• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skatteåterbäring vid skuldsanering

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 71
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
16
Poäng
71
jag har beslutad skuldsanering i 1 månadan nu, om det nu är som några här säger.. alltså att man inte behöver göra en omprövning på beloppet som i mitt fall är 50k, vad har jag såifall att förlora på om jag gör en omprövning... regler är väl ändå regler , om nu reglern är att man inte ska betala tillbaka för jag har beslutad skuldsanering så kommer dom väl bara att avslå ansökan, sedan om dom nu väljer att dom vill ha summan, så är väl det en rättslig sak ? som jag sedan kan ta upp i domstol osv?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
så sa inte min handläggare... men men folk gör som dom vill :) ja har iallfall skickat in omprövning på 50k sedan kommer jag behålla 8k i reseräkning som jag inte nämner för dom :)
Du nämner det inte, men dom kan ju se det samma sekund som dom loggar in på Skatteverkets sidor, vilket KF har full access till... :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
så sa inte min handläggare... men men folk gör som dom vill :) ja har iallfall skickat in omprövning på 50k sedan kommer jag behålla 8k i reseräkning som jag inte nämner för dom :)
Man gör som man vill :)
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 71
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
16
Poäng
71
Du nämner det inte, men dom kan ju se det samma sekund som dom loggar in på Skatteverkets sidor, vilket KF har full access

Du nämner det inte, men dom kan ju se det samma sekund som dom loggar in på Skatteverkets sidor, vilket KF har full access till... :)
helt rätt! :) men iom att jag skickat in min ansökan nu, på det jag faktiskt får, sedan kan de ju va så att jag inte får godkännt på reseräkningen osv osv, och den summan tänker jag är under 10 K som jag alltså inte behöver söka omprövning på ;) hehe fattar ju såklart själv att det kanske är fel... men men får väl se vad som händer, enl er kanske det inte är helt omöjligt att jag får behålla mina 50 (plus 8) :D
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
helt rätt! :) men iom att jag skickat in min ansökan nu, på det jag faktiskt får, sedan kan de ju va så att jag inte får godkännt på reseräkningen osv osv, och den summan tänker jag är under 10 K som jag alltså inte behöver söka omprövning på ;) hehe fattar ju såklart själv att det kanske är fel... men men får väl se vad som händer, enl er kanske det inte är helt omöjligt att jag får behålla mina 50 (plus 8) :D
Jag har aldrig skrivit att man kan/bör få behålla pengarna... Jag vänder mig dock emot att man ska begära omprövning för små summor vilket jag anser att den övervägande majoriteten här ute får.
Tycker det är fullkomligt vettigt att man begär omprövning om man får ett så pass stort belopp som 50tkr i återbäring.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp