• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sergel till kronofogden - fast följt amorteringaplanen

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
hej,

Mitt telia finance förföll i början på året, gick till sergel (18000kr) ordnade med en avbet på 1500kr per månad.

Har betalt 3 ggr nu i april/maj fick jag en påminnelse (röda dagar och valborg gissar jag?) fast jag hade betalr mailde till dem via deras webb gränssnitt och då sa dom ”allt är i sin ordning, vi har mottagit din betalning” de svarade 9/5

Nu idag 21/5 fick jag från kronofogden - är helt i chock, loggar jag in så ser jag även att mina 3 betalningar är bokförda i tid.

Har dom bara sagt upp helt utan förvarning? Fattar inget. Vad kan ha hänt? Har det blivit fel i detas system?

Hade skrapat fram pengarna såklart om det hade behövs.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
98
Poäng
267
hej,

Mitt telia finance förföll i början på året, gick till sergel (18000kr) ordnade med en avbet på 1500kr per månad.

Har betalt 3 ggr nu i april/maj fick jag en påminnelse (röda dagar och valborg gissar jag?) fast jag hade betalr mailde till dem via deras webb gränssnitt och då sa dom ”allt är i sin ordning, vi har mottagit din betalning” de svarade 9/5

Nu idag 21/5 fick jag från kronofogden - är helt i chock, loggar jag in så ser jag även att mina 3 betalningar är bokförda i tid.

Har dom bara sagt upp helt utan förvarning? Fattar inget. Vad kan ha hänt? Har det blivit fel i detas system?

Hade skrapat fram pengarna såklart om det hade behövs.
Ring de omgående, det måste ju gå att lösa om du betalt allt enligt återbetalningsplan. Hoppas det löser sig! Det är inkassobolaget du behöver kontakta, de kan återkalla ärendet från KFM ifall det blivit något fel.
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Ring de omgående, det måste ju gå att lösa om du betalt allt enligt återbetalningsplan. Hoppas det löser sig! Det är inkassobolaget du behöver kontakta, de kan återkalla ärendet från KFM ifall det blivit något fel.

Jag ringde dem men de kopplade fel efter 45 min i kö (tydligen special avdelning för telia)

Men har mailat dem via webbgränssnittet där man kan följa sin avbetalning - där ligger sllt uppe.

Är i svår chock just nu - hehe men får ring om de inte svarar innan lunch imorrn.

Tänker vill ha allt skriftligt. Dom själva kan ju läsa - vad de skrev 9/5 - ”allt är i sin ordning..” de måste ha blivit systemfel?
 

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
98
Poäng
267
Jag ringde dem men de kopplade fel efter 45 min i kö (tydligen special avdelning för telia)

Men har mailat dem via webbgränssnittet där man kan följa sin avbetalning - där ligger sllt uppe.

Är i svår chock just nu - hehe men får ring om de inte svarar innan lunch imorrn.

Tänker vill ha allt skriftligt. Dom själva kan ju läsa - vad de skrev 9/5 - ”allt är i sin ordning..” de måste ha blivit systemfel?
Galet lång kötid! Förstår att du vill ha det skriftligen, hoppas de återkommer, jag brukar i den mån det går att ringa direkt på morgon när telefontiden börjar för att ev komma fram utan lång väntan. Samtalet är jobbigt att göra som det är
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Galet lång kötid! Förstår att du vill ha det skriftligen, hoppas de återkommer, jag brukar i den mån det går att ringa direkt på morgon när telefontiden börjar för att ev komma fram utan lång väntan. Samtalet är jobbigt att göra som det är


Fick svar nu. Ärendet är återkallat och planen är upplagd igen. Phhhew.
Snabb löst av dem. ELOGE!
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Får man hem brev på att det är återkallat? Vill helst inte ha det... ngn med erfarenhet?
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Varför skriver du webgränssnittet ?:) fick mig ett litet skratt. Ska nog gå bra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp