigt oväntat. Men förklarar samtidigt att jag inte fick ett erbjudande ifrån dom senaste 2 gångerna jag sökte via Lendo.
Fan dessa var en av mina "worst case" alternativ....
Inte bra.
Inte bra.
- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Väldigt oväntat. Men förklarar samtidigt att jag inte fick ett erbjudande ifrån dom senaste 2 gångerna jag sökte via Lendo.
Inte bra.
Fan, jag vill ju ha dom för allt är digitalt.
Vilka finns kvar då? Jag har redan SBAB, Norwegian (dock 100 tkr bara), Collector och Avida.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
De har gjort en stor förlust på mig...släppte mitt lån på 320 000 kr.
Vad hade du för ränta hos dom?
- Meddelanden
- 239
- Mottagna reaktioner
- 55
- Poäng
- 147
Inte bra.
vilka banker har du nu och välja mellan innan ditt nya samlingslån?
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Tror det har varit tal om det här förut om att remember vill att man har kreditkort hos dem? Sett inlägg här om det tidigare. Men dem kanske gör olika ibland.
Jag har aldrig fått erbjudanden heller och jag har inget kreditkort hos dem
Jag har aldrig fått erbjudanden heller och jag har inget kreditkort hos dem
- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Min bild är att man behöver få upp kreditvolymen i en viss nivå för att täcka overheadkostnader, och att man då kan vara något mer generös i bedömningen, när man nått den nivån är inte behovet av att jaga volymer lika stort, utan man kan koncentrera sig på att ge rätt kund kredit. Risken finns att man i perioden när man ska vara generös går på många smällar, och i värsta fall är de så stora att man måste bromsa upp och tänka om vad det är för erbjudande man har.
BN gjorde likadant, full fart och sedan strama upp och dessutom rikta sig mot krediter mer bättre avans, deras lägstaränta var bland marknadens lägsta tidigare, nu är bästa ränta 7%, när andra har golv på under 4.
Jag ser ju vilka bankers krediter som kommer till kfm, eller, en liten del, men vissa större kreditgivare som säkert kan uppfattas som stramare, men är en stor aktör, ser man förvånansvärt sällan.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag ska ju inte söka förrän slutet på maj dvs lite mindre än två månader kvar typ. Förhoppningsvis lär dom ha satt igång sin verksamhet tills dess.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag ser ju vilka bankers krediter som kommer till kfm, eller, en liten del, men vissa större kreditgivare som säkert kan uppfattas som stramare, men är en stor aktör, ser man förvånansvärt sällan.
Med andra ord så når bolag som BN och Remember KFM bra mycket oftare än typ ICA eller Swedbank/SEB mm?
- Meddelanden
- 31 755
- Mottagna reaktioner
- 16 682
- Poäng
- 11 977
Med andra ord så når bolag som BN och Remember KFM bra mycket oftare än typ ICA eller Swedbank/SEB mm?
Det är en känsla att det är ungefär så.
Utifrån hur många lånekunder storbankerna har i förhållande till bn och liknande är dom senare nog lite väl frekventa.
- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
De har gjort en stor förlust på mig...släppte mitt lån på 320 000 kr.
Näää & de e sannerligen inget man bör vara stolt över heller 😳, men någon procent lär dom väll få tillbaks via skuldsaneringen iallafall... 🙄
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
När jag funderar efter så är nog handelsbanken blancolån något jag ser väldigt väldigt sällan.
Sen är det väl samtidigt väldigt sällan man hör någon som har tagit ett blancolån genom Handelsbanken...
- Meddelanden
- 204
- Mottagna reaktioner
- 182
- Poäng
- 357
Jag har varit kund hos Handelsbanken hela mitt liv, gick till dem för att söka ett samlingslån på mitt lokala bankkontor men fick blankt nej, de lånar inte ut pengar utan säkerhet. De hänvisade mig till Lendo.När jag funderar efter så är nog handelsbanken blancolån något jag ser väldigt väldigt sällan.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Detta var ju inte bra!! De var ju min plan B.. :/
Det kan enligt någon i tråden hända att du fortfarande får erbjudande av dom via Lendo.
- Meddelanden
- 645
- Mottagna reaktioner
- 418
- Poäng
- 527
Men vilket konstigt bemötande du fick! De lånar visst ut pengar utan säkerhet, det står till och med på deras sida. Dock så är de väl petiga kanske, men det var ett felaktigt svar de gav dig.Jag har varit kund hos Handelsbanken hela mitt liv, gick till dem för att söka ett samlingslån på mitt lokala bankkontor men fick blankt nej, de lånar inte ut pengar utan säkerhet. De hänvisade mig till Lendo.
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Hela situationen kunde sett annorlunda ut om de väntat tre veckor på att skicka till inkasso som de lovade att inte göra.Näää & de e sannerligen inget man bör vara stolt över heller 😳, men någon procent lär dom väll få tillbaks via skuldsaneringen iallafall... 🙄
Då hade jag inte släppt allt. Lindorff/Lowell krav på avbetalning på sex månader gick heller inte att möta.
Är inte stolt, det känns hemskt men jag har förlikat mig med det.
- Meddelanden
- 10 155
- Mottagna reaktioner
- 6 683
- Poäng
- 4 477
Minns inte tyvärr.Vad hade du för ränta hos dom?
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Man får dåligt samvete jag har ett lån där på 110000kr som jag måste släppa! Förstår dom har ju lånat ut pengar till mig och så kan jag inte betala tillbaka som tänkt från början! Även om det för dom kanske inte är så mycket så får man lite dåligt samvete uschNäää & de e sannerligen inget man bör vara stolt över heller 😳, men någon procent lär dom väll få tillbaks via skuldsaneringen iallafall... 🙄
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Jag har 9 % på Mitt lån där!Minns inte tyvärr.
- Meddelanden
- 204
- Mottagna reaktioner
- 182
- Poäng
- 357
Men vilket konstigt bemötande du fick! De lånar visst ut pengar utan säkerhet, det står till och med på deras sida. Dock så är de väl petiga kanske, men det var ett felaktigt svar de gav dig.
Ja, speciellt då jag fått det av dem förut på deras eget initiativ, skulle köpa bil och gick in för att ta ett billån, men de frågade om det inte gick lika bra med ett blancolån till samma ränta istället. Mycket märkligt
- Meddelanden
- 645
- Mottagna reaktioner
- 418
- Poäng
- 527
Varpe: Låter som de fått hjärnsläpp! Har också haft Handelsbanken i många år, men jag törs inte ens tänka tanken idag att fråga dem om lån....
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Nu står det inte längre att det är bara befintliga kunder som kan ansöka.
Det var ett jävla kort uppehåll dom hade

- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Det var ett jävla kort uppehåll dom hade![]()
Jinxa inte nu Terry!!!!!!
- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Ska du söka via dessa? När är det dags för dig??
Ja det är min förhoppning att de nappar när jag söker genom Lendo. Söker så fort min nya inkomst syns på UC.
Du??
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.