• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skulder, kronofogden och förhoppning om skuldsanering

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 667
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Jag hade sålt bilen, köpt en i 20000 kr klassen och betalat in överskottet på skulder. Detta kommer gynna dig vid nästa ansökan av skuldsanering.
Hen har lån på bilen så det får nog betalas först :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Funderade på en sak. Om man får behålla en bil för Kfm. Hur ser dom på om man har Trafikförsäkring eller Halvförsärking.
Kan dom säga åt en att man får behålla bilen då den inte är värd allt för mycket, men man ska ha trafikförsärking?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Funderade på en sak. Om man får behålla en bil för Kfm. Hur ser dom på om man har Trafikförsäkring eller Halvförsärking.
Kan dom säga åt en att man får behålla bilen då den inte är värd allt för mycket, men man ska ha trafikförsärking?

Kan inte tänka mig dom lägger någon värdering i det.

Sen ska du veta att det skiljer OTROLIGT lite mellan trafikförsäkring och halv. På mitt bolag så är det som mest 50:- i priskillnad mellan trafik och halv. (I månaden då).
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Kan inte tänka mig dom lägger någon värdering i det.

Sen ska du veta att det skiljer OTROLIGT lite mellan trafikförsäkring och halv. På mitt bolag så är det som mest 50:- i priskillnad mellan trafik och halv. (I månaden då).

Jo, när jag sålde min förra bil och köpte en annan billigare så var jag insöad på att bara ha allting så billigt som möjligt för att visa att jag verkligen försöker ordna upp livet.
Men sen slog det mig att halvförsäkring skulle underlätta en hel del om tex rutan som är riktigt risig, man ser knappt när solen ligger på för den är så blässtrad och stenskott som verkar komma varje gång
en större bil eller lastbil lägger sig framför.
Så där tex om jag inte får igenom bilen vid besiktning i framtiden pga rutan så skulle plånkan tacka mig för jag valde halvförsärking. :)

Ska ringa försäkringsbolaget och kika vad en halv skulle gå på.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Vad är det för bil du har?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Funderade på en sak. Om man får behålla en bil för Kfm. Hur ser dom på om man har Trafikförsäkring eller Halvförsärking.
Kan dom säga åt en att man får behålla bilen då den inte är värd allt för mycket, men man ska ha trafikförsärking?
Man får ju inte behålla mer/mindre för det så det beror väl på vad man själv tycker är det är värt.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Kan inte tänka mig dom lägger någon värdering i det.

Sen ska du veta att det skiljer OTROLIGT lite mellan trafikförsäkring och halv. På mitt bolag så är det som mest 50:- i priskillnad mellan trafik och halv. (I månaden då).

Sådär. Nu ändrade jag till halvförsäkring och månadsavgiften steg bara med 39kr/månaden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp