• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Rimlig UC % för samlingslån 350k och hur ska jag ta mig dit

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Under 15% iaf för att få ett samlingslån. Sen behöver du nog få bättre inkomst. Hoppas du har bättre 2021z
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LåntorskDeluxe

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Under 15% iaf för att få ett samlingslån. Sen behöver du nog få bättre inkomst. Hoppas du har bättre 2021z
Jag kommer att ha bättre inkomst 2021 men ingen drastisk höjning pga min unga ålder.
Sliter på kontor utan chans till bonusar/övertid osv osv... ingen stor ökning
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Håller med som ovan. OBS Svea Inkasso och de andra Svea bolag är inte samma. Min UC risk gick från 25 till 1,9 efter att Svea inkasso försvann! Så du kan förvänta dig en stor stooooor skillnad. Sedan skall du försöka bli av med så många krediter som möjligt, dvs antingen lösa de eller ta bort helt och hållet. men ha så lite nyttjat som möjligt. Det kommer att lösa sig!
Jag har avbetalningsplan hos Svea inkasso, de tog inte någon UC vad jag vet. Tog dom upplysning på dig i samband när din skuld hamnade där eller kan de ta det efter också?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Jag har avbetalningsplan hos Svea inkasso, de tog inte någon UC vad jag vet. Tog dom upplysning på dig i samband när din skuld hamnade där eller kan de ta det efter också?
De tog det när de fick min skuld. Men har förstått att de kan ta regelbundet när man har avbetalningsplan hos de. Så rekommenderar att lösa den bums.
 

LåntorskDeluxe

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Hej igen. Bilder:
Jag vet inte om jag måste skriva av mig eller verkligen behöver tips, 50/50.

Som ni tidigare vet går en Svea Inkasso UC ut i Februari, och min UC ligger just nu på 41.6% (se imgur albumet)

Jag klarar av att hålla mig flytande fram tills dess och kanske ännu en månad, men efter det ser jag inget ljus alls.
Jag trixar med betalningsfria månader hit och dit för att ens ha en chans att ha råd med mat för hela månaden.

Är det rimligt att jag kommer ner så mycket i UC% när Inkassoförfrågan går ut att jag kan ta ett samlingslån?

Synligt uc: 250k
Utanför uc: ca 100k
Årslön 2020: 245k
Underskott 2020: 27k
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Hej igen. Bilder:
Jag vet inte om jag måste skriva av mig eller verkligen behöver tips, 50/50.

Som ni tidigare vet går en Svea Inkasso UC ut i Februari, och min UC ligger just nu på 41.6% (se imgur albumet)

Jag klarar av att hålla mig flytande fram tills dess och kanske ännu en månad, men efter det ser jag inget ljus alls.
Jag trixar med betalningsfria månader hit och dit för att ens ha en chans att ha råd med mat för hela månaden.

Är det rimligt att jag kommer ner så mycket i UC% när Inkassoförfrågan går ut att jag kan ta ett samlingslån?

Synligt uc: 250k
Utanför uc: ca 100k
Årslön 2020: 245k
Underskott 2020: 27k
Vet inte hur mycket den går ner men borde väl gå ner en bra bit. Med tanke på du har ju bara 5ff kvar efter det? Hur mycket lön har du 2021 sen på uc då? Liksom dina lån är ej högre en din inkomst? Så det lär ju ej va problem.

är det nått som drar ner betyget av lånen så är det krediten. Satsar du på att få ner den mest är det nog bäst.

borde sjunka mycket tycker jag när den försvinner efrrrson du ba har 5ff kvar då och inga anmärkningar.

Försök håll dig flytande och följ ditt betyg. Sen sök samlingslån om betyget är bra.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Jag tänker också billånet är nog ingen fara dom brukar ju ha bra ränta? Samt det är ju ett lån med "säkerhet"
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Men att baka ihop dom andra hade ju varit bra. Får du under 15% i betyg så ge det en chans. Du kan ju söka på 250 k för du har 250 k på uc. Sen får du se du kanske får erbjudande om det eller lägre.
 

Kakankarin

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
6 Juni 2020
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
21
Poäng
102
Tips.. Om du inte behöver/använder collector betalkoll så säg upp den den det går att fortsätta betala som vanligt men den försvinner från uc (iallafall så var det så för ett halvår sen) en kredit mindre borde knuffa uc i rätt riktning. Lycka till!
 

LåntorskDeluxe

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Tips.. Om du inte behöver/använder collector betalkoll så säg upp den den det går att fortsätta betala som vanligt men den försvinner från uc (iallafall så var det så för ett halvår sen) en kredit mindre borde knuffa uc i rätt riktning. Lycka till!
Det ska jag prova!

Mailade du de och bad om att få fortsätta betala av skulden men inte ha chans till fler 'uttag'?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp