Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Rocker Kredit

Har också upplevt detta fast från en bank, ringde då UC och de sa att även Micro UC kan registreras och belasta betyget. Tydligen…
Fast då kan dom ju lika väl ta Full UC med en gång? Förstår inte vitsen med en Micro upplysning som reggas som Full?

Fast då kan dom ju lika väl ta Full UC med en gång? Förstår inte vitsen med en Micro upplysning som reggas som Full?
Precis ren jävla idioti att hålla på lura människor med deras så kallade Micro uc som påverkar lika mkt som en full uc. Sjukt att såna oseriösa aktörer får grönt kort från finansinspektionen att få brediva låneverksamhet

Precis ren jävla idioti att hålla på lura människor med deras så kallade Micro uc som påverkar lika mkt som en full uc. Sjukt att såna oseriösa aktörer får grönt kort från finansinspektionen att få brediva låneverksamhet
Vi får se vad Rocker svarar. Jag har Mail från UC att när företag tar Micro upplysning så ska det stå:

"1 fråga har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen"​

Någon som tog igår som fått reda på ifall det tagits full eller mikro uc?

Vilka förutom rocker tar ens en mikro?

Någon som tog igår som fått reda på ifall det tagits full eller mikro uc?

Vilka förutom rocker tar ens en mikro?
Dom har nog knappt öppna sen vi ställde frågorna. Många tar riktig Micro UC.

zalando, betallkoll, Avarda etc

Precis vad jag sa till banken också, för det blir missvisande för kunderna.
Är du säker att du fatta rätt ? För UC skrev till mig att vid mikroupplysning skall det STÅ:

Rocker sa till mig Micro igår. Då kan omöjligt stämma att är
Micro eftersom upplysning registrerades!

Är du säker att du fatta rätt ? För UC skrev till mig att vid mikroupplysning skall det STÅ:

Rocker sa till mig Micro igår. Då kan omöjligt stämma att är
Micro eftersom upplysning registrerades!
Ja, både hon på banken sa precis samma sak som UC, för hon på banken hade själv ringt till UC och frågat eftersom jag hade ringt och klagat.
Ringde själv UC och hon sa samma sak, just att en Micro UC kan visas som en förfrågan och påverka betyget. Men nu verkar det ju oklart...

Fick detta som svar av dem idag:

Om du går in i Rockerappen och ansöker om en kredit så får du först erbjudande om vår mindre kontokredit, med ett utrymme på 5000 SEK
Det blir en mindre kredituppysning än om man ansöker om högre belopp, men den kommer fortfarande synas på din UC
Tveka inte att höra av dig om du har frågor eller funderingar!

Med andra ord så kommer den synas på UCn och ditt score kommer försämras om jag förstått det rätt?

Om du går in i Rockerappen och ansöker om en kredit så får du först erbjudande om vår mindre kontokredit, med ett utrymme på 5000 SEK
Det blir en mindre kredituppysning än om man ansöker om högre belopp, men den kommer fortfarande synas på din UC

Med andra ord så kommer den synas på UCn och ditt score kommer försämras om jag förstått det rätt?
Så om det blir en mindre upplysning som om jag förstått det rätt inte visar skuldsaldo mm så kan alltså sådana med skuldsaldo kunna teoretiskt sett få lån?‍♂️

Fast deras kundtjänst skrev Micro till mig och enligt UC så skall inte en Micro registreras, såfall får ju Rocker ta en kurs hos UC så dom inte felinformerar sina kunder. Jag inväntar svar sen ska jag maila UC utredning med kopior. Kanske dom brister i något. Skillnad på mindre och Micro……

Prata precis med en kvinnlig chef på rocker och hon förklarade följande. Ansöker du om 5000kr så kommer vi ta en mindre uc som kommer synas hos UC. Då frågade jag men om du säger att ni tar en mindre UC så kallad mini UC så ska inte detta påverka mitt betyg enligt UC och hon svarar att det ska jag ta med UC då hon inte kunde svara på varför en mindre UC påverkar betyget. Jag svarar att jag redan pratat med UC och att dom säger att en Micro uc inte ska påverka betyg eller synas för andra banker. Då svarar hon att hon inte har mer information att lämna och att jag återigen ska vända mig till UC. Jag upplever Rocker som oseriösa och väldigt okunniga hon vet inte vad hon svamlar om. Dom tar iallafall ingen mini UC sen vad det är för en UC dom tar kan jag ej svara på mer än att den kommer synas och påverka betyget negativt

För kännedom så Ansökte jag om höjning i tisdags (gjorde en chansning) fick endast en bisnode på det.
Men lovar inget ifall ni andra testar och får UC mm. :D

Dom har säkert blivit ner mailade av deras utryck som MicroUC så dom har säkert fått samtal från UC att dom formulerat sig fel ut till sina kunder, säkert därav stoppet. intressant.

Dom har säkert blivit ner mailade av deras utryck som MicroUC så dom har säkert fått samtal från UC att dom formulerat sig fel ut till sina kunder, säkert därav stoppet. intressant.
Jag sökte förre dig dock, var jag som erbjöd mig att kolla vilken upplysningen det blev men sen var alla heta på gröten ändå och sökte innan :)

Jag sökte förre dig dock, var jag som erbjöd mig att kolla vilken upplysningen det blev men sen var alla heta på gröten ändå och sökte innan :)
Mm men chattade med deras kundtjänst innan du ansökte och dom skrev MicroUpplysning så man får ju anta att dom som jobbar där besitter någon form av kompetens.

@Krelf, stop it, bara stop, sluta. Det räcker nu. Inte OK att du fortfarande förmedlar budskapet att det är bra att dra på sig krediter och ha dem halvt nyttjade. Vart jag än vänder mig på forumet ser jag att du rekommenderar brixo ferratum, nu rocker och andra högkostnadskrediter till nya medlemmar. Tycker du, återigen borde ta dig en stor funderare på vad det är för budskap du faktiskt sänder ut när du skriver sånt. Ta det inte på fel sätt men du hjälper inte till ett dugg och gör mitt jobb här på forumet mycket svårare

@Krelf, stop it, bara stop, sluta. Det räcker nu. Inte OK att du fortfarande förmedlar budskapet att det är bra att dra på sig krediter och ha dem halvt nyttjade. Vart jag än vänder mig på forumet ser jag att du rekommenderar brixo ferratum, nu rocker och andra högkostnadskrediter till nya medlemmar. Tycker du, återigen borde ta dig en stor funderare på vad det är för budskap du faktiskt sänder ut när du skriver sånt. Ta det inte på fel sätt men du hjälper inte till ett dugg och gör mitt jobb här på forumet mycket svårare
Haha va fan snackar du om..
Men kör du på med ditt "jobb" ändå får väl kämpa lite hårdare bara om jag tydligen gör det svårt ;)

De flesta här på
Förumet är i seriöst behov av olika typer av krediter . Det är just ett sånt forum därav namnet ” Lånforum ” . Så Krelf har alla poäng i sitt förmedlande

Vart har h*n rekommenderat någon att ta något lån eller osv? Han hjälper ju bara folk med sina frågor?

vadå "ditt jobb" är väl ett fritt forum eller vad snackar du om?

Varför provade jag rocker kredit, ( 5000 )
Dom tog en full UC på mig :'(

Någon som sen fick svar från Rockers kundtjänst?
Är det full UC eller inte?

Dom hänvisar att deras full UC gäller för det står i deras villkor även om deras kundtjänst felaktigt skrivit ut till kund att dom tar Micro UC.

Jag sökte 5000kr på Rocker Extra som jag fick.
De tog bara en bisnode. Detta var i tisdags så uc:n borde dykt i kivra nu.

Någon som fått höjning? Jag chattade med kundtjänst om deras krav för höjning. Hon nämnde bara det som krävs för att få lån.

Är inte intresserad av deras kredit, däremot är betalkortet grym, får hög cashback och sparkonto med ränta som betalas ut månadsvis. Sparar typ 1000kr+ per år sen jag sa upp mitt betalkort från banken pga Rocker

Nu kom det nyheter, minsta kostnad om man vill ha kort fysiskt 29 kr PER MÅNAD!!!!

Nu kom det nyheter, minsta kostnad om man vill ha kort fysiskt 29 kr PER MÅNAD!!!!
Detta gäller bara nya kunder antar jag. Däremot använder jag bara Apple Pay, så spelar ingen roll för mig. Dessutom får jag igen typ 120kr cashback varje månad, så även 29kr/mån gör inget för mig.

Vanliga bankkortet för mig utan sparränta och cashback kostar 25kr.

Om man som ny kund vill ha gratis kort använd bara virtuella då.

Detta gäller bara nya kunder antar jag. Däremot använder jag bara Apple Pay, så spelar ingen roll för mig. Dessutom får jag igen typ 120kr cashback varje månad, så även 29kr/mån gör inget för mig.

Vanliga bankkortet för mig utan sparränta och cashback kostar 25kr.

Om man som ny kund vill ha gratis kort använd bara virtuella då.
Fick svaret att om jag har kort idag och väljer gratis tjänsten så gäller mitt kort tills giltighetstiden på det går ut sen måste jag välja betala om jag vill ha fysiskt kort

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp