• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån på en halv mille?! - var?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Nån som förresten vet att ifall jag typ ansöker hos ikano kl 14:00 och typ bynk 1 timme senare, ser då ikano att jag sökt hos bynk eller kan bara bynk se att jag sökt på ikano?
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Frågan är om Grupp A eller Grupp B av banker är mer generösa med sina lån, vad tycker ni?

Grupp A Aasa Kredit, Bank Norwegian, BlueStep, Komplett Bank, Nordnet Bank

Grupp B Bigbank, Bynk, Lån & Spar bank
Med Mera Bank (Coop), Nordax, PayEx
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Frågan är om Grupp A eller Grupp B av banker är mer generösa med sina lån, vad tycker ni?

Grupp A Aasa Kredit, Bank Norwegian, BlueStep, Komplett Bank, Nordnet Bank

Grupp B Bigbank, Bynk, Lån & Spar bank
Med Mera Bank (Coop), Nordax, PayEx
Rekommenderar att inte söka på komplett, jag hade 360k årsinkomst 0 ff o bara ett lån på 60k och blev inte bevilja 150k
 

Hanna Ljung

Kunnig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
13 September 2018
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Nån som förresten vet att ifall jag typ ansöker hos ikano kl 14:00 och typ bynk 1 timme senare, ser då ikano att jag sökt hos bynk eller kan bara bynk se att jag sökt på ikano?
Bank 1 kan aldrig se bank 2´s förfrågan. Däremot ser Bank 2, Bank 1´s förfrågan. Speciellt när du gör det med 1 timmes mellanrum.
Ansöker du på båda exaaakt samtidigt så finns chansen att båda bankerna enbart ser 1 förfrågan, Dvs. sin egen. Men det är bara en chansning, inget som är bekräftat. Men man har inget att förlora på att testa. Som att ansöka direkt samtidigt som att söka med en timmes mellanrum, enda skillanden är att Bank 2 Garanterat ser Bank 1s förfrågan.
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Ansökt via Advisa. Än så länge "bara" tre erbjudanden,

Credento 40k, Collector Bank 25k
och så självaste jackpotten Remember på 350k. Några timmar kvar. Hoppas det inte blir massa "manuellt" krångel från dem när det sen väl gäller att betala ut.
 

Hanna Ljung

Kunnig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
13 September 2018
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Ansökt via Advisa. Än så länge "bara" tre erbjudanden,

Credento 40k, Collector Bank 25k
och så självaste jackpotten Remember på 350k. Några timmar kvar. Hoppas det inte blir massa "manuellt" krångel från dem när det sen väl gäller att betala ut.
Det blir det sällan.
Du får sms när de betalt ut beloppet. Det går ganska fort. 2-3h efter att du signerat digitalt. (Under kontorstid)
Jag pratar om remember då :)
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Ansökt via Advisa. Än så länge "bara" tre erbjudanden,

Credento 40k, Collector Bank 25k
och så självaste jackpotten Remember på 350k. Några timmar kvar. Hoppas det inte blir massa "manuellt" krångel från dem när det sen väl gäller att betala ut.
Erbjudande på 350k är inte dålig alls! Speciellt när det är nästan 100k över taxerade inkomsten. Vad blev det för ränta? Ska du samla lån för allt? Borde stå om det är lösenkrav...
 

Hanna Ljung

Kunnig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
13 September 2018
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
34
Poäng
136
Erbjudande på 350k är inte dålig alls! Speciellt när det är nästan 100k över taxerade inkomsten. Vad blev det för ränta? Ska du samla lån för allt? Borde stå om det är lösenkrav...
Remember har inga lösenkrav.
Det betalas ut till ditt konto, alltid. Sen får du göra vad du vill även om du tryckt i samlingslån
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp