Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån med många små lån – vad är mina chanser?

Hej! Vad tror ni chanserna är för ett samlingslån? Har tyvärr 15 lån/krediter. Tyvärr en hel del mindre med högre ränta som jag behöver bli av med. Total skuld är 1 275 000. Utanför UC är 215 000 uppdelat på 6 krediter, det är dessa jag vill bli av med, hade gjort stor skillnad. Min UC score är 5,5, jag har 4 förfrågningar, alla är 6 månader eller äldre. Deklarerad inkomst för 2025 var 570 000 och ränteutgifterna var 205 000. Som sagt, tror ni det finns någon chans till samlingslån? Tänker främst på 215 000, detta gör stor skillnad för mig.

Förmodligen väldigt svårt. Jag hade tittat på alternativen att kontakta de lån inom UC du har och se ifall någon kan tänka sig att samla ihop en del av skiten utanför UC och då förlänga tiden och få ner månadskostnaden.

Men din totala skuldbördan kommer göra det extremt svårt!

Enklaste är möjligen Creditstar men det är 20 procent ränta där. Två betalningsfria månader utan extra kostnad. Enkla att ha att göra med och kan du samla det värsta där kanske det är ett första steg i att minska kostnaderna!

Tack för feedback! Tänkte göra ett försök från någon av låneförmedlarna och se om jag får något erbjudande.

Vill bara uppdatera att jag gjorde en låneansökan för en stund sedan hos Lendo. Sökte på 270 000k, samlingslån på hela summan, hade två mindre lån till som jag tänkte baka in. Tog på 8 år.

Fick 4 erbjudande, tre stycken på 250 000
Facit bank 10,59 % effektiv ränta, lösenkrav på 250 000
Marginalen bank 14,01 % effektiv ränta, lösenkrav på 188 000
Thorn 18,36 effektiv ränta. Sen ett lån på 50 000 från collector på 21,74 % effektiv ränta.

Aldrig hört talas om Facit bank sedan innan, någon som har lån hos dessa?

Var det utan lösenkrav hos Thorn?

Ja det stod inte lösenkrav vilket jag tyckte var märkligt. Valde marginalen bank, har signerat avtalet så får se vad som händer nu.

När det står lösenkrav, är det lånen som framgår på UC som behöver lösas?

Vill bara uppdatera att jag gjorde en låneansökan för en stund sedan hos Lendo. Sökte på 270 000k, samlingslån på hela summan, hade två mindre lån till som jag tänkte baka in. Tog på 8 år.

Fick 4 erbjudande, tre stycken på 250 000
Facit bank 10,59 % effektiv ränta, lösenkrav på 250 000
Marginalen bank 14,01 % effektiv ränta, lösenkrav på 188 000
Thorn 18,36 effektiv ränta. Sen ett lån på 50 000 från collector på 21,74 % effektiv ränta.

Aldrig hört talas om Facit bank sedan innan, någon som har lån hos dessa?
Facit Bank är sjuka i huvudet när det kommer till att kommunicera! De tog över en del av Thorns gamla lån. Men så länge du sköter betalningarna så fungerar det som vilken annan bank som helst men det är enklare att kommunicera med en turk du precis gett en rak höger 😎

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp