• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Samlingslån med dessa ingångsvärden

Dållar

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
38
Poäng
127
Jag tror Remember kan bevilja dig 300 000 kr då med en ränta mot 8-9 %.

Hade nästan exakt samma situation som dig när dom beviljade mig. Tog dock istället Collector på 150 000 kr och hade sedan tidigare samma lån från collector fast hade amorterat ner lite.
Sedan sänkte Collector det nya lånet till samma ränta som jag hade på den gamla.
Jag hoppas verkligen. Tänkte dra iväg min ansökan vid lunch så får vi se hur det går....Har ångest som gör mig direkt illamående.... Som jag sa förut i tråden. Jag är så jävla tacksam över att ha hittat ett andningshål i vardagen. Att här kunna prata öppet om sina ekonomiska problem är såååå mkt värt för mig :) Jag är så tacksam över detta. Återkopplar under em så får vi se om jag fått ngt napp :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Jag betalar ca 9k i bara lånekostnader på de fyra lånen CB, Collector, Ikano och Svea. Sen har jag dessa förbannade sms lån som varje månad slukar ungefär 4-6k Sen har vi de vanliga räkningarna på det.... det innebär att vi (jag) går back varje månad. De två ggr jag tagit samlingslån förut (Collector och Ikano) har jag sökt lågt då jag varit så rädd att inte få det beviljat. det innebär att jag inte kunna lösa så mkt av skulderna som jag önskat. Men nu känns det som att jag kommit till insikt. Det är lixom nu eller aldrig. jag är lixom 47 år och har inte ett sparande!! Helt sjukt... Barnen har inget sparande heller... Det känns skämmigt lixom... Vuxna människan som inte kan få det att gå runt ELLER ge sina barn en semester utanför kommungränsen....
Jag förstår! Det ordnar sig! Vi håller tummarna:)
 

Dållar

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
38
Poäng
127
Så...Då har en ansökan på 350k gått iväg till Advisa..... TACK för inspel i tråden. Jag kommer att uppdatera med resultat.... STOR kram till er som gjorde att jag faktiskt tordes trycka på knappen :)
 

Dållar

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
29 Oktober 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
38
Poäng
127
Trodde allvarligt att jag INTE skulle få ngn som helst träff :) Sökte på 350k och har nu efter ca 1h fått 4 svar
* Santander Beviljat 138k Effektiv ränta 16,13%
*Forex Beviljat 30k Effektiv ränta 13,98%
*Marginalen Bank Beviljat 325k Effekiv ränta 8,02%
*BlueStep Bank Beviljat 350k Effektiv ränta 18,06%

Just nu är Marginalen det som ser bäst ut. Även om de inte beviljat hela beloppet så passar det mig MKT bättre med8,025 ränta än 18,06%
Vi får se vilka fler som trillar in under dygnet :)
Ps.... Det känns som om jag kan ANDAS igen :)
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Trodde allvarligt att jag INTE skulle få ngn som helst träff :) Sökte på 350k och har nu efter ca 1h fått 4 svar
* Santander Beviljat 138k Effektiv ränta 16,13%
*Forex Beviljat 30k Effektiv ränta 13,98%
*Marginalen Bank Beviljat 325k Effekiv ränta 8,02%
*BlueStep Bank Beviljat 350k Effektiv ränta 18,06%

Just nu är Marginalen det som ser bäst ut. Även om de inte beviljat hela beloppet så passar det mig MKT bättre med8,025 ränta än 18,06%
Vi får se vilka fler som trillar in under dygnet :)
Ps.... Det känns som om jag kan ANDAS igen :)
Ta marginalen! Det gjorde jag;)
Kompletteringar? Lönekrav? Det står under varje erbjudande.
Och STORT grattis!!
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Jag hoppas verkligen. Tänkte dra iväg min ansökan vid lunch så får vi se hur det går....Har ångest som gör mig direkt illamående.... Som jag sa förut i tråden. Jag är så jävla tacksam över att ha hittat ett andningshål i vardagen. Att här kunna prata öppet om sina ekonomiska problem är såååå mkt värt för mig :) Jag är så tacksam över detta. Återkopplar under em så får vi se om jag fått ngt napp :)

Kunde inte ha sagt de bättre själv... :) Vi håller tummarna för Dig att det ska gå vägen... YAY !!! Heja Dig :)
 
S

Skoda mannen

Gäst
Poäng: 0
Jag betalar ca 9k i bara lånekostnader på de fyra lånen CB, Collector, Ikano och Svea. Sen har jag dessa förbannade sms lån som varje månad slukar ungefär 4-6k Sen har vi de vanliga räkningarna på det.... det innebär att vi (jag) går back varje månad. De två ggr jag tagit samlingslån förut (Collector och Ikano) har jag sökt lågt då jag varit så rädd att inte få det beviljat. det innebär att jag inte kunna lösa så mkt av skulderna som jag önskat. Men nu känns det som att jag kommit till insikt. Det är lixom nu eller aldrig. jag är lixom 47 år och har inte ett sparande!! Helt sjukt... Barnen har inget sparande heller... Det känns skämmigt lixom... Vuxna människan som inte kan få det att gå runt ELLER ge sina barn en semester utanför kommungränsen....
Du verkar ha väldigt stora lån i förhållande till din inkomst , jag skulle om du inte äger en bostad skicka det till kronofogden och senare söka skuldsanering ,kan kännas tufft men det är en tuff situation som aldrig går att betala av inom en rimlig framtid med denna inkomst. Skuldsanering max 5 år som man lever med social bidrags normen existens minimum, men i flesta fall med skuldsanering får man betala lite mindre vid skuldsanering än vid lönesättning via kronofogden, men sen e skulderna fria inom 5 år om man blir godkänd skuldsanering och det borde du bli med den summan och ålder
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Du verkar ha väldigt stora lån i förhållande till din inkomst , jag skulle om du inte äger en bostad skicka det till kronofogden och senare söka skuldsanering ,kan kännas tufft men det är en tuff situation som aldrig går att betala av inom en rimlig framtid med denna inkomst. Skuldsanering max 5 år som man lever med social bidrags normen existens minimum, men i flesta fall med skuldsanering får man betala lite mindre vid skuldsanering än vid lönesättning via kronofogden, men sen e skulderna fria inom 5 år om man blir godkänd skuldsanering och det borde du bli med den summan och ålder
Really?
Han har ca 300k i lån och precis fick en samlingslån som kommer sänka hans kostnader till ca3000kr i månaden och du säger att han ska släppa till KF för att söka skuldsanering?
Really?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp