• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån möjligt? Anmärkning försvinner

Affeh.

V.I.P
Poäng: 147
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Tack! Jag återkommer inatt 00.01 hoppas!
Är gränsen under 10% för samlingslån eller 10% dyker jämnt upp när de gäller samlingslån.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Jag sitter i samma båt ungefär men har kanske något bättre förutsättningar, har 3 st blancolån på ca 100.000 kr samt en fullt utnuttjad kredit på 75.000 kr plus en quiro kredit på 17.000 kr, inga sms-lån och 9 st ff varav den sista i Oktober förra året, min anmärkning försvinner i mitten på nästa månad men har ett UC nu på under 3.0 nu så är i valet och kvalet om jag ska sända in en ansökan nu eller vänta till nästa månad då anmärkningen är borta, man vet ju inte vad som händer med UC betyget om det går upp eller ner!? Har en årsinkomst på drygt 350.000 kr 2018 och drygt 400.000 kr 2019, ett under skott på 5.400 kr. Vad tycker ni och vilken låneförmedlare ska jag söka hos?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 363
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Jag sitter i samma båt ungefär men har kanske något bättre förutsättningar, har 3 st blancolån på ca 100.000 kr samt en fullt utnuttjad kredit på 75.000 kr plus en quiro kredit på 17.000 kr, inga sms-lån och 9 st ff varav den sista i Oktober förra året, min anmärkning försvinner i mitten på nästa månad men har ett UC nu på under 3.0 nu så är i valet och kvalet om jag ska sända in en ansökan nu eller vänta till nästa månad då anmärkningen är borta, man vet ju inte vad som händer med UC betyget om det går upp eller ner!? Har en årsinkomst på drygt 350.000 kr 2018 och drygt 400.000 kr 2019, ett under skott på 5.400 kr. Vad tycker ni och vilken låneförmedlare ska jag söka hos?

Maxat kreditkort i kombination med 10 FF är en katastrof för betyget men samtidigt är problemet att 90% av bolagen inte tillåter anmärkning så du är i en rävsax.

Däremot 10 eller 11 FF gör varesej till eller från så jag hade ansökt redan nu om jag var du och sen igen när din anmärkning är borta.
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Maxat kreditkort i kombination med 10 FF är en katastrof för betyget men samtidigt är problemet att 90% av bolagen inte tillåter anmärkning så du är i en rävsax.

Däremot 10 eller 11 FF gör varesej till eller från så jag hade ansökt redan nu om jag var du och sen igen när din anmärkning är borta.

Vilken jämför flest kreditgivare när man har en anmärkning så testar jag att sända in en ansökan och ser vad som händer, men vet att det är som du säger... 90% sållar ju bort mig direkt bara för att anmärkningen sitter där...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 363
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Vilken jämför flest kreditgivare när man har en anmärkning så testar jag att sända in en ansökan och ser vad som händer, men vet att det är som du säger... 90% sållar ju bort mig direkt bara för att anmärkningen sitter där...

Advisa tror jag. Lendo är bäst om man inte har anmärkning.
 

Affeh.

V.I.P
Poäng: 147
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Jag ansökte som sagt för 1 vecka sedan, trots anmärkning som försvinner imornn
Sökte samlingslån med exakta förutsättningar ovan..
Sökte 350k samla lån
Blev bara erbjudem cashbuddy 25k.

Det är som terry säger anmärkningen sållar bort 90 procent av aktörerna direkt.
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Fast det känns ändå som att det spelar roll vilken förmedlare man använder.
Dem gångerna jag har sökt på tex Advisa har vissa banker lämnat bud varje gång och vissa inte alls.
Sen när man testade Lendo då helt plötsligt fick man från dem andra bankerna och då trilla andra bort istället som alltid har lämnat på advisa.
Känns lite mysko tycker jag.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Fast det känns ändå som att det spelar roll vilken förmedlare man använder.
Dem gångerna jag har sökt på tex Advisa har vissa banker lämnat bud varje gång och vissa inte alls.
Sen när man testade Lendo då helt plötsligt fick man från dem andra bankerna och då trilla andra bort istället som alltid har lämnat på advisa.
Känns lite mysko tycker jag.
Båda har ett internt filter....och hur det ser ut är bara dom som vet...:)
 
H

Hedlund

Gäst
Poäng: 0
Jag ansökte som sagt för 1 vecka sedan, trots anmärkning som försvinner imornn
Sökte samlingslån med exakta förutsättningar ovan..
Sökte 350k samla lån
Blev bara erbjudem cashbuddy 25k.

Det är som terry säger anmärkningen sållar bort 90 procent av aktörerna direkt.

Släng upp en skärmdump på hur ditt UC score ser ut efter 00:00 i natt, skulle vara kul att se om det går upp eller ner eller om det inte förändras alls. Du hamnar ju i en annan riskklass när nu anmärkningen försvinner så vad som helst kan ju hända... Vad har du för årsinkomst samt eventuellt underskott 2018?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp