• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Samlinslån med hög ränta

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 246
Mottagna reaktioner
13 376
Poäng
8 917
Tro det eller ej men jag vet inte hur många år mitt lån är på.
Problematiken är att du kan inte logga in på deras hemsida, den ser mer ut som en blogg.
Hem skickar dom bara en avisering hur mycket dom ska dra.
Hittar inte mitt skuldebrev men i praktiken är det omöjligt att följa hur lånet minskar och det är väl meningen.
Min ambition är att betala av det så snart som möjligt.
Undvik såvida det inte är ditt absolut sista alternativ.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

peggy

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Augusti 2018
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
I vårt förslag fick vi ett annuitetslån där vi skulle betala 5300 varav ränta 95 kr per dag det skulle bli 34 000 kr på 1 år men om jag inte minns fel så betalar man väl mest ränta de första åren i ett annuitetslån för att sedan minska på skulden mer och mer? Därför har du nog fått betala mest räntor nu. Oavsett så är det massa pengar det hade varit så mycket bättre om man kunde gå göra en vettig avbetalningsplan med fodringsägare eller kronofogde. Blir inget lån vi biter i det sura och kämpar vidare.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
I vårt förslag fick vi ett annuitetslån där vi skulle betala 5300 varav ränta 95 kr per dag det skulle bli 34 000 kr på 1 år men om jag inte minns fel så betalar man väl mest ränta de första åren i ett annuitetslån för att sedan minska på skulden mer och mer? Därför har du nog fått betala mest räntor nu. Oavsett så är det massa pengar det hade varit så mycket bättre om man kunde gå göra en vettig avbetalningsplan med fodringsägare eller kronofogde. Blir inget lån vi biter i det sura och kämpar vidare.
Men OJ!! Helt sinnes ju!!
Nu är jag genast nästan lite tacksam att jag fick avslag från dom sist jag sökte.
Jag hade gjort som ni, även om det är tufft såklart. Hoppas det löser sig! :)
 

peggy

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Augusti 2018
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Ja det är sååå lätt att dras med när man får 340 000 kr i beviljat lån man måste verkligen tänka efter. Den enda fördelen är att man minskar på månadskostnaderna i det här fallet till hälften, MEN priset att betala är att man sitter fast i ett lååååångt betalningsansvar där man i slutändan får betala ett jättehögt pris i form av räntor och kostnader.

Är stolt över mig själv gick precis in och avvisade lånet!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp