• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Sergel till kronofogden - fast följt amorteringaplanen

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Osäker, jag vet att jag sett bf ärenden från början av 2016 den här veckan senast.
Helt tror jag inte de försvinner, om man har målnumret eööer utslagsnumret går det att söka på ärenden sedan 90talet, men det är inte sökbart på personen.
Okej men om t ex ett låneföretag ringer till kfm och vill veta hur många bf som jag haft under säg senaste 3 åren så kan kfm säga hur många
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 393
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Osäker, jag vet att jag sett bf ärenden från början av 2016 den här veckan senast.
Helt tror jag inte de försvinner, om man har målnumret eööer utslagsnumret går det att söka på ärenden sedan 90talet, men det är inte sökbart på personen.
Finns det ingen prespektionstid eller GDPR hos er? :) jag menar att om man får det bättre i livet borde inte sånt förfölja en
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Hade aldrig kunnat föreställa mig att postnords krav för några år sedan att föreningen skulle sätta brevlådor nere i porten istället för att använda brevinkastet skulle bli min räddning! hade posten fortsatt landa på hallmattan.... nej vill inte ens tänka på det!


Hehe. Hade varit gött endå, får inte så mkt skum post nu som för 6-12 månader. Då var det stress varannan dag
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Finns det ingen prespektionstid eller GDPR hos er? :) jag menar att om man får det bättre i livet borde inte sånt förfölja en

Jo skulder kan preskriberas men utslagen och möjligen de andra bf ärendena har ju varit ärenden och finns kvar.
På samma sätt går det att ta fram tex gamla domar oavsett om någon dömts eller ej och dom tror jag aldrig gallras, utan finns kvar i domsböcker.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp