• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Sänkt arbetstid o sänkta löner angående Corona

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Det gick plus både igår och idag. Det har väl gått upp hela veckan efter dippen.

idag och igår har index legat kring samma nivåer 1700-1720. Måndag efter stängning och natten till tisdag drog det upp litegrann men i sammanhanget inte intressant enligt mig (ett halvårs uppgång raserade hela förra veckan), rekyler är vanliga efter kraftiga rörelser åt båda hållen. Som sagt menar jag ju på att det kommer ha långsiktiga konsekvenser för ekonomin.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ganska självklart att detta kommer upp på bordet. Jag tror man hellre reglerar det här med förkortad arbetstid än att arbetsgivarna ska börja med massuppsägningar.
Massuppsägningar är väl att ta i:eek:
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Bilindustrin t.ex har många komponenter som byggs i Kina. Nu när fabriker står still så efter ett tag tar lagren slut och då har man inte jobb åt arbetarna. Och det blir inte bättre att de kör ”just in time” för att minska kostnader på just lager. Det är många anställda i Sverige som berörs.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Fast det är väl bara en provins det är så i. I övriga Kina är det buisness as usual.
 

sebb

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
4 Juni 2012
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
31
Poäng
157
Tro mig. Många företag kommer att få ordentligt tufft i samband med fortsatt spridning. Det säger sig självt. Postnord skickar exempelvis inget gods till kina.

"Coronavirusets spridning har kraftigt påverkat flygtrafiken till och från Kina. Som en konsekvens av detta är transportkapaciteten till Kina mycket begränsad. Därför kommer det tills vidare inte att vara möjligt att lämna in försändelser till PostNord för befordran till Kina. Även försändelser från Kina drabbas av stora förseningar."

De försändelser som lämnats in sedan utbrottets början kommer att bli kraftigt försenade. China Post har meddelat att man inte längre lämnar ut försändelser genom fysiska möten, vilket ytterligare kan försena hanteringen.

Det finns i dagsläget ingen prognos på när transporterna kommer igång igen.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Måste säga att massmedia verkligen lyckats denna gång!

Corona har inte dödat fler personer än vad en vanlig influensa gör!

Istället för att suga in allt massmedia skriver, försök ifrågasätta och leta FAKTA på andra håll.
Bara för att aftonbladet, expressen etc skrev rätt resultat från gårdagens fotbollsmatch är inte allt som dom skriver sant.
EXAKT detta!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Efter lögnerna om "högutbildade som flyr till Sverige" och "Vinsten kommer senare" så tror jag inte på ett jävla skit utav vad lögnarmedia skriver.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Efter lögnerna om "högutbildade som flyr till Sverige" och "Vinsten kommer senare" så tror jag inte på ett jävla skit utav vad lögnarmedia skriver.
Ja dom är högutbildade. Vi hade en på mitt jobb som hade varit stridsflygplans mekaniker i sitt hemland men han visste inte hur man använde en svets.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Måste säga att massmedia verkligen lyckats denna gång!

Corona har inte dödat fler personer än vad en vanlig influensa gör!

Istället för att suga in allt massmedia skriver, försök ifrågasätta och leta FAKTA på andra håll.
Bara för att aftonbladet, expressen etc skrev rätt resultat från gårdagens fotbollsmatch är inte allt som dom skriver sant.

Sällan något matnyttigt som står i deras rubriker.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp