• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Sänkt arbetstid o sänkta löner angående Corona

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Kontoret har tjatat på min chef att man måste dra ned på personalen ännu mer än vad man gjort tidigare. Känns inte som att gymnasieelever bryr sig och de kommer fortfarande i lika stor utsträckning och käkar hos oss men alla andra grupper märker man tydligt håller sig borta.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Kontoret har tjatat på min chef att man måste dra ned på personalen ännu mer än vad man gjort tidigare. Känns inte som att gymnasieelever bryr sig och de kommer fortfarande i lika stor utsträckning och käkar hos oss men alla andra grupper märker man tydligt håller sig borta.

Märker man tydligt att det är mycket mindre folk på plats?
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Märker man tydligt att det är mycket mindre folk på plats?

Ja eftersom att jag jobbar där det ofta är mycket folk konstant under hela dagen så är det markant skillnad. Lunchrushen varade bara någon minut och jämfört med att det kan hålla på konstant i en timme. Medelåldern på gästerna är redan ganska låg men nu är det nästan bara gymnasieungdomar.

Vad gäller personal klarar vi oss nu den här veckan med halva personalstyrkan.
 

sebb

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
4 Juni 2012
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
31
Poäng
157
Nu börjar det. Nordic choice hotels förbereder storvarsel i spåren av Coronaviruset.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Hur länge ska flygbolagen hålla sig flytande?
 

Amex

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
260
Poäng
437
Hur länge ska flygbolagen hålla sig flytande?
Dom håller sig flygande några veckor till. DY tror jag kommer konka väldigt snart om ingen går in med kapital. SK håller kanske någon månad längre. Detta är mycket värre än jag trodde. Inte corona utan svalvågorna runt det... Just nu är allt svart, fortsätter detta i 6 månader är det RIKTIGT illa. Hela näringslivet... Jag trodde inte det skulle bli såhär stort. @2pac, tror du vinner ang petroleum och att mina 6 månader var för optimistiskt...
https://esvd.svd.se/1003/SvD-Naring...lygbranschen-varnar-70-procent-kan-stallas-in
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Är lite nyfiken om detta kommer att påverka lägenhetspriserna? Borde väl sjunka misstänker jag.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Är lite nyfiken om detta kommer att påverka lägenhetspriserna? Borde väl sjunka misstänker jag.

ja, på lite längre sikt tror jag, de släpar efter. Ge det 1 år. Privatekonomierna måste ta skada nu först.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp