Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samma lån, olika ränta - samma månadsbelopp? Hur?

Har sökt via Lendo. Fått massor av erbjudanden. Men förstår inte hur samma belopp och samma återbetalningstid men olika ränta kan ge samma månadsbelopp??

Tex bank 1, 70 k på 6 år, 4,23% effektiv ränta, månadsbelopp 1097 kr

Bank 2, 70 k på 6 år, 5,51% effektiv ränta, månadsbelopp 1097 kr

HUR kan månadsbeloppet bli samma när räntan är olika? Är det ena rakt och det andra annuitet eller vad?

Har sökt via Lendo. Fått massor av erbjudanden. Men förstår inte hur samma belopp och samma återbetalningstid men olika ränta kan ge samma månadsbelopp??

Tex bank 1, 70 k på 6 år, 4,23% effektiv ränta, månadsbelopp 1097 kr

Bank 2, 70 k på 6 år, 5,51% effektiv ränta,
HUR kan månadsbeloppet bli samma när räntan är olika? Är det ena rakt och det andra annuitet eller vad?
Olika uppläggnjngsavgift skulle jag tro. Klicka på erbjudandet för att se.

Törs man klicka där det står t ex "välj seb" (en grön knapp), har inte vågat än då jag inte vet om jag valt definitivt då?

Stämde bra.

Bank 1 erbjuder 4,05% ränta, 300 kr i uppläggningsavgift, inga andra avg. Totalt att återbetala 79 267 kr. Effektiv ränta 4,28%

Bank 2 erbjuder 3,95% ränta, 375 kr i uppläggningsavgift, 40 kr i aviavgift/autogiroavgift, totalt att betala 81 992 kr. Effektiv ränta 5,51%

Vilka bra räntor!
Grattis :)!

Vilka bra räntor!
Grattis :)!

Tack! Jag är ganska lättad!

Står ansökan är färdigbehandlad så antar alla svarat, och de inte behövde 24 h?

Lite intressant se räntorna osv

19 st har svarat och kommit med erbjudande. 18 helt enligt vad jag sökte (70 k på 6 år), den nittonde är goodcash/prioritet finans som erbjuder 50 k och 29% ränta. Liksom hallå ;)

Om nån är intresserad så här är svaren:

Erbjudit utifrån ansökt, 70 000 kr/6 år - ev kompl med lönespec angiven
SEB, 4,28 %
Lån och Spar bank 4,43%
Santander 4,45%
Swedbank 4,47% - senaste lönespec
Sevenday 4,85% - senaste lönespec
Konsumentkredit 5,14%
Wasa kredit 5,51%
Ica banken 5,79%
Remember 6,20%
Marginalen 6,37%
Forex 6,69%
Collector 6,93%
Ikano 7,17% - två senaste lönespec
Monobank 9,19% - senaste lönespec
Resurs bank 9,36%
Avida 12,58%
Euroloan 18,14%
TF bank 19,21%

Erbjudit lägre belopp än sökt:
Goodcash/prioritet finans. 50 000 kr/6 år, 29 %

Ojj vad många .. är glad om man får 1 bank som nappar jag :)

Känns som att du var i princip helt skuldfri innan det här ? Eller väldigt bra förutsättningar

Känns som att du var i princip helt skuldfri innan det här ? Eller väldigt bra förutsättningar

Finns en tråd med mer info
https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/hur-maximera-chansen-få-blanco-till-lägst-ränta.11171/

Men ja utifrån Kreddys uppgifter (dagsläget något bättre, t ex 10 k mindre bolån etc, men tror inte det påverkade direkt)

0,1%/utmärkt betyg, en lågt belånad fastighet med 175 k i bolån som jag amorterar med ca 10 k per kvartal, 30 k i en kredit (utnyttjad med 4 k), några tusen kvar på ett billån samt 35 k I en avbetalning via wasa kredit (med säkerhet). Har ett rejält csnlån men det syns ju inte. Inga ff, inga anmärkningar etc. Taxerad inkomst ca 360 k

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp