• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån, snart dags!

glomskaekorren

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Hej!

Undrar lite vad ni proffs tänker om mina förutsättningar för ett samlingslån i slutet på April.
Min inkomst kommer ligga på ca 418 000 kr, underskott ca 50 000 kr. Inga anmärkningar.

Betyg på kreddy ligger idag på 4,7, totalt 5 ff.
1 går ut i mars, 2 i april sedan 2 i augusti. Vad tror ni betyget hamnar på när jag bara har mina 2 ff kvar från augusti?

Vill totalt samla 400-426 000 kr.
Osäker på om jag får samla skatteskuld? Kommer bli tvungen att betala tillbaka 18 000 i år, har ni koll på den punkten får ni gärna dela med er av det.

Har 170 000 som ligger synligt på UC, en del är hos inkasso och annat hos bisnode/övrigt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Hade ca 500tkr årsinkomst . Underskott ca 44000. 1 gammal anmärkning. 7 ff. Betyg ca 8. Fick erbjudande från Remember för att samla: 200.000kr uc Nystart, resten inkasso mm. Så det är mycket möjligt att du får från dem eller Nystart också men rekommenderar inte dem. Höga räntor.
Coop också.

Berätta sen hur det gick.
 

glomskaekorren

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 November 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Hade ca 500tkr årsinkomst . Underskott ca 44000. 1 gammal anmärkning. 7 ff. Betyg ca 8. Fick erbjudande från Remember för att samla: 200.000kr uc Nystart, resten inkasso mm. Så det är mycket möjligt att du får från dem eller Nystart också men rekommenderar inte dem. Höga räntor.
Coop också.

Berätta sen hur det gick.
Tack för svar. Bara jag får samlat allt så blir jag nöjd till att börja med för nu börjar det verkligen köra ihop sig. Dock är våra förutsättningar inte riktigt samma, hoppas på att mitt betyg ska hinna trilla ner till "bra" iallafall och är ju inte direkt överbelånad heller. Får väl se vad som händer i april och hur betyget blir när årsinkomsten uppdateras också, nu ligger den på ca 250 000 något.
 

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
179
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Tack för svar. Bara jag får samlat allt så blir jag nöjd till att börja med för nu börjar det verkligen köra ihop sig. Dock är våra förutsättningar inte riktigt samma, hoppas på att mitt betyg ska hinna trilla ner till "bra" iallafall och är ju inte direkt överbelånad heller. Får väl se vad som händer i april och hur betyget blir när årsinkomsten uppdateras också, nu ligger den på ca 250 000 något.
Jag är också inne på att få ett samlat inom kort. Får acceptera en högre ränta ett tag men kan i höst/vinter eller om 1år få betydligt lägre ränta (min gissning). Då har jag endast kommande ff samt allt samlat redan. Gällande din fråga om att lösa skatteskulden så beror det väl på om du blir erbjuden lån med inlösenkrav eller om lånet kan betalas ut till dig. Där du själv då får ansvara för att beta av skuld/lån.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Barn? Hyra? Jag är rätt övertygad om att du kommer få ett samlingslån på 400+k. Inkomst på 418 och vill söka 400. Absolut. Tror inte det blir några problem alls. Vänta tills förfrågningarna är borta i april och nya inkomsten är inne dock.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Precis men nya inkomsten blir ca 200tkt skrev hen vilket är dåligt om man jämför den nuvarande situationen. Eller har jag uppfattat hen fel? Hellre 400+ som årsinkomst än att vänta tills att ett par förfrågningar försvinner och den nya inkomsten blir mkt lägger på 200tkt tycker jag iaf. Vet inte men jag hade ändå chansat
Jag uppfattade det som att inkomsten är 250k i dagsläget, innan nya inkomsten inkommit. Och att den nya inkomsten kommer att va 418k.
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
159
Poäng
337
Känns väl ganska glasklart om man läser TS inlägg ordentligt: enligt trådstarten kommer inkomsten ligga på 418k efter uppdateringen i april, enligt hens svar i inlägg #4 ligger inkomsten på 250k i nuläget..
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
975
Mottagna reaktioner
627
Poäng
617
Komemr nog gå bra med samlingslån, det tråkiga är att nu är inga räntor bra. Möjligen kan man säga att dem är mindre skit.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Jag med från början. Ser det nu, men om inkomsten är 250 redan nu efter 2-3 månader så woooow. Då behöver man inte ta ett lån alls haha.
Om du TS har 250tkt i dagsläget, är det verkligen akut att ta ett lån? Jag hade betalat av mina skulder med så otrolig hög inkomst utan hjälp. Vet inte
Alltså. Hans årsinkomst 2021 låg på 250k totalt. På ett helt år. Årsinkomsten 2022 blev 418k. Det är den han vill vänta in.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp