Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sergel inkasso

Någon som vet vad som händer om man missat att betala på en avbetalningsplan hos Sergel? Får man en påminnelse eller går det direkt till KF? Är 2 dagar sen.

brukar få en påminelse men dom kan vara snabba med o skicka till kfm, testa o ring dom imon :D

brukar få en påminelse men dom kan vara snabba med o skicka till kfm, testa o ring dom imon :D

Jag har ringt och då sa de att ibland skickar de påminnelse och då får man ex antal dagar på sig att betala men ibland skickar de direkt till KF. Så jag vet inte. :/

Någon som vet vad som händer om man missat att betala på en avbetalningsplan hos Sergel? Får man en påminnelse eller går det direkt till KF? Är 2 dagar sen.
Jag fick påminnelse , och kunde betala när jag fick lön månaden efter den 25

Fick du så många dagar på dej? En hel månad?
När kom påminnelsen då?
Den kom runt den 10 , sedan betalde jag när lönen kom och var inga problem , mailade och bad också att få betala dubbelt nästa månad ! Inga problem heller !

Den kom runt den 10 , sedan betalde jag när lönen kom och var inga problem , mailade och bad också att få betala dubbelt nästa månad ! Inga problem heller !

Aha så du betalade dubbelt månaden efter? Har mejlat de med men får nog ringa imon igen o fråga om jag med får betala dubbelt.

Aha så du betalade dubbelt månaden efter? Har mejlat de med men får nog ringa imon igen o fråga om jag med får betala dubbelt.
Det tycker jag absolut du ska göra , dom kan vara lite svåra om det är första månaden på avbetalningen som man ville skjuta upp på , är det första ?

Det tycker jag absolut du ska göra , dom kan vara lite svåra om det är första månaden på avbetalningen som man ville skjuta upp på , är det första ?

Ja det är första :(
Kan absolut betala dubbelt nästa månad.
Hur många dagar stod det på påminnelsebrevet du fick? Totala summan jag ska betala är 3800kr. Vet inte hur jag ska få ihop summan. Försöker sälja grejer men ingen som nappat än. :( Har panik och mår skit. Sönderstressad.

Ja det är första :(
Kan absolut betala dubbelt nästa månad.
Hur många dagar stod det på påminnelsebrevet du fick? Totala summan jag ska betala är 3800kr. Vet inte hur jag ska få ihop summan. Försöker sälja grejer men ingen som nappat än. :( Har panik och mår skit. Sönderstressad.
Är det total summan eller är det en delbetalning ? Kom faktiskt inte ihåg hur många dagar det stod , men tror det stor betalning snarast

Fick påminnelse idag från sergel , står att de skickat till kfm, blir det bet. Anmärkning av det direkt ?

Fick påminnelse idag från sergel , står att de skickat till kfm, blir det bet. Anmärkning av det direkt ?
Nej de blir det inte, en av mina skulder hade de skickat till kronofogden men jag ringde och då ville de ha 2000kr och så återkallade dom det. Jag swishade direkt och ärendet blev återkallat och upprättad avbetalningsplan. :)

Jag ringde igen. Fick ändrat till 31/8 och de ändrade min månadssumma från 3800kr till 2700kr. Och slog ihop 8 ärenden till 4. Helt otroligt hjälpsamma.

Absolut....slog ihop alla mina telia till ett ärende ändrade månadsbetalningen med till lite lägre....Trista är att man många gånger måste "hänga på låset" när de öppnar annars får man vänta länge

Fast ok Telia har gett dom väldigt generösa regler...minst 200 kr/månad per ärende

När jag var kund hos Sergel inkasso så skickade de inget till Kronofogden i första taget (trots att jag tjänade ganska bra, så förutsättningar borde ha funnits). De hörde av sig någon gång om året och undrade om jag inte skulle betala, men inget hände när jag inte gjorde det. När de väl gick till Kronofogden så hade det gått kanske fem-sex år eller så.

Fast jag var förstås förloraren i detta, då det blir rätt dyrt att betala en skuld på några tusen när den har ökat med flera hundra procent pga ränta och påminnelseavgifter.

När jag var kund hos Sergel inkasso så skickade de inget till Kronofogden i första taget (trots att jag tjänade ganska bra, så förutsättningar borde ha funnits). De hörde av sig någon gång om året och undrade om jag inte skulle betala, men inget hände när jag inte gjorde det. När de väl gick till Kronofogden så hade det gått kanske fem-sex år eller så.

Fast jag var förstås förloraren i detta, då det blir rätt dyrt att betala en skuld på några tusen när den har ökat med flera hundra procent pga ränta och påminnelseavgifter.
Tycker dom är snabb med att skicka till kfm

Fick från kfm idag, hur länge kan man vänta med att skicka in delgivning ?

Jag har aldrig skickat in någon, så det är väl hur länge som helst. De kommer hem till dig så kan du skriva på då. Ibland har jag blivit delgiven per telefon också.

Slängde första , sen kom påminnelse efter 2 veckor .. sedan tog det ca 1,5 månad innan dom kom .. och då var jag inte hemma heller två första gångerna .. så för mig säkert 3 mån totalt :) tar tid innan dom kommer känns det som :) du kan ju vänta 1 månad utan problem skulle jag säga

Slängde första , sen kom påminnelse efter 2 veckor .. sedan tog det ca 1,5 månad innan dom kom .. och då var jag inte hemma heller två första gångerna .. så för mig säkert 3 mån totalt :) tar tid innan dom kommer känns det som :) du kan ju vänta 1 månad utan problem skulle jag säga
Hur länge kan man vänta utan att det blir betalnings anmärkning ?

Hur länge kan man vänta utan att det blir betalnings anmärkning ?
Du måste ha skrivit på delgivningen innan det kan bli anmärkning och du ha dessutom 10 dagar på dig att betala efter du skrivit på :) efter dom 10 dagarna blir det anmärkning ! Så vill du betala i augusti kommer du klara det utan problem !

Du måste ha skrivit på delgivningen innan det kan bli anmärkning och du ha dessutom 10 dagar på dig att betala efter du skrivit på :) efter dom 10 dagarna blir det anmärkning ! Så vill du betala i augusti kommer du klara det utan problem !
Tack för hjälpen!

Jag fick 2 brev från kfm , hörde av mig till sergel och betalade båda 2, behöver jag skriva under nåt ändå och skicka till kfm?

Alltid haft bra erfarenheter av Sergel men nu fick jag uppleva det sämre! Vi va sena med betalningen på en betalplan men betalade påminnelse i tid. Fick idag att dom trots detta skickat ett ärende till kfm. Tänkte att det går säkert att förhandla med dom så dom återkallar, bara man betalar in för avgifterna. Glöm det....Nu skulle dom ha 10000 kr för att ens fundera på att återkalla. Pratade med dom i juni sist och då var det inga som helst problem att få ett annat ärende återkallat mot att man betalade in avgifterna direkt! Nu var dom exakt som typ Lowell som också är vidriga att ha å göra med.

Alltid haft bra erfarenheter av Sergel men nu fick jag uppleva det sämre! Vi va sena med betalningen på en betalplan men betalade påminnelse i tid. Fick idag att dom trots detta skickat ett ärende till kfm. Tänkte att det går säkert att förhandla med dom så dom återkallar, bara man betalar in för avgifterna. Glöm det....Nu skulle dom ha 10000 kr för att ens fundera på att återkalla. Pratade med dom i juni sist och då var det inga som helst problem att få ett annat ärende återkallat mot att man betalade in avgifterna direkt! Nu var dom exakt som typ Lowell som också är vidriga att ha å göra med.
Inget roligt sånt , hur stor är skulden på ?

Sergel är hel knäppa, betalade in enligt plan till dom den 14/8, idag kom det att dom sagt upp amorteringsplanen pga att dom inte fått betalningen. Kul o slänga upp 45k på nån vecka.

Sergel är hel knäppa, betalade in enligt plan till dom den 14/8, idag kom det att dom sagt upp amorteringsplanen pga att dom inte fått betalningen. Kul o slänga upp 45k på nån vecka.
Ring in och säg att du betalat

Inget roligt sånt , hur stor är skulden på ?

70000, hade fått på 1900 i månaden. Försökte få henne att fatta att vi hade betalt i tid också men va helt kört.
Ska försöka ringa ett annat nummer i morgon som går direkt till den jag pratade med sist och se om jag kan få igenom nåt annat. Hon jag pratade med idag sa att vi kunde återkomma när det hade blivit ett utslag men det är just det vi vill undvika på min man då han snart inte har nån anmärkning kvar.

Vi betalade den 12/8 och fick också idag att betalplanen var avslutad och att dom skickat till kfm. Trots att jag hade till 15/8 på mig att betala påminnelsen, försökte säga detta men va helt stopp.

Vi betalade den 12/8 och fick också idag att betalplanen var avslutad och att dom skickat till kfm. Trots att jag hade till 15/8 på mig att betala påminnelsen, försökte säga detta men va helt stopp.
Låter ju helt sjukt , har till den 15 måste ju det gälla !

Tror sergel har stora bekymmer med sina system, inget fungerar på mina sidor hos dom, telefonkön är längre än till försäkringskassan en måndagmorgon.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp