• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldångest

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Hej!
Natten varit hemsk:(
Sovit ca 2 timmar vaknat otaliga gånger med att vara kallsvettig
Orkade ej gå till jobbet idag på grund av totalutmattning:(
Alla skulder gnager i mig och hur jag än räknar så kommer det inte att gå ihop sig med utmätning:(
Kommer inte ha en krona att leva på då KFM ej tar hänsyn till försäkringar för både hund o hem samt personförsäkringar.
Kommer inte kunna betala CSN :(
Min älskade vovve kostar en del i månaden och honom vill jag ha kvar många år till betyder otroligt mycket❤️
Frågan är hur länge jag ska orka:(
Med ett skuldberg och inte ett öre kvar i månaden samt ett krävande jobb och detta är bara början.
Känns som livet är över:(
Kommer ej mäkta med detta.
Hur har ni andra gjort när den här känslan kommit?
Tror inte jag är ensam med denna ångest o oro som äter upp mitt liv totalt:(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Hej!
Natten varit hemsk:(
Sovit ca 2 timmar vaknat otaliga gånger med att vara kallsvettig
Orkade ej gå till jobbet idag på grund av totalutmattning:(
Alla skulder gnager i mig och hur jag än räknar så kommer det inte att gå ihop sig med utmätning:(
Kommer inte ha en krona att leva på då KFM ej tar hänsyn till försäkringar för både hund o hem samt personförsäkringar.
Kommer inte kunna betala CSN :(
Min älskade vovve kostar en del i månaden och honom vill jag ha kvar många år till betyder otroligt mycket❤️
Frågan är hur länge jag ska orka:(
Med ett skuldberg och inte ett öre kvar i månaden samt ett krävande jobb och detta är bara början.
Känns som livet är över:(
Kommer ej mäkta med detta.
Hur har ni andra gjort när den här känslan kommit?
Tror inte jag är ensam med denna ångest o oro som äter upp mitt liv totalt:(
Det är en jättejobbig omställning att leva på existensminimum. Har ni dyra försäkringar? Kanske ni kan förhandla ner dom lite? Byt telefonabonnemang, vi sa upp vårt tv-utbud och körde på streamingtjänster. Kan man säga upp när man vill och alternera mellan.
Planera era middagar och handla utifrån det, inget småhandlande.
Sen vet jag ju att ni har en dyr bil och den har jag inget tips om tyvärr :(
Hoppas ni löser det, det finns oftast ett ljus i tunneln :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Det är en jättejobbig omställning att leva på existensminimum. Har ni dyra försäkringar? Kanske ni kan förhandla ner dom lite? Byt telefonabonnemang, vi sa upp vårt tv-utbud och körde på streamingtjänster. Kan man säga upp när man vill och alternera mellan.
Planera era middagar och handla utifrån det, inget småhandlande.
Sen vet jag ju att ni har en dyr bil och den har jag inget tips om tyvärr :(
Hoppas ni löser det, det finns oftast ett ljus i tunneln :)
Ja maten går naturligtvis att dra ner på o planera bättre. Undrar om det går att kontakta CSN beskriva läget och kunna få uppskov så länge eller betala mindre.
Tufft blir det nog bland det värsta jag hittills upplevt i mitt liv.
Fruktansvärd otrygghet och inga marginaler till nått o oförutsett :(
Ett rejält straff utan att gjort något brott:(
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
805
Mottagna reaktioner
936
Poäng
737
Snälla rara du.
Du har väl sökt skuldsanering,om inte dags att börja skriva nu.
Super mycket kramar till dig.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Snälla rara du.
Du har väl sökt skuldsanering,om inte dags att börja skriva nu.
Super mycket kramar till dig.
Tack❤️
Har inte börjat än :(
En tanke jag fått vid skuldsanering är om man blir sjuk då kommer ju inte hela summan kanske in och riskerar att avbrytas:(
Eller begär man omprövning?
Hur det än är så är sitsen man satt sig i hemsk:(
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 435
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Tack❤️
Har inte börjat än :(
En tanke jag fått vid skuldsanering är om man blir sjuk då kommer ju inte hela summan kanske in och riskerar att avbrytas:(
Eller begär man omprövning?
Hur det än är så är sitsen man satt sig i hemsk:(

Du begär omprövning ifall förutsättningar ändras drastiskt i din skuldsanering.
Gällande försäkringar så har jag själv ingen på mig kvar, det finns inte utrymme för det. Har på mitt barn får räcka.

Blir jag sjuk/olycka så hoppas jag det är dödligt/ :D

Alltså du måste inställa dig på att du måste prioritera utgifter, vad behöver man? allt annat ska bort.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Tack❤️
Har inte börjat än :(
En tanke jag fått vid skuldsanering är om man blir sjuk då kommer ju inte hela summan kanske in och riskerar att avbrytas:(
Eller begär man omprövning?
Hur det än är så är sitsen man satt sig i hemsk:(
Du har ju 2 betalningsfria månader och meningen är att du ska få en liten buffert. Blir du långvarigt sjuk begär du omprövning, annars ska du klara det.
Hade inte du tvistiga skulder eller blandar jag ihop dig med nån annan? :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Du har ju 2 betalningsfria månader och meningen är att du ska få en liten buffert. Blir du långvarigt sjuk begär du omprövning, annars ska du klara det.
Hade inte du tvistiga skulder eller blandar jag ihop dig med nån annan? :)
Tvistiga nej bestridit en skuld men det har rättats till om det är den?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Ja, Du Syrran, vad ska jag säga mer än att jag sååååå förstår Din oro inför vad som komma skall...och hur man ska kunna hushålla med de få resurser man ges...

Jag kommer ALDRIG be om ursäkt för att jag under tiden från det att jag släppte mina skulder tills dess att utmätningen väl var igång, så stoppade jag undan en del pengar, men då jag har ett samvete, så gjorde jag både och...
Jag reglerade mindre skulder i sin helhet, men jag stoppade även undan pengar i madrassen. Jag lyckades göra både och just för att jag tjänar rätt bra, fick tillbaks på skatten, bonus utbetalning samt semester ersättning under perioden innan utmätningen drog igång.

Att ha lite pengar liggandes i madrassen underlättade avsevärt... Även Du och Din man har fått detta råd här ute och jag hoppas innerligt att Du har anammat detta råd? Det kommer generera lite trygghet under en liten tid i alla fall...

Sen detta med lilla vovven... Jag bryr mig föga om vad andra säger, men MIN vovve var den som fick mig att orka upp när det stormade som allra mest runt omkring mig förra sommaren. Han var den som gjorde att jag kom ut på mina promenader, ner till stranden, ut i skogen. Att kela med honom lugnade mig många ggr när ångesten kröp i mig. Utan honom, så vet jag inte vart jag hade befunnit mig, så jag förstår såååå innerligt vad Du menar...

Jag bara hoppas, än en gång, att Ni har mäktat med att lägga undan lite pengar...så Ni i alla fall, kan vara trygga ett litet tag framöver - tills Ni har lyckats hitta lite nya ekonomiska rutiner. Dom går att finna - ni måste bara vända och vrida på varje tänkbar sten...

Kram på Dig bästa Syrran !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp