• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Rocker Kredit

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 239
Mottagna reaktioner
400
Poäng
557
Fick detta som svar av dem idag:


Om du går in i Rockerappen och ansöker om en kredit så får du först erbjudande om vår mindre kontokredit, med ett utrymme på 5000 SEK
Det blir en mindre kredituppysning än om man ansöker om högre belopp, men den kommer fortfarande synas på din UC
Tveka inte att höra av dig om du har frågor eller funderingar!

Med andra ord så kommer den synas på UCn och ditt score kommer försämras om jag förstått det rätt?
Fast deras kundtjänst skrev Micro till mig och enligt UC så skall inte en Micro registreras, såfall får ju Rocker ta en kurs hos UC så dom inte felinformerar sina kunder. Jag inväntar svar sen ska jag maila UC utredning med kopior. Kanske dom brister i något. Skillnad på mindre och Micro……
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
57
Poäng
187
Prata precis med en kvinnlig chef på rocker och hon förklarade följande. Ansöker du om 5000kr så kommer vi ta en mindre uc som kommer synas hos UC. Då frågade jag men om du säger att ni tar en mindre UC så kallad mini UC så ska inte detta påverka mitt betyg enligt UC och hon svarar att det ska jag ta med UC då hon inte kunde svara på varför en mindre UC påverkar betyget. Jag svarar att jag redan pratat med UC och att dom säger att en Micro uc inte ska påverka betyg eller synas för andra banker. Då svarar hon att hon inte har mer information att lämna och att jag återigen ska vända mig till UC. Jag upplever Rocker som oseriösa och väldigt okunniga hon vet inte vad hon svamlar om. Dom tar iallafall ingen mini UC sen vad det är för en UC dom tar kan jag ej svara på mer än att den kommer synas och påverka betyget negativt
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 461
Poäng
1 527
För kännedom så Ansökte jag om höjning i tisdags (gjorde en chansning) fick endast en bisnode på det.
Men lovar inget ifall ni andra testar och får UC mm. :D
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 239
Mottagna reaktioner
400
Poäng
557
Dom har säkert blivit ner mailade av deras utryck som MicroUC så dom har säkert fått samtal från UC att dom formulerat sig fel ut till sina kunder, säkert därav stoppet. intressant.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Dom har säkert blivit ner mailade av deras utryck som MicroUC så dom har säkert fått samtal från UC att dom formulerat sig fel ut till sina kunder, säkert därav stoppet. intressant.
Jag sökte förre dig dock, var jag som erbjöd mig att kolla vilken upplysningen det blev men sen var alla heta på gröten ändå och sökte innan :)
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 239
Mottagna reaktioner
400
Poäng
557
Jag sökte förre dig dock, var jag som erbjöd mig att kolla vilken upplysningen det blev men sen var alla heta på gröten ändå och sökte innan :)
Mm men chattade med deras kundtjänst innan du ansökte och dom skrev MicroUpplysning så man får ju anta att dom som jobbar där besitter någon form av kompetens.
 

Joddlan44

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
14 April 2021
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Får ni höjning? Isåfall när brukar man kunna få höjning?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp