• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring juni

Gambler123

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
16
Poäng
72
Syns det på skattekontot?
Det ska funka så ja och innebär mycket samtal på kundservice om att få behålla pengarna av olika skäl. Ingen av sk in

KFM skickade ett kort meddelande till mig i Kivra där de meddelade att de plockat hela summan. Fem minuter senare, skattebesked från Skatteverket i Kivra där de flikade in samma sak. Bara att inse att striden är förlorad, bryta ihop och gå vidare.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 795
Mottagna reaktioner
592
Poäng
627
Dom som inte har fått brev eller ett telefonsamtal från Skatteverket om ”utökad” kontroll kan nog sitta lugnt i båten och förvänta sina pengar i slutet av veckan.
Nja, ponera att man deklarerade för någon vecka sedan. Då ska man ju inte direkt räkna/vänta att få tillbaka nu.
Dock så har de samtidigt sagt att man kan få redan i juni även om man deklarerade efter 2:a maj.
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
168
Poäng
337
Fick också på Kivra nu under kvällen.
 

Rodi

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
24 Januari 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
Har inte sovit än väntar på Kivra
 

YoungDum$

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 Juli 2020
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
På skattekontot står inget om utmätning tror jag, det beskedet kommer från kronofogden.
Syftade på att jag nu, När jag fått skattepengarna utbetalt, Fixat nytt jobb. Äntligen kan signera varenda dokument från kronofogden.
Förstod att de lät konstigt
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
jag fick mitt på Kivra nu, och som jag misstänkte så kom inte mitt reseavdrag med så jag får 20k mindre utbetalt :(
men underskottet är nu löjligt lågt (37k) detta med 1,7 miljoner synligt blanco (har ju Fairlo och Wästgöta också)
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
441
Mottagna reaktioner
338
Poäng
477
Förmodligen som de flesta, så fick man besked under natten.
Sätter sprätt på varenda krona så fort de landar på kontot.
Amorterar bolånet.
 
Senast ändrad:

YoungDum$

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 Juli 2020
Meddelanden
189
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
När borde vi se pengar på kontot? Röd dag idag, Enligt skatteverket börjar ju inte utbetalningar förens den 8e?
Kan man ha dom imorgon tro på något konstigt vänster

MvH
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
KFM skickade ett kort meddelande till mig i Kivra där de meddelade att de plockat hela summan. Fem minuter senare, skattebesked från Skatteverket i Kivra där de flikade in samma sak. Bara att inse att striden är förlorad, bryta ihop och gå vidare.

Så det står på skattekontot/skattebeskedet att det är skickat till kfm?
 

Snurre

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
21 Januari 2022
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
KFM skickade ett kort meddelande till mig i Kivra där de meddelade att de plockat hela summan. Fem minuter senare, skattebesked från Skatteverket i Kivra där de flikade in samma sak. Bara att inse att striden är förlorad, bryta ihop och gå vidare.
Fick samma jag med, har dock inledande skuldsannering sedan ett tag tillbaka så har överklagat beslutet till KFM då dom saknar lagligt stöd att utföra utmätning enligt;
Skuldsaneringslag (2016:675) 42 §

”Efter inledandebeslutet får utmätning för fordringar som uppkommit dessförinnan inte ske innan frågan om skuldsanering är avgjord genom ett beslut som har fått laga kraft. Om utmätning ändå sker, är åtgärden utan verkan.”

Är övertygad om att ett misstag har skett hos KFM dvs att jag är med i några automatiska listor än.
misstänker att sånt här sker per automatik @Lasseman ?

Nåväl ingen brådska med pengarna då de skulle sparas i buffert kontot ändå. Och KFM korrigerar nog detta under nästa vecka :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp