Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Samlingslån, snart dags!

Viktig medlem
Poäng: 137
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Hej!

Undrar lite vad ni proffs tänker om mina förutsättningar för ett samlingslån i slutet på April.
Min inkomst kommer ligga på ca 418 000 kr, underskott ca 50 000 kr. Inga anmärkningar.

Betyg på kreddy ligger idag på 4,7, totalt 5 ff.
1 går ut i mars, 2 i april sedan 2 i augusti. Vad tror ni betyget hamnar på när jag bara har mina 2 ff kvar från augusti?

Vill totalt samla 400-426 000 kr.
Osäker på om jag får samla skatteskuld? Kommer bli tvungen att betala tillbaka 18 000 i år, har ni koll på den punkten får ni gärna dela med er av det.

Har 170 000 som ligger synligt på UC, en del är hos inkasso och annat hos bisnode/övrigt.

Hade ca 500tkr årsinkomst . Underskott ca 44000. 1 gammal anmärkning. 7 ff. Betyg ca 8. Fick erbjudande från Remember för att samla: 200.000kr uc Nystart, resten inkasso mm. Så det är mycket möjligt att du får från dem eller Nystart också men rekommenderar inte dem. Höga räntor.
Coop också.

Berätta sen hur det gick.

Hade ca 500tkr årsinkomst . Underskott ca 44000. 1 gammal anmärkning. 7 ff. Betyg ca 8. Fick erbjudande från Remember för att samla: 200.000kr uc Nystart, resten inkasso mm. Så det är mycket möjligt att du får från dem eller Nystart också men rekommenderar inte dem. Höga räntor.
Coop också.

Berätta sen hur det gick.
Tack för svar. Bara jag får samlat allt så blir jag nöjd till att börja med för nu börjar det verkligen köra ihop sig. Dock är våra förutsättningar inte riktigt samma, hoppas på att mitt betyg ska hinna trilla ner till "bra" iallafall och är ju inte direkt överbelånad heller. Får väl se vad som händer i april och hur betyget blir när årsinkomsten uppdateras också, nu ligger den på ca 250 000 något.

Tack för svar. Bara jag får samlat allt så blir jag nöjd till att börja med för nu börjar det verkligen köra ihop sig. Dock är våra förutsättningar inte riktigt samma, hoppas på att mitt betyg ska hinna trilla ner till "bra" iallafall och är ju inte direkt överbelånad heller. Får väl se vad som händer i april och hur betyget blir när årsinkomsten uppdateras också, nu ligger den på ca 250 000 något.
Jag är också inne på att få ett samlat inom kort. Får acceptera en högre ränta ett tag men kan i höst/vinter eller om 1år få betydligt lägre ränta (min gissning). Då har jag endast kommande ff samt allt samlat redan. Gällande din fråga om att lösa skatteskulden så beror det väl på om du blir erbjuden lån med inlösenkrav eller om lånet kan betalas ut till dig. Där du själv då får ansvara för att beta av skuld/lån.

Barn? Hyra? Jag är rätt övertygad om att du kommer få ett samlingslån på 400+k. Inkomst på 418 och vill söka 400. Absolut. Tror inte det blir några problem alls. Vänta tills förfrågningarna är borta i april och nya inkomsten är inne dock.

Precis men nya inkomsten blir ca 200tkt skrev hen vilket är dåligt om man jämför den nuvarande situationen. Eller har jag uppfattat hen fel? Hellre 400+ som årsinkomst än att vänta tills att ett par förfrågningar försvinner och den nya inkomsten blir mkt lägger på 200tkt tycker jag iaf. Vet inte men jag hade ändå chansat
Jag uppfattade det som att inkomsten är 250k i dagsläget, innan nya inkomsten inkommit. Och att den nya inkomsten kommer att va 418k.

Känns väl ganska glasklart om man läser TS inlägg ordentligt: enligt trådstarten kommer inkomsten ligga på 418k efter uppdateringen i april, enligt hens svar i inlägg #4 ligger inkomsten på 250k i nuläget..

Komemr nog gå bra med samlingslån, det tråkiga är att nu är inga räntor bra. Möjligen kan man säga att dem är mindre skit.

Jag med från början. Ser det nu, men om inkomsten är 250 redan nu efter 2-3 månader så woooow. Då behöver man inte ta ett lån alls haha.
Om du TS har 250tkt i dagsläget, är det verkligen akut att ta ett lån? Jag hade betalat av mina skulder med så otrolig hög inkomst utan hjälp. Vet inte
Alltså. Hans årsinkomst 2021 låg på 250k totalt. På ett helt år. Årsinkomsten 2022 blev 418k. Det är den han vill vänta in.

Barn? Hyra? Jag är rätt övertygad om att du kommer få ett samlingslån på 400+k. Inkomst på 418 och vill söka 400. Absolut. Tror inte det blir några problem alls. Vänta tills förfrågningarna är borta i april och nya inkomsten är inne dock.
Tack för svar, inga barn och hyra på 5800 kr. Håller tummarna på att det går bra!

Jag är också inne på att få ett samlat inom kort. Får acceptera en högre ränta ett tag men kan i höst/vinter eller om 1år få betydligt lägre ränta (min gissning). Då har jag endast kommande ff samt allt samlat redan. Gällande din fråga om att lösa skatteskulden så beror det väl på om du blir erbjuden lån med inlösenkrav eller om lånet kan betalas ut till dig. Där du själv då får ansvara för att beta av skuld/lån.
Ja jag tänkte det med att det nog kommer gå till så. Hoppas att jag inte får lösenkrav på allt bara! Tänker precis som dig där med räntan och att man sen får söka om på nytt senare för att få ner räntan.

Har du skickat din deklaration? Du kommer säkert ha bra förutsättningar i slutet av april. Jag ser inga problem att få ett samlingslån.

Ja jag tänkte det med att det nog kommer gå till så. Hoppas att jag inte får lösenkrav på allt bara! Tänker precis som dig där med räntan och att man sen får söka om på nytt senare för att få ner räntan.
Glöm inte att det är annuitetslån. Dvs du betalar mest ränta i början av återbetalningstiden! Att byta till något lägre ränta lönar sig inte alltid. Bara så ni är medvetna om det.

Glöm inte att det är annuitetslån. Dvs du betalar mest ränta i början av återbetalningstiden! Att byta till något lägre ränta lönar sig inte alltid. Bara så ni är medvetna om det.
Nej det har jag koll på, men beror givetvis på vilken ränta man får. Sen är planen beta av skulden på 4-5 år istället genom att göra en större amortering varje år när man väl äntligen får utrymme för att spara undan lite.

Har du skickat din deklaration? Du kommer säkert ha bra förutsättningar i slutet av april. Jag ser inga problem att få ett samlingslån.
Den är godkänd och inskickad! Får hoppas på det, känns som ni säger att det inte bör vara några problem men man vet aldrig helt enkelt och nu när man "skött" sig i nästan ett år och levt snålt så känns det som en jävla käftsmäll man inte är redo att ta om man nu inte skulle få något erbjudande.

Den är godkänd och inskickad! Får hoppas på det, känns som ni säger att det inte bör vara några problem men man vet aldrig helt enkelt och nu när man "skött" sig i nästan ett år och levt snålt så känns det som en jävla käftsmäll man inte är redo att ta om man nu inte skulle få något erbjudande.
Jag tycker att dina förutsättningar ser mycket bättre ut än mina när jag fick ett lån från Remember. Läste fel ang din årsinkomst. Jo, jag hade högre än din men 2,5 högre hyra, 1 anmärkning, mer än 7 förfrågningar om jag minns rätt och sämre betyg, under 10 men ditt är bättre, så jag hoppas du blir beviljad

Du får lösenkrav på allt via Nystart så du vet. Remember betalar ut till ditt konto, om du blir beviljad. Ser fram emot att följa din resa. Liknar lite min tidigare så håll oss uppdaterade

Jag tror faktiskt du kan räkna med ett samlingslån. Tror att det absolut inte är några problem. Bra inkomst sett till summan du vill låna. Och ditt kreditbetyg kommer nog vara bra då också. Nystart (och remember) är för högriskkunder och kommer nog inte vara aktuella för dig. Du får nog bättre erbjudanden än så.

Jag tror faktiskt du kan räkna med ett samlingslån. Tror att det absolut inte är några problem. Bra inkomst sett till summan du vill låna. Och ditt kreditbetyg kommer nog vara bra då också. Nystart (och remember) är för högriskkunder och kommer nog inte vara aktuella för dig. Du får nog bättre erbjudanden än så.
Tack, håller verkligen tummarna! Kommer med en ny uppdatering i mitten av april och i slutet när uppdateringen skett samt ff försvunnit. :)

Behöver lite råd angående hur jag ska göra vid ansökan: Jag ska snart ansöka om ett samlingslån, vill samla 300 000 kr varav 100 000 utanför uc. Jag vet inte om jag blir beviljad, har mycket bra kreditbetyg men 690 blanco och 350 inkomst. Men jag vill samla för hela beloppet, borde jag ansöka om 300 med en gång eller istället 100 för att inte bankerna ska neka mig per automatik när jag söker via lendo?

Behöver lite råd angående hur jag ska göra vid ansökan: Jag ska snart ansöka om ett samlingslån, vill samla 300 000 kr varav 100 000 utanför uc. Jag vet inte om jag blir beviljad, har mycket bra kreditbetyg men 690 blanco och 350 inkomst. Men jag vill samla för hela beloppet, borde jag ansöka om 300 med en gång eller istället 100 för att inte bankerna ska neka mig per automatik när jag söker via lendo?
Samla allt. Även om det blir lösen på hela beloppet. Så länge det inte är inkasso löser de flesta banker även lån utanför UC.

Nu gick jag från 5ff till 4ff, betyget gick från 4,6 till 3,6. Ligger äntligen inom ramen för BRA. Nu blir det spännande att se vad som händer med betyget när nya inkomsten uppdateras i mitten av April och ytterligare 2 ff försvinner 22/4! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp