Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

samlingslån till höst? Nu är det ljusare tider!

Såg nu du hade svarat här. Jag kan tyvärr inte betala av något extra om det är det du menade. Att låta avier falla minskar ju chansen till att få samla vad jag förstått det så vägrar vissa banker att erbjuda höjningar eller nya lån om man har påminnelse avier osv hos dom. 8 långivare som jag har lån hos är ju typ alla på dessa förmedlar sidor. Jag kommer gå minus 16k i augusti då det är mycket dubbla fakturor mm och många av de är vanliga räkningar andra är lån. Har ringt allt och alla och se om de går att skjuta en sista gång men fått tvär nej då jag har gjort detta i sommar för att kunna undvika inkasso innan lån

Uppdatering juli
Jag vet att banker ska man inte lita på speciellt de i kundcenter. Jag vill tro gott om folk och gick med på att prova samla på collector. Han sa mina förutsättningar ser absolut bra ut och att jag var inte högbelånad om man jämförde med lön.
Ansökte. Kalp skiljde med ca 10kr?
Jag har spenderat snart 3 år med konstant övertid och slitit på mig för att fixa deklarationen. 4 ff skulle gå ner till 2 om mindre än 2 veckor och sedan 0ff om en månad.
Var upprörd och irriterad. Valde att gå till förmedlare ändå och tänkte aja.
Fick det jag bad om 250k hos svea. Då samlar jag ca 100k på uc och 150k utanför.
går från 14 lån och krediter till 4st plus csn!
Sparade ca 8k i månaden minst. Mer vissa månader med klarna
Nu har jag
0 på klarna bland annat
Ditt lån har återbetalats till fullo mejlet av creditstar kändes bra. Raderat konto och allt enligt gdpr där.

lån nu
-Svea 130k ca 11,64%
-Svea 250k ca 11,91%
-Medmera 32k 10,41%
-plus1 160k massa procent
Jag vill betala av lilla medmera men avvaktar tills augusti lönen då jag inte vill riskera att behöva snabblösning just denna månad då de är en mellan månad

Bör jag kanske prova söka 195k (samla plus1 och medmera) via swedbank i september säga till de jag kanske byter bank annars? Eller via zmarta igen eller sambla eller lendo?
ska prova på nytt jobb och se om det blir högre lön där men då blir det provanställning :/ söker jag inom 15 dagar kan jag söka med tillsvidare anställningen om jag nu inte behåller den..

Jag planerar på att ansöka om csn lån för 2 mån med studier. Kan få tilläggslån. (Ca 17k x2). Med detta kan jag kanske amortera 12k och lägga 22k buffert. Söker fungerande bil för under 20k men det känns som en risk… då det mest troligt är något som felar i smyg.. behöver bil för att kunna ta mig till nya tillsvidare arbetet

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp