Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skatteåterbäring juni

Har du fått besked att du ska få skatten utbetald? Isåfall får du den utbetald, men allt över förbehållsbeloppet 5016KR(?) kan de ta (om jag inte har fel)

Har även jag pågående ärenden hos kfm men inget skuldsaldo. Ska få de utbetalt sedan tar jag ut allt över 5000 i kontanter och använder vid behov :)

Du har fel. Av skatteåterbäringen får man behålla 0 kr, inget förbehållsbelopp alls gäller

Inget utmäts för förelägganden
Okej, men hur länge kan ett ärende ligga Som förelägganden? Minst ett av mina vet jag har legat som föreläggande i ca 10 månader, men fortfarande har jag inget skuldsaldo. Hur är det möjligt?
Så kronofogden tar alltså endast skatteåterbäring för att utmäta skuldsaldo?

Har fått besked om att få tillbaka 29k men när jag loggar in på hemsidan så står det 0 kr i skattekonto?

Har fått besked om att få tillbaka 29k men när jag loggar in på hemsidan så står det 0 kr i skattekonto?
Kolla nedanför, det vill säga i historiken. Kanske står -29000, utbetalning. Innebär att de är utbetalade då och landar på ditt konto någon gång mellan 8/6-10/6.

Bilagor

• Screenshot_20220607_002633.webp
    Screenshot_20220607_002633.webp
    100.1 KB · Visningar: 40
ser ni alla nu att era skattekonton är uppdaterade med en utbetalning? Jag gör det inte så antar att jag åkt på en granskning

ser ni alla nu att era skattekonton är uppdaterade med en utbetalning? Jag gör det inte så antar att jag åkt på en granskning
Huruvida alla ser det törs jag inte svara på, men för mig så kom beskedet via Kivra igår, dock såg jag inget på skattekontot förrän nu på morgonen.

Varför står det at utbetalning har gjorts men jag har inte pengar på kontot...?

Bilagor

• Screenshot_20220607_103125.webp
    Screenshot_20220607_103125.webp
    37.2 KB · Visningar: 18
Varför står det at utbetalning har gjorts men jag har inte pengar på kontot...?
för att utbetalningen har gjorts från ditt skattekonto till ditt bankkonto, on du inte hade någon utbetalningsspärr då har du 0 kvar på skattekontot

Har du fått slutskattebeskedet? Isåfall borde det ju va lugn men du kanske inte har Kivra?

Är det någon som redan fått sin utbetalning?
Jag har Swedbank och kan inte se något alls än ens.

Är det någon som redan fått sin utbetalning?
Jag har Swedbank och kan inte se något alls än ens.
Skatteverket börjar betala ut pengarna imorgon och fram till på fredag (8 - 10 juni) så tidigast imorgon kommer du få pengarna.

Skatteverket börjar betala ut pengarna imorgon och fram till på fredag (8 - 10 juni) så tidigast imorgon kommer du få pengarna.

Stod väl likadant förra året. Men dom flesta fick dagen innan ändå.

Enligt övriga här är det lungt, det kommer.

Nån som vet när lönen för 2021 syns på uc, jag fick slutskattebesked igår?

Nu syns pengarna som reservation på mitt konto, dom brukar vanligtvis komma in på kontot vid lunch om det är som all andra år, har Nordea

Nu syns pengarna som reservation på mitt konto, dom brukar vanligtvis komma in på kontot vid lunch om det är som all andra år, har Nordea
Riktigt härliga nyheter, bara sitta och uppdatera och se om man kan ha samma lycka som dig trots att man har Swedbank.

Är det idag ni som ska få skatten tillbaka i juni får den?

Samma här, har Nordea och det brukar komma vid lunch fast reservationen är till imorrn.

Tänker betala in till Ferratum direkt, tror ni den hinner synas på nästa UC?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp