- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Min sambo har fått svar nu sistone på mailen faktiskt , la upp en avbetalningsplan där för ett tag sen !Tror sergel har stora bekymmer med sina system, inget fungerar på mina sidor hos dom, telefonkön är längre än till försäkringskassan en måndagmorgon.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
min sambo har mailat 3 dagar nu och fått svar tillbaka varje gång jättesnabbt...maila du från mina sidor ?Dom är roliga, fortfarande inget svar.
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Ja det gör jag, har dom en mailadress också?min sambo har mailat 3 dagar nu och fått svar tillbaka varje gång jättesnabbt...maila du från mina sidor ?
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
nej dom har nog bara från mina sidor nu när jag tänker efterJa det gör jag, har dom en mailadress också?
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Rätt mycket , hur stor var skulden ?Dom gick med på 5k o sen dra tillbaka.
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
45k, jag erbjöd dom det, startade en ny konversation tlll dom med att jag erbjuder 5000 i rubriken o då svarade dom på mindre än 12h.Rätt mycket , hur stor var skulden ?
- Meddelanden
- 299
- Mottagna reaktioner
- 109
- Poäng
- 307
Skickar Sergel ut påminnelse, någon som vet och hur många dagar brukar man ha på sig att betala? Har aldrig varit sen hos dom men inte kunnat betala i mars. Oroar mig för detta. Brukar dom vara lätta att ha att göra med?
- Meddelanden
- 299
- Mottagna reaktioner
- 109
- Poäng
- 307
Avbetalningsplan har jag sen ett år tillbaks så den är pågående. Men man får alltså en påminnelse på en pågående avbetalningsplan också? Vet du ungefär hur många dagar man har på sig att betala påminnelsen?
- Meddelanden
- 108
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 112
Jag har många avbetalnings planer hos sergel och har missat några ggr men brukar vara 2-3 dagar innan dom antingen tar bort planen och istället skickat ut hela beloppet att betala inom 8 dagar har jag för mig, innan dom skickar till kfmAvbetalningsplan har jag sen ett år tillbaks så den är pågående. Men man får alltså en påminnelse på en pågående avbetalningsplan också? Vet du ungefär hur många dagar man har på sig att betala påminnelsen?
- Meddelanden
- 299
- Mottagna reaktioner
- 109
- Poäng
- 307
Ok, tack för svar. Får nog ringa dom direkt när de öppnar imorgon och fråga om jag kan få anstånd eller betala dubbelt nu sista april. Upplever tyvärr inte att inkassobolagen är särskilt medgörliga. Har haft tufft med allvarlig sjukdom under 2020 med jobbiga operationer men inget inkassobolag förutom Sileo verkade bry sig eller vilja hjälpa mig. Får hoppas Sergel kan ge mig anstånd.
- Meddelanden
- 108
- Mottagna reaktioner
- 25
- Poäng
- 112
Ve
Vet iaf att dom brukar vara svår med anstånd när de gäller avbetalnings planer. Men sen om man alltid har skött betalningarna så tycker iaf inte jag att det ska vara nåt problem.Ok, tack för svar. Får nog ringa dom direkt när de öppnar imorgon och fråga om jag kan få anstånd eller betala dubbelt nu sista april. Upplever tyvärr inte att inkassobolagen är särskilt medgörliga. Har haft tufft med allvarlig sjukdom under 2020 med jobbiga operationer men inget inkassobolag förutom Sileo verkade bry sig eller vilja hjälpa mig. Får hoppas Sergel kan ge mig anstånd.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Skickar inte ut påminnelsen , avbryter planen direkt tyvärrSkickar Sergel ut påminnelse, någon som vet och hur många dagar brukar man ha på sig att betala? Har aldrig varit sen hos dom men inte kunnat betala i mars. Oroar mig för detta. Brukar dom vara lätta att ha att göra med?
- Meddelanden
- 299
- Mottagna reaktioner
- 109
- Poäng
- 307
Ja det var det jag befarade. Det är ingen jättestor summa, ca 2700 kr men har ingen möjlighet att betala det förrän 19 april. Tror du dom kan gå med på att jag får betala hela summan då om de nu avbrutit avbetalningsplanen? Eller skickar dom direkt till KFM? Är dom så tuffa att de inte ens skickar påminnelse? Bara dom går med på att jag får betala 19 april så är jag nöjd. Blir ytterligare en tuff månad då men kan ju stryka ett inkassobolag från skuldlistan.Skickar inte ut påminnelsen , avbryter planen direkt tyvärr
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Jag hade ringt i morgon. Det jag upplevt är att dom är rätt snabba med att skicka till kronofogden om man missar betalplanen ! Tycker sergel har blivit betydligt hårdare nu än innan .Ja det var det jag befarade. Det är ingen jättestor summa, ca 2700 kr men har ingen möjlighet att betala det förrän 19 april. Tror du dom kan gå med på att jag får betala hela summan då om de nu avbrutit avbetalningsplanen? Eller skickar dom direkt till KFM? Är dom så tuffa att de inte ens skickar påminnelse? Bara dom går med på att jag får betala 19 april så är jag nöjd. Blir ytterligare en tuff månad då men kan ju stryka ett inkassobolag från skuldlistan.
- Meddelanden
- 299
- Mottagna reaktioner
- 109
- Poäng
- 307
Ringer direkt när de öppnar. Tänker att de kanske inte hunnit göra så mycket ännu då avbetalningen skulle varit betald senast 31 mars. Dom jobbade väl på torsdagen men sen har det ju varit stängt. Tycker de borde invänta betalning också om man ska betala senast 31 mars och det varit många helgdagar. Sen vad de går med på är ovisst. Handlar mycket om vem jag hamnar hos också. Får hoppas det är någon förstående person som haft en trevlig påsk.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Även om dom skulle hunnit skicka det så blir det ändå bara 600 kr extra som du kan betala vid lönen så är den bortaRinger direkt när de öppnar. Tänker att de kanske inte hunnit göra så mycket ännu då avbetalningen skulle varit betald senast 31 mars. Dom jobbade väl på torsdagen men sen har det ju varit stängt. Tycker de borde invänta betalning också om man ska betala senast 31 mars och det varit många helgdagar. Sen vad de går med på är ovisst. Handlar mycket om vem jag hamnar hos också. Får hoppas det är någon förstående person som haft en trevlig påsk.

- Meddelanden
- 299
- Mottagna reaktioner
- 109
- Poäng
- 307
Fick faktiskt påminnelse igår. Men då jag inte har hela summan så ringde jag och bad om anstånd men det gick inte, de beviljar inga anstånd. Vill helst betala de 500 kr de vill ha så det inte blir så fattigt i maj också men om jag inte lyckas få ihop det så får jag väl betala hela beloppet. Tycker inkassobolagen blivit hårdare med att bevilja anstånd.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Har fått anstånd innan av segel ca 1 år sedan , fick idag anstånd av gothia och Sileo om att betala dubbelt nästa månad istället ! Tycker verkligen Gothia är bra nu ! Alltid fått anstånd och dom har alltid tagit tillbaka föreläggandet från kronofogden om man erbjudit 3000 krFick faktiskt påminnelse igår. Men då jag inte har hela summan så ringde jag och bad om anstånd men det gick inte, de beviljar inga anstånd. Vill helst betala de 500 kr de vill ha så det inte blir så fattigt i maj också men om jag inte lyckas få ihop det så får jag väl betala hela beloppet. Tycker inkassobolagen blivit hårdare med att bevilja anstånd.
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Tycker du ska ringa dom i morgon igenFick faktiskt påminnelse igår. Men då jag inte har hela summan så ringde jag och bad om anstånd men det gick inte, de beviljar inga anstånd. Vill helst betala de 500 kr de vill ha så det inte blir så fattigt i maj också men om jag inte lyckas få ihop det så får jag väl betala hela beloppet. Tycker inkassobolagen blivit hårdare med att bevilja anstånd.

- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Ja det var inte illaFick avbetalning av sergel idag på forex lån. 110000. Dom va generösa och gav mig 2 månader att beta av det på.

- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Ska skicka en blomma till dom sen, coll gav mig 13k i månaden på ett lån som är 410000.Ja det var inte illa![]()
- Meddelanden
- 6 051
- Mottagna reaktioner
- 2 813
- Poäng
- 1 987
Förstår inte hur man tänker som inkasso när man ger ett sånt erbjudandeSka skicka en blomma till dom sen, coll gav mig 13k i månaden på ett lån som är 410000.
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Svarade bara att jag ska försöka. Men får äta löv o mossa så går det nog.Förstår inte hur man tänker som inkasso när man ger ett sånt erbjudande
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Så de menar att du ska betala tillbaka 110 000 kr på 2 mån? Tycker inkasso bolagen har blivit hårdareFick avbetalning av sergel idag på forex lån. 110000. Dom va generösa och gav mig 2 månader att beta av det på.
- Meddelanden
- 2 055
- Mottagna reaktioner
- 312
- Poäng
- 577
Jag fick det nu .Någon som fick samma?
- Meddelanden
- 303
- Mottagna reaktioner
- 236
- Poäng
- 407
Då det är inkasso-bolagen har de säkert sålt era uppgifter för att tjäna en extra slant, sedan blev de påkomna och fick göra en "hoppsan!".Inget farligt ju . Jag har en plan hos dom och ingen har försökt kontakta mig .
Tyvärr väldigt vanligt sedan GDPR blev en grej.
- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Vad rör det sig om? Det är ju helt befängt att skicka ut en sånhär grej utan att berätta vad fan det handlar om.
Är det att någon hackat deras kunddata bas och nu har mitt kontonummer eller adress? Handlar det om att dom sålt materialet vidare?
Uppenbarligen är det något vi som kunder, konsumenter är drabbade av att då inte berätta vad det handlar om känns bara ännu mer suspekt.
Är det att någon hackat deras kunddata bas och nu har mitt kontonummer eller adress? Handlar det om att dom sålt materialet vidare?
Uppenbarligen är det något vi som kunder, konsumenter är drabbade av att då inte berätta vad det handlar om känns bara ännu mer suspekt.
- Meddelanden
- 31 796
- Mottagna reaktioner
- 16 710
- Poäng
- 11 977
Då det är inkasso-bolagen har de säkert sålt era uppgifter för att tjäna en extra slant, sedan blev de påkomna och fick göra en "hoppsan!".
Tyvärr väldigt vanligt sedan GDPR blev en grej.
Det här har jag missat. Vilka uppgifter är det vanligt att man säljer?
- Meddelanden
- 22 865
- Mottagna reaktioner
- 16 207
- Poäng
- 10 747
Det här har jag missat. Vilka uppgifter är det vanligt att man säljer?
Telefonnummer + personnummer givetvis. Framförallt till företag som bedriver sälj.
Mitt företag exemplevis köper alla uppgifter ifrån Bisnode.
Det är inte billigt heller ska du veta.
Alla bolag som bedriver försäljning via telefon måste ju få nummer + namn + adress ifrån någonstans, man sitter inte med kataloger längre eller eniro.
- Meddelanden
- 31 796
- Mottagna reaktioner
- 16 710
- Poäng
- 11 977
Jag förstår. Det måste väl finnas bättre källor än inkassobolag att få sådan info från? Det låter spontant inte så lyckat att då ut ett urval där gemensamma nämnaren är att man har misslyckats med betalning tidigare.Telefonnummer + personnummer givetvis. Framförallt till företag som bedriver sälj.
Mitt företag exemplevis köper alla uppgifter ifrån Bisnode.
Det är inte billigt heller ska du veta.
Alla bolag som bedriver försäljning via telefon måste ju få nummer + namn + adress ifrån någonstans, man sitter inte med kataloger längre eller eniro.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.