• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Samlingslån på en halv mille?! - var?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Erbjudande på 350k är inte dålig alls! Speciellt när det är nästan 100k över taxerade inkomsten. Vad blev det för ränta? Ska du samla lån för allt? Borde stå om det är lösenkrav...


13,91%

4 446 kr / mån


Absolut, jag är nöjd för åtminstånde ett halvår framöver. Har trots ett tidigare samlingslån i April fått plocka fram gamla krediter igen för att överleva från månad till månad då sambon hamnat hos KF och inte längre lyckats betala de 2500 hon är skyldig mig månadsvis, så det fick jag ta ur egen ficka samt täcka egna lån. Dukade nästan under för andra gången... Credway, Everyday, etc. blev slutligen ca 80k på ett halvår!

Nu kan jag beta av alla dessa smålån och krediter (Resurs, Klarna, Collector) som sammantaget går upp mot 140k, samt betala av Santander-lånet på ca 73k och resterande summan ska gå åt att betala av ca 100k (av 173k) av samlingslånet hos Marginalen. Utöver det lär jag få 2500/mån från sambons utmätning som går åt att betala det ICA-lån hon skulle betala mig för månadsvis & så lär jag skicka in ytterligare ett betalningsföreläggande/komplettering på henne gällande andra smålån hon samlat hos mig över årens lopp som jag glömde ta med i första turen. Inget ont blod, hennes eget råd.

Så det verkar lösa sig, gäller att ligga lågt ett tag framöver. Alltså jag är den mest tursamma otursamma snubben jag känner.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
13,91%

4 446 kr / mån


Absolut, jag är nöjd för åtminstånde ett halvår framöver. Har trots ett tidigare samlingslån i April fått plocka fram gamla krediter igen för att överleva från månad till månad då sambon hamnat hos KF och inte längre lyckats betala de 2500 hon är skyldig mig månadsvis, så det fick jag ta ur egen ficka samt täcka egna lån. Dukade nästan under för andra gången... Credway, Everyday, etc. blev slutligen ca 80k på ett halvår!

Nu kan jag beta av alla dessa smålån och krediter (Resurs, Klarna, Collector) som sammantaget går upp mot 140k, samt betala av Santander-lånet på ca 73k och resterande summan ska gå åt att betala av ca 100k (av 173k) av samlingslånet hos Marginalen. Utöver det lär jag få 2500/mån från sambons utmätning som går åt att betala det ICA-lån hon skulle betala mig för månadsvis & så lär jag skicka in ytterligare ett betalningsföreläggande/komplettering på henne gällande andra smålån hon samlat hos mig över årens lopp som jag glömde ta med i första turen. Inget ont blod, hennes eget råd.

Så det verkar lösa sig, gäller att ligga lågt ett tag framöver. Alltså jag är den mest tursamma otursamma snubben jag känner.

Hoppas det inte ramlar på någon skatteskuld till henne bara.
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Hon kan väl inte mer än att hamna hos KF, vilket är var hon redan är
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Så jävla surt dock, måste vänta till Måndag kl. 01.00 om jag vill vara säker på att alla erbjudanden kommit in. 24 timmar som gäller och jag ansökte Fredag 01.00! Antar helgen ej räknas då det står det fortfarande är under behandling
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Det var ett samlingslån jag ansökte om :)
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Än så länge. Har väl 1 timme kvar innan det blivit 24-timmar men måste som sagt vänta ut det till måndag morgon eftersom helgen kom i vägen. Kanske bara borde skita i det och tacka ja till Remember
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp