• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sänkt arbetstid o sänkta löner angående Corona

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Dom håller sig flygande några veckor till. DY tror jag kommer konka väldigt snart om ingen går in med kapital. SK håller kanske någon månad längre. Detta är mycket värre än jag trodde. Inte corona utan svalvågorna runt det... Just nu är allt svart, fortsätter detta i 6 månader är det RIKTIGT illa. Hela näringslivet... Jag trodde inte det skulle bli såhär stort. @2pac, tror du vinner ang petroleum och att mina 6 månader var för optimistiskt...
https://esvd.svd.se/1003/SvD-Naring...lygbranschen-varnar-70-procent-kan-stallas-in

jag vill inte ha rätt hehe. Det är ju vår hysteri som skapat detta. Det är redan riktigt illa för alla företag utan en redig kassa... Positiva är väl att om de skulle hända igen i framtiden får man hoppas att det finns en mer enhetlig och systematisk approach.

Vi har båda rätt i att marknaderna kommer återhämta sig jag bara ifrågasatte tidshorisonten :)
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag tror att detta kommer få stora konsekvenser på ekonomin.
Det skulle inte förvåna mig om att det blir som 1993.
Allt som ställs in pga direktiv om folksamlingar, resebranschen osv.
Personligen så drabbar det kanske inte mig så mycket som sitter i en hyreslägenhet som iofs kan få högre hyra, jag har inga lån och nära till jobbet.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Hoppas kineserna lärt sig en läxa. Ge fan i att äta en massa skit.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Wuhan fick stora nyheter för två år sen också.

Då öppnade man ett forskningslabb i stan där man skulle försöka ta fram medicin mot just aggressiva virus. Oddsen att nåt gick jävligt snett är inte så höga.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Nu har vi fått flöde på människor igen. Verkar bara varit i måndags som vi knappt sålde något alls. De flesta av våra kunder är unga och det känns varken som att man bryr sig om Coronaviruset eller miljöhysterin. Medan man i Danmark stängt skolor.. Undrar om det kommer bli så illa här också.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Har en flygresa inbokat till ett förvisso icke-smittat EU-land nästa vecka, men risken för att det blir flygstopp medan man är där känns inte avlägsen.

Skulle avbokat i dag om jag blev garanterad pengarna tillbaka för flyg och hotell, men så länge de inte betalar tillbaka känns det inte rätt att avboka.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Vilket EU-land är icke-smittat? Alla länder är smittade.

Börsen idag. SATAN vilken slakt. -6,35 % idag och på året -20,08 %. Blodbad.
 

HammarbyAlex

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
632
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Måste tillägga; Vad f*n är det för fel på folk ? Jag är på gymmet nu och flera personer hostar och rosslar som hela tiden. Vill folk medvetet smitta varandra med något eller :S ? Folk bryr sig verkligen inte.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Vilket EU-land är icke-smittat? Alla länder är smittade.

Börsen idag. SATAN vilken slakt. -6,35 % idag och på året -20,08 %. Blodbad.

Ska till ett land som inte har allmän smittspridning, är rätt formulerat. Och det finns ett tiotal sådana.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp