• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sergel till kronofogden - fast följt amorteringaplanen

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Pratade precis med en Handläghare hos krf och hen kunde bekräfta att det var äterkaööat, dock så skickades inget papper på detta hem till mig var hen tydlig med, kunde iaf kasta delgivnibgs pappret och könna mig trygg

Ah, jag var säker på att samtliga parter i målet underrättades om besluten i målen, men det kanske inte är så då..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Ah, jag var säker på att samtliga parter i målet underrättades om besluten i målen, men det kanske inte är så då..
Oavsett om det kommer brev hem eller inte, skönt att det gick så snabbt. Kredd till sergel och krf.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Vem som helst kan ringa och fråga ja.
Andra frågan förstod jag inte
Menar att jag får information om vem uppgift om min skuld lämnats ut till.
Är inte sånt sekretess? Att någon bara kan ringa o skulder lämnas ut till vem som helst
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Menar att jag får information om vem uppgift om min skuld lämnats ut till.
Är inte sånt sekretess? Att någon bara kan ringa o skulder lämnas ut till vem som helst

Ah, nej du får inget veta om att någon ringt och frågat om dina eventuella skulder. Det går möjligen ta reda på om någon gjort det, men aldrig vem som gjort det.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Det loggas (antar jag) vilka slagningar handläggare gör, och det borde gå att begära utdrag om det, om handäggare på kundserviceorterna är med på listan kan man anta att någon ringt och frågat
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Får man hem brev på att det är återkallat? Vill helst inte ha det... ngn med erfarenhet?
Det är både och! ibland får man ibland inte, förgår fick jag från Kfm att Sileo återkallat men när Svea t ex återkallade kom det inget brev.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Dessutom nästa vecka besök av svärmor tis-sön. Har posten rakt in i lyan... såå onödigt..
Hade aldrig kunnat föreställa mig att postnords krav för några år sedan att föreningen skulle sätta brevlådor nere i porten istället för att använda brevinkastet skulle bli min räddning! hade posten fortsatt landa på hallmattan.... nej vill inte ens tänka på det!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Nej det syns inte, men uppgiften lämnas ut om någon ringer och frågar
Hur lång tid tar det efter att ett föreläggande registrerats tills det försvinner ut i universums svarta hål eller i alla fall fr Kfms "register". Är det som anmärkning 3 år eller kortare tid?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Hur lång tid tar det efter att ett föreläggande registrerats tills det försvinner ut i universums svarta hål eller i alla fall fr Kfms "register". Är det som anmärkning 3 år eller kortare tid?

Osäker, jag vet att jag sett bf ärenden från början av 2016 den här veckan senast.
Helt tror jag inte de försvinner, om man har målnumret eööer utslagsnumret går det att söka på ärenden sedan 90talet, men det är inte sökbart på personen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp