• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Sänkt arbetstid o sänkta löner angående Corona

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Inte förvånad. En del verkar dock inte förstå att även om man själv kan tycka att det är överdrivet och bla bla så blir många företag drabbade. Ledsen. Hoppas det löser sig.

jo men det är överdrivet och de blir drabbade pga att det är så många som är rädda. Blir en självuppfyllande profetia
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
På tal om Corona så läste jag precis att vanliga mediciner som Ipren och Alvedon håller på att ta slut, förutom då mer förutsägbara produkter som handsprit och munskydd. Drog iväg en beställning på fem askar Ibuprofen. Inte för att jag är speciellt rädd för Corona utan för vad snöbollseffekten/rädslan/allt hamstrande (som jag nu själv bidrog till) kan föra med sig.

Troligen blir allt en Uusmansk fluga som faller död ner men man vet inte.
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
398
Poäng
487
Med tanke på att viruset har funnits i ca 8 veckor och "vanlig" influensa i typ 100 år nästan så har vi ingen aning om vart detta tar vägen, jag tycker också att medierna överdriver det hela men samtidigt VET VI INTE hur det kommer utveckla sig, så oron som många människor har är befogad, jag är inte orolig att om jag får det att jag kommer dö av det, men däremot vill jag ju inte se ett samhälle som går under OM det skulle bli ett stort utbrott här i Sverige.
Munskydd tex hjälper ju inte mer än att den som är smittad till viss grad hindrar andra att bli smittade - ändå helt slut överallt i den staden jag bor i med ca 90.000 invånare.
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Fyfan, blir riktigt blodrött idag på börsen. Glad att jag inte handlar, palla med stressen.

mycket mer än en helårs uppgång utraderad nu på bara ett par veckor
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
De som har pengar att investera lär casha in bra. Synd man inte har en miljon liggandes :p

du måste ha råd att ligga med positionerna länge. Vissa finanskriser (om detta är det då) kan det ligga på låga nivåer i 0-3 år.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 303
Mottagna reaktioner
13 405
Poäng
8 917
Uppåt idag. Närmare 3%.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp