• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingstråd för samlingslån i Covid-tider

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Ja ibland undrar man hur de grundar besluten, men jag är otroligt glad att de kunde hjälpa till!
Kanske att jag hade 0 uc ff var avgörande? För alla synliga krediter var tok maxade men även övertrassering på nordea enligt uc

Advisa 150k
Nordea 20k
Easycredit 25k
Betalkoll 50k

jag hade också 0 ff. Du kanske hade tur bara och jag otur haha
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
D

Delta

Gäst
Poäng: 0
1% på uc ger inga garantier, har man redan 1.5 mille I blanco kan det och kanske ska det vara avslag.

Det stämmer nog bra har 2% på UC 1,2 Blanco inga erbjudanden på 10 timmar så utgår från att jag inte får något tyvärr sökte på Lendo om det nu spelar roll. Som du skriver så är det väl egentligen logiskt också, men hoppades gjorde jag trots det
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Det stämmer nog bra har 2% på UC 1,2 Blanco inga erbjudanden på 10 timmar så utgår från att jag inte får något tyvärr sökte på Lendo om det nu spelar roll. Som du skriver så är det väl egentligen logiskt också, men hoppades gjorde jag trots det

Då har du alltså liten risk att hamna på obestånd, eller ganska liten i alla fall utifrån beteende som syns på uc mm . Däremot blir den snabbkalkyl dom gör över betalningsförmåga röd, så det finns ingen betalningsförmåga att ta i anspråk för nya lån.
 

No1knows

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Det gäller om du har 0.1% UC också då det finns OTROLIGT många banker som ger dig automatiskt avslag vid ett visst belopp i synnerhet i kombination med en belåningsgrad som är 100% och mer...
Hur räknar dom med belåningsgraden? Bolån t.ex, räknas det med? Eller är det endast blanco/krediter kontra inkomst, och vet du vad som brukar vara ok? 1,5x eller 2x av årsinkomsten?
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Jag sökte 400 k via Sambla i juli, syftet var samlingslån för att sänka räntan. Trots kreditbetyget 1,0 fick jag knappt några erbjudanden. De enda som egentligen var intresserade var Remember där jag redan hade lån på 350 k, de erbjöd 50 k upp till deras högsta lånebelopp 400 000 och till drygt 8 % ränta. I slutändan tog jag detta, då i princip inga andra ”vettiga” erbjudanden fanns. Hade det varit för 1 år sedan skulle allting sett väldigt annorlunda ut med fler och helt andra låneerbjudanden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp