Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Skatteåterbäring syns redan nu

• Trådstartare Trådstartare Oregistrerade
  • Start datum Start datum
Fiala Finance&Law AB

Har inte fått från Tact Group däremot från Fiala Finance&Law AB vilka är det?

Den firman ligger väl i Skövde? En advokatfirma, Pontus Ljungren har telenr 0500-435475. De är väl han som är delägare i Lexbase.

Senast ändrad:
Fiala Finance&Law AB är 24Money

Fiala Finance&Law är 24Money ringde Fiala och fick det svaret.

Om man vill ändra sitt underskott, mitt var skyhögt , fick en mindre chock . Får man ändock pengarna i juni?

Du kan ändra så att du får mindre underskott av kapital men det påverkar din skatteåterbäring. Gå in under fliken ändra och välj att du vill ändra under punkt 8 avdrag för räntor (tror jag den heter). Du kan där ändra hur mycket du inte vill göra avdrag för och sedan se hur det påverkar genom att gå på skatteuträkning. Du kan alltid välja att återställa om du tycker att det blev galet

Enkelfinans har någon fått uppgift om ränteavdrag från dem

Kollade på min deklaration och hade inte fått från Enkelfinans/Skandinaviska Finansgruppen
har någon fått från dem? Har mejlat och ringt men inget svar.

Det är många som inte rapporterat in ränta... Hur kommer det sig? Jag har inte heller fått från enkelfinans, plexia, creditum, cashia..

Känns som om 3B kapital rapporterat väldigt lite:-/

Känns som om 3B kapital rapporterat väldigt lite:-/

Viaconto också. Betalade bort eländet i början av förra året. Att räntan skulle ha varit 47 kronor är ju skrattretande.

Vippi samma sak, men dom har inte rapporterat en spänn. Ingenting från dom.

Senast ändrad:
Mobillån skickade till mig först, sen smskredit. Det är samma bolag, smskredit, men två olika ränteutgifter.

Skatteverket har bara lagt upp den senare från smskredit, den stämmer, jag har kollat räntan. Men räntan från Mobillån har dom inte lagt upp. Mobillån har ju skickat. Ska man be Skatteverket kolla sina papper och uppgifter då eller och lägga upp den andra också? Jag gissar att dom tror den lägre summan ingår i den större eftersom det är samma bolag, men det stämmer inte. Det är två separata uppgifter och båda ska upp. Bör vara så för flera här, det är ju inte korrekt... Eller bör man be mobillån att skicka det en gång till?

Senast ändrad:
Mobillån skickade till mig först, sen smskredit. Det är samma bolag, smskredit, men två olika ränteutgifter.

Skatteverket har bara lagt upp den senare från smskredit, den stämmer, jag har kollat räntan. Men räntan från Mobillån har dom inte lagt upp. Mobillån har ju skickat. Ska man be Skatteverket kolla sina papper och uppgifter då eller och lägga upp den andra också? Jag gissar att dom tror den lägre summan ingår i den större eftersom det är samma bolag, men det stämmer inte. Det är två separata uppgifter och båda ska upp. Bör vara så för flera här, det är ju inte korrekt... Eller bör man be mobillån att skicka det en gång till?

Hade jag varit du hade jag lagt till själv. Du har ju fått de korrekta uppgifterna och kan visa för skatteverket om du nu har otur och blir utplockad för granskning.

Vippi samma sak, men dom har inte rapporterat en spänn. Ingenting från dom.[/QUOTE]

Finns det med något från tact group på din deklarationen?

VIPPI ej rapporterat ränteavdrag

Mejlade Vippi i onsdags då de inte svarar i telefon längre de svarade att de hade rapporterat till Skatteverket men de kunde ta lite tid innan jag såg det. Men jag fick uppgifterna i mejlet, samma sak förra året och då kom det inte alls in, utan jag fick lägga till det själv.

Ta lite tid? Hade de fullgjort sin skyldighet att lämna kontrolluppgift senast siste januari hade det funnits med.

Ta lite tid? Hade de fullgjort sin skyldighet att lämna kontrolluppgift senast siste januari hade det funnits med.

Smskredit dom klåparna skickade sina smskredit och mobillån den 17:e och 18:e MARS, bara den ena verkar ha nått fram och förståtts korrekt av Skatteverket. Så illa att det ska vara så svårt för vissa att sköta så enkla saker.

Viaconto har rapporterat alldeles för lite och Harrys Cash vettefan... Ingenting.

Skatteverket borde hålla koll på sådant här. Man borde maila dom den här tråden på senaste sidorna så dom kan kolla upp detta. Man ska inte få missköta kontrolluppgifterna på det här sättet som flera bolag gör.

För Tact Group har sickat in till skatteverket för mig

Äntligen. Kontaktade Skatteverket i slutet av mars någon gång om att dom missat en kontrolluppgift. Alltså att dom redan hade den, men inte lagt in den i mina ränteutgifter. Efter lång väntetid stämde detta och uppgiften finns nu inlagd :)

Skatteverket skyllde iofs ifrån sig och menade att antingen kommer den när den kommer eller så får jag lägga in den själv. Men av en slump las det in samma dag, haha. Att erkänna man själva missat är tydligen svårt.

Så nu får jag tillbaka över 4500:- istället för 4100:-. Bra så.

Hoppas att de börja och betala ut redan den 5.6 :-)

Och jag hoppas att jag inte blir granskad! behöver verkligen dessa pengar nu i juni...

Jag tro om du inte har hört något hittills gick det bra

Jag tror att man kan se om dom betalat ut eller inte.Logga in med E-Leg den 8 Juni och se om din deklaration är utagen för granskning eller om pengarna är på väg in till ditt konto.Vill minnas att jag läst att man kan se det då.

Jag tro för 3år sedan hadde de oxå skrivit 8-12 ! Men ändå betalade de ut redan den 5.6

Enligt vad som står på deras sida sker utbetalning mellan den 8-12 juni

Det brukar stå så, men man brukar kunna få det redan första dagarna i juni. Det är väl lite säkerhetsmarginal dom kör med antar jag.

Enligt skatteverket/skattekonto så gjordes en utbetalning 1e Juni, både år 2014 och 2013 och om jag inte minns fel så tog det 2-3 bankdagar efter det att man hade pengarna. Så ja det går nog att hoppas på skattepengarna redan i mitten/slutet av nästa vecka.

Då hoppas jag att det blir så.

Varför skulle ni bli granskad? gjort massa avdrag utöver vad som kontrolluppgifterna gav?
Jag har åkt på "granskning" en gång, det var dock pga att jag hade fyllt i en väldig massa blankett K4 och i slutändan lyckats summera ihop allt fel..

Varför skulle ni bli granskad? gjort massa avdrag utöver vad som kontrolluppgifterna gav?
Jag har åkt på "granskning" en gång, det var dock pga att jag hade fyllt i en väldig massa blankett K4 och i slutändan lyckats summera ihop allt fel..

Jag kan tänka mig att många här justerar siffran för underskott av kapital då alla bolag inte skickar in automatiskt. Det kan ju granskas.

Jag har också bara blivit granskad en gång för över 10 år sedan då hade jag dragit av 100% ränteavdrag för fastigheten på mig själv istället för 50% på mig och 50% på min medlåntagare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp