Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Skatteåterbäring syns redan nu

• Trådstartare Trådstartare Oregistrerade
  • Start datum Start datum
Jag har också bara blivit granskad en gång för över 10 år sedan då hade jag dragit av 100% ränteavdrag för fastigheten på mig själv istället för 50% på mig och 50% på min medlåntagare.

Usch då, jag har gjort samma sak fast med ett blancolån. Men har angett min sambos personnummer där vi minskat avdraget med samma summa...

Jag kan tänka mig att många här justerar siffran för underskott av kapital då alla bolag inte skickar in automatiskt. Det kan ju granskas.

Är det småsummor i slutändan det handlar om så kan jag inte tänka mig att skatteverket orkar engagera sig..

Är det småsummor i slutändan det handlar om så kan jag inte tänka mig att skatteverket orkar engagera sig..

Jag har en egen firma som jag startade upp 2014 och där kollade de mig på struntsummor under 300kr för momsredovisningen, bad om kvitton etc, så de orkar verkligen.

Varför skulle ni bli granskad? gjort massa avdrag utöver vad som kontrolluppgifterna gav?
Jag har åkt på "granskning" en gång, det var dock pga att jag hade fyllt i en väldig massa blankett K4 och i slutändan lyckats summera ihop allt fel..

Jag har även ett företag, så blir de ganskat så håller dom på min privata också.. Därför jag är rädd för granskning. Har inte gjort något fel i deklarationen. Men chansen finns ju alltid.

Är jätterädd att åka på granskning och behöver pengarna desperat. Någon som vet när man tidigast kan se pengarna?

Logga in på ditt Skattekonto i början av nästa vecka så ser du om det är på väg. Kommer du inte in så håller de på och bokför. Sen när du ser insättningen brukar det ta 2-3 dagar innan du ser pengarna på ditt konto beroende på vilken bank du har

Går det att kontakta dem och få reda på när pengarna kommer? Eller kommer dem bara köra med standard svar då?

Tror inte de kan svara på när en enskild person får sin utbetalning därför säger de att du ska ha din utbetalning senast den 12/6

Okej tackar:) hoppas man ha lite flytt så dem kommer nu i veckan:)

Går det att kontakta dem och få reda på när pengarna kommer? Eller kommer dem bara köra med standard svar då?

Det är nog en ganska vanlig fråga hos dem för tillfället, räkna inte med något annat än standardsvar.

Ingenting har hännt på skattekonto !

Jag minns kanske fel, men tror man ser dagens händelser på skattekontot först imorgon.

Du kan ju alltid mejla, för mej tog det en vecka att få svar i ett annat ärende, så de har nog mycket att göra.

Har för mig att det brukar stå så varje år, men att pengarna ändock kommer tidigare. Får verkligen hoppas det!

Det skriva de varje år ! Ändå fick man det lite tidigare !
" Nu Skatteverket betala äntligen ut våran pengarna :-) haha !!! "

Vänta er pengarna på torsdag och fredag skulle jag säga.

Hur många av er väntar på ett hyfsat stort belopp tillbaka detta året?.

Ifjoll hadde jag mina pengarna den 3.6 på konto !

Väntar inte så högt belopp, men känner mig orolig att kf ska hinna hugga dem (eftersom jag hamnat i ett läge där jag släppt allting dit). Hur lång tid tar det egentligen från det att man inte betalar en räkning, tills det att kf börjar rota i ens konto, utmätning, eller t ex tar skattepengarna? Jag har märkt att processen är rätt lång med påminnelser osv. Inte fått hem något brev än från kf heller..

Jag fick pengarna den 4e förra året.. vissa bankers kunder fick det den tredje.

Enl skatteverket ska dom köra först till helgen så tidigast den 8/6 säger dom

Jag sätta en öl att dom första får pengarna på Fredag :-)

Om man har inte hört något från dom hittills så ska är det lugnt. Dessutom bero det oxå på om man har bara signerad eller om man har gjort förändringar vilken dom tycker det ser lite konstigt ut.

Jag tro Skatteverket lura oss ! Varför ?
Nu stå ingenting på skattekonto. Men sen om 1 vecka ca. stå att de har satt pengarna den 1. Juni på ditt skattekonto. Det gör dom varje år.

Väntar inte så högt belopp, men känner mig orolig att kf ska hinna hugga dem (eftersom jag hamnat i ett läge där jag släppt allting dit). Hur lång tid tar det egentligen från det att man inte betalar en räkning, tills det att kf börjar rota i ens konto, utmätning, eller t ex tar skattepengarna? Jag har märkt att processen är rätt lång med påminnelser osv. Inte fått hem något brev än från kf heller..

Har du inte fått något brev kommer de inte hinna röra skatteåterbäringen.

Jag tro Skatteverket lura oss ! Varför ?
Nu stå ingenting på skattekonto. Men sen om 1 vecka ca. stå att de har satt pengarna den 1. Juni på ditt skattekonto. Det gör dom varje år.

Exakt vad är det som dom gör för att lura "oss" ?

Jag kan inte förklara varför dom det gör. Nu stå 0kr på ditt skattekonto. Men sen ( om en vecka ca ! ) stå att dom har utbetalt den 1.6 pengarna till ditt skattekonto. Varför stå det inte just nu ?
Det är varje år så. Det är lite konstigt.
Jag tro man kan det först den 8.6 läsa.
Varför kan man inte aktuellt läsa vad hända på mitt skattekonto ?
Kanske jobba dom med våran pengarna att får Ränta ??

Jag kan inte förklara varför dom det gör. Nu stå 0kr på ditt skattekonto. Men sen ( om en vecka ca ! ) stå att dom har utbetalt den 1.6 pengarna till ditt skattekonto. Varför stå det inte just nu ?
Det är varje år så. Det är lite konstigt.
Jag tro man kan det först den 8.6 läsa.
Varför kan man inte aktuellt läsa vad hända på mitt skattekonto ?
Kanske jobba dom med våran pengarna att får Ränta ??
Men det är väl inte o lura? Dom skriver ju från och med den 8 börjat dom att betala ur pengarna??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp