Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Skatteåterbäring syns redan nu

• Trådstartare Trådstartare Oregistrerade
  • Start datum Start datum
Tycker det är helt uppenbart att du ska ta pengarna. Vad vore syftet annars menar du? Med betalningsanmärkningar och hela köret. Klart du ska ta pengarna.

Du har ju ingen anledning att dra av underskottet eftersom du har anmärkningar kvar i två år till, då kan du istället kommande år dra bort och putsa ditt underskott.

Gör något vettigare med pengarna istället...... ;)

Tycker samma som ovan, eftersom du har bet anm.

Betala räkning har inte lämnat heller

Vivus verkar ha rapporterat för lite, förlängningsavgifterna är inte medräknade och vad jag har sett så ska dom också vara avdragsgiltiga.

Vivus verkar ha rapporterat för lite, förlängningsavgifterna är inte medräknade och vad jag har sett så ska dom också vara avdragsgiltiga.

Det tror jag knappast att dom ska. Det är inte räntor, utan avgifter.

Men åååh! Orka kontrollera om alla rapporterat rätt. Kan de inte bara sköta sitt fordringsägarna alltså...

Är det fler än jag som saknar ränteuppgifter från flera? Typ Mobillån, GoodCash, Kontantfinans, Vippi, Betala räkning mfl.?

Jag fick ränteuppgifter från först mobillån igår, denna summa ser jag inte ännu.
Idag fick jag från smskredit som är samma bolag, det syns.

Det är ju konstigt om den som jag fick först inte syns, men den jag fick idag syns. Kan ju vara att dom tror den mindre summan ingår i den högre och att den lägre då inte läggs in som enskild ränteutgift fast den är det. Att smskredit inte lägger in det som två olika alltså... Och att Skatteverket tolkar det som att den mindre inte ska skrivas in och att mobillån då missas.

Vippi borde jag ha, men har inte sett röken av. Harrys Cash möjligtvis också.

Sen tycker jag det är konstigt att jag bara skulle ha betalat 47:- i ränta till Viaconto.

Senast ändrad:
är det nån som fått av min räkning finance ab??? dvs betalaräkning.se

Är det någon som fått av Harrys Cash?

Om man skulle lägga till själv. Är inte risken att Skatteverket vill ha bevis och att det skjuter upp ens skatteåterbäring då?

Ja. Den risken finns ju...
Det bästa är om fordringsägaren rapporterar in det själv.
Känns dock lite hopplöst med vissa...

Blir osäker på smskredit och mobillån. Båda, som är samma bolag, verkar ha skickat in till skatteverket igår och idag. men det är bara det ena som syns. Det är det högre som syns. Eftersom det är samma bolag skulle Skatteverket kunna tro att den lägre summan är inbakad i den större och att den därför inte läggs in.

Suck, att man ska behöva hålla på med sånt här.

Smskredit ska ju stå i 2 kolumner. 1 för smskredit och 1 för mobillån, rapporteras det inte korrekt eller missuppfattas av Skatteverket läggs ju bara den högre in under smskredit. Skatteverket kan ju tro den senare högre inskickade summan ersätter den mindre som skickades in tidigare, fast det är två helt olika ränteuppgifter som ska stå i olika kolumner. Då missas ju den lägre summan från mobillån.

Så går det när man ska ha flera lånesidor under ett bolag. 4finance verkar åtminstone ha fått med både Vivus och Onea.

Senast ändrad:
Kan du räkna upp dom som inte lämnat in?

Fick också från smskredit och mobillån och bara ena finns med...

Ja, kommer det inte imorgon lär det vara så att Skatteverket tolkat det som att den högre uppgiften innefattar den lägre eller liknande, eftersom båda antagligen är skrivna från smskredit. Så himla dåligt.

Vilken av dom är det du kan se?

* Mobillån
* Vippi
* Harrys Cash

Ser jag inte skymten av.

Att jag betalat 47:- i ränta till Viaconto stämmer inte heller.

Senast ändrad:
Vilka är det mer ni vet som inte lämnat ränteuppgifter

Jag råder samtliga att syna sina deklarationer noga. Har själv redan nu upptäckt att flera aktörer, både stora och små skickat in att jag betalat in betydligt mindre än vad jag faktiskt gjort. Det verkar som att de anser att vi är så pass oviktiga och mentalt utslagna att vi inte märker någon skillnad. Enligt skatteverket är det bara att ändra själv vilken ränta det egentligen är.

Jag råder samtliga att syna sina deklarationer noga. Har själv redan nu upptäckt att flera aktörer, både stora och små skickat in att jag betalat in betydligt mindre än vad jag faktiskt gjort. Det verkar som att de anser att vi är så pass oviktiga och mentalt utslagna att vi inte märker någon skillnad. Enligt skatteverket är det bara att ändra själv vilken ränta det egentligen är.

Det där är både oroväckande och intressant. Vad tjänar de på att rapportera i underkant?

Det här är ju jättetrist. Man undrar hur mycket man missat tidigare år :(
Jag har ingen möjlighet att titta igenom alla 40 fordringsägare...

En fråga angående underskott av kapital, jag har en årsinkomst på 338000:- och ett underskott på ca 36000:- klassas det som mycket och kan det ställa till det för mig om jag ska ta lån?

En fråga angående underskott av kapital, jag har en årsinkomst på 338000:- och ett underskott på ca 36000:- klassas det som mycket och kan det ställa till det för mig om jag ska ta lån?

Vad jag har hört så är en gräns på 20% av ens årsinkomst en bra gräns att gå på. Är det över det så säger dom flesta bankerna nej, eller att dom går med på en mindre summa med hög ränta. Så nej, jag tycker inte ditt underskott kan klassas som mycket.

Jag har 350.000 kr årsinkomst och 95.000kr underskott ! Det är 25.000kr för mycket ??

Jag har 350.000 kr årsinkomst och 95.000kr underskott ! Det är 25.000kr för mycket ??

Ja det är väl det. Nu säger jag banker. Vad alla smslånföretagen går efter vet jag inte, dom verkar inte ha någon gräns alls.

Jag har skuldsaldo. Får tillbaka 8500 kr på skatten. Hur görs en förtidsbetalning till KFM? Det är väl fortfarande inte blanketten 4318 som behöver skickas in då uppgifterna nu finns sammanställda hos dom. Eller?

Det där med 20% är väl en sanning med modifikation.
Om man har synliga lån på mycket mindre än vad underskottet indikerar så är de nog hårdare i sin bedömning då de vet att det ligger en del sms-lån där. Har man däremot stort bolån och annat smått kan det tänkas att de har större tolerans för underskottet.

Nu har jag gjort en beräkning, utifrån mina lån som syns på UC. 9600 kr i underskott med lön på 193.000. ger det mig en god chans hos storbankerna?

Så 13 procent med synliga lån är inte hela världen? Det som gör det lite svårt är ju om du säljer aktier med förlust då de räknas som underskott av kapital om jag inte tolkar det fel?

Skatteåterbäring - tact group AB

Ni som inte fått in uppgifter från Vippi. Ni vet väll att dem heter Tact group AB på deklarationen? Jag har fått in ränteuppgifter från dem.

Fiala Finance&Law AB vilka är det

Har inte fått från Tact Group däremot från Fiala Finance&Law AB vilka är det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp