• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Sänkt arbetstid o sänkta löner angående Corona

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det ter väl sig ganska naturligt att komma in på partipolitik när man diskuterar regeringens politiska förslag kan man tycka...Det är liksom oundvikligt.

Såvida du inte bor i en diktatur så har du alltid en opposition om du har en regering. Både regeringen och oppositionen består utav partier således är det ofta partipolitik hamnar snett på det här forumet men i den här tråden är diskussionen relevant i allra högsta grad.

Du har ju inte fel i sak, men Sveriges förhållande till en eventuell andra asylsökandevåg är ju inte direkt relevant här, eller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 361
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Nja kanske inte. Fast det som jag är orolig för är att folk som är smittbärare ifrån andra länder kan sprida smittan i Sverige. Nu avråder ju UD för resor till Kina och man har stoppat Iran Airlines att landa I Sverige.

Vi får se var vi landar. Kanske mynnar ut i ingenting om några veckor hehehehe
 

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Miljöpartiet vill att vi ska ta emot mycket fler som kommer. Omänskligt annars :eek:
Alltså vilken planet är MP ifrån?
Kan dom inte bara åka ur snart:mad:
Samma planet som sossarna, och, tyvärr, nästan halva "svenska"folket som röstat på dom(sossarna)
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Det spelar troligtvis rätt liten roll vad man gör för att stoppa resenärer från Iran/Kina. Sverige är hittills mest drabbat av resenärer från Italien, och så länge vi inte stänger ner alla internationella persontransporter kommer vi få skiten i någon form.

Dock, det är en influensa. Man får fråga sig vem som tjänar på den här hysterin, för inte är det vi, fotfolket.

Vad gäller regeringens förslag så känns det överdrivet, men det kan ju komma ett läge längre fram där det kan rädda något jobb, även om det för tillfället mest känns som ett sätt att försöka visa att man "gör något".
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Efter lögnerna om "högutbildade som flyr till Sverige" och "Vinsten kommer senare" så tror jag inte på ett jävla skit utav vad lögnarmedia skriver.

Kunde inte ha sagt de bättre själv :wicked:
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Fritt fall på börsen. Coronavirusets/hysterins effekter på företagande och ekonomin man är orolig för.

Jag har redan förlorat alla mina pengar så kvittar för mig :facejoy:
 
Senast ändrad:

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Vi fick precis mejl om det via jobbet att de kommer behöva dra in på timmar :( Jag klarar mig inte på färre timmar så måste säga att jag är mycket orolig! Restaurangbranschens omsättning har tydligen tagit en rejäl smäll av coronaviruset.
 

sebb

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
4 Juni 2012
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
31
Poäng
157
Vi fick precis mejl om det via jobbet att de kommer behöva dra in på timmar :( Jag klarar mig inte på färre timmar så måste säga att jag är mycket orolig! Restaurangbranschens omsättning har tydligen tagit en rejäl smäll av coronaviruset.
Inte förvånad. En del verkar dock inte förstå att även om man själv kan tycka att det är överdrivet och bla bla så blir många företag drabbade. Ledsen. Hoppas det löser sig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp