• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring vid skuldsanering

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 71
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
16
Poäng
71
Allt över 10 000 kr räkanas som en tillgång...

det ska alltså omprövas... varför chansa på ??

jag fick 50k och omprövade
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 71
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
16
Poäng
71
Det görs dessvärre en skillnad på större engångsutbetalningar kontra t.ex en ökad månatlig lönehöjning (exkl. sedvanlig årlig höjning).
Om du omprövar detta belopp, så är det mest troligt att dom kommer justera din betalplan med en högre engånsinbetalning…
exakt, jag räknar inte med att få behålla det... jag betalar 500k mindre än vad jag hade lån på.. att jag ger dom 50k extra och inte får behålla det är ingeting mot det jag får...
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 71
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
16
Poäng
71
Ja allt är så väldigt luddigt allting :) vissa säger 10k andra säger minst 30-50k ! Väldigt olika ! Sen när man läser på deras sida så ska man inte behöva ompröva ! Tycker inte man ska behöva skämmas vilket beslut man än väljer
hehe sant! men som det nämns tidigigare... tänk om man får 1 år till bara för man inte gör ompräning på skiten- personligen tar jag hellre det säkra(att göra omprövning på beloppet) före det osäkra
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Allt över 10 000 kr räkanas som en tillgång...

det ska alltså omprövas... varför chansa på ??

jag fick 50k och omprövade
Dom säger själva att om du har inledande då ska du ompröva om det är över 10k ! Har du beslutad behöver du inte ompröva ! Hon var väldigt tydlig i telefonen idag när jag pratade med en omprövnings handlägggare ! Har du inledande och får under 10k så får du behålla det ! Över 10k så ska det omprövade OM du inte fått beslutet !
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Dom säger själva att om du har inledande då ska du ompröva om det är över 10k ! Har du beslutad behöver du inte ompröva ! Hon var väldigt tydlig i telefonen idag när jag pratade med en omprövnings handlägggare ! Har du inledande och får under 10k så får du behålla det ! Över 10k så ska det omprövade OM du inte fått beslutet !
Nu märker jag ord förvisso, men man omprövar ingenting under ett inledande stadie. Man "bara" meddelar sin handläggare, så räknar dom om/justerar betalplanen. Den är ju inte ens fastställd, enbart preliminär, innan beslutet kommer.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Nu märker jag ord förvisso, men man omprövar ingenting under ett inledande stadie. Man "bara" meddelar sin handläggare, så räknar dom om/justerar betalplanen. Den är ju inte ens fastställd, enbart preliminär, innan beslutet kommer.
Hon menade säkert man skulle säga till sin handläggare !
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Nu märker jag ord förvisso, men man omprövar ingenting under ett inledande stadie. Man "bara" meddelar sin handläggare, så räknar dom om/justerar betalplanen. Den är ju inte ens fastställd, enbart preliminär, innan beslutet kommer.
Men det var under inledande som man kunde få betala in återbäringen! Inte under beslutad
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 71
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
16
Poäng
71
Dom säger själva att om du har inledande då ska du ompröva om det är över 10k ! Har du beslutad behöver du inte ompröva ! Hon var väldigt tydlig i telefonen idag när jag pratade med en omprövnings handlägggare ! Har du inledande och får under 10k så får du behålla det ! Över 10k så ska det omprövade OM du inte fått beslutet !
så sa inte min handläggare... men men folk gör som dom vill :) ja har iallfall skickat in omprövning på 50k sedan kommer jag behålla 8k i reseräkning som jag inte nämner för dom :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp