• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Sergel inkasso

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
Ahh men kommer ju fan inte kunna betala så stor summa :(
Finns det någon chans att Sergel drar tillbaka skulden o beviljar avbetalningsplan? Om man får tag på de dvs. Fan!

Finns en chans hur stor är skulden på? Ring tidigt till sergel inkasso direkt när dom öppnar sen ber dig koppla till telia finance avdelning inkasso.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
488
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
Och där damp det ner brev från KF. Efter en dag. Jag orkar inte.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 345
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Sergel är väldigt tillmötesgående är min uppfattning. Jag och min man har fått många ärende återkallade mot att vi betalt in avgiften för ansökan om betalningsföreläggande. Jag ringde nåt 08 nummer kom fram på en gång till Sergel då. Stod med i nåt av breven vi fick från dom.
 

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
488
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
Finns en chans hur stor är skulden på? Ring tidigt till sergel inkasso direkt när dom öppnar sen ber dig koppla till telia finance avdelning inkasso.

Jag ringde direkt kl 09. Hade plats 63. Skulden är på 7200kr. Fan helvete. Sitter i Telia finance kö nu. Plats 33.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Och där damp det ner brev från KF. Efter en dag. Jag orkar inte.
Ja det kommer dagen efter , skriv inte på förens du fått kontakt med sergel , för ta minst en månad innan kronofogden kommer och vill du skriver på ...
 

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
488
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
Jag fick ett blankt nej. De återkallar inte. Otrevlig som fan. Omöjligt att prata med. Sa att jag kan betala avgiften eller vad som idag men nej sa hon. Vi återkallar inte. :(
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Jag fick ett blankt nej. De återkallar inte. Otrevlig som fan. Omöjligt att prata med. Sa att jag kan betala avgiften eller vad som idag men nej sa hon. Vi återkallar inte. :(
Testa ringa igen så du kommer till en annan istället , dom brukar man alltid kunna delbetala hos
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 345
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Jag fick ett blankt nej. De återkallar inte. Otrevlig som fan. Omöjligt att prata med. Sa att jag kan betala avgiften eller vad som idag men nej sa hon. Vi återkallar inte. :(

Konstigt, har fått återkallat från dom många gånger.
 

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
488
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
Konstigt, har fått återkallat från dom många gånger.

Jag ringde igen (Efter 2h kö) och pratade med en tjej som såg att jag redan mejlat de 15/6 fler gånger och frågat efter betalplan och att de kommer återkalla samt så slipper jag betala avgiften och börjar betala 500kr 31/7. Hon bad om ursäkt tom och sa att det var deras fel att de skickat till KF då jag bett om hjälp i tid.
Tack alla för era tips o stöd om hur jag skulle gå vidare <3
Är så glad nu!
 

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
488
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
Någon som vet vad som händer om man missat att betala på en avbetalningsplan hos Sergel? Får man en påminnelse eller går det direkt till KF? Är 2 dagar sen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp