• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsättning....igen!

shoppoholic

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
22 Mars 2023
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
31
Poäng
127
Säger inte att du undanhåller något utan menade att du kanske inte försökt sälja det du har? Men ändå, jag måste fråga -om du haft ett shoppingberoende hur kan du då bara ha lite begagnade möbler och kläder? Är det till nöjen och resor ALLT gått till och hur är det ens möjligt, om du inte rest till Maldiverna hela familjen varje år typ?
Känner inget behov av att behöva specificera vart pengarna gått, lika lite som jag är nyfiken på vad andra gjort av sina pengar som hamnar i skuldfällan.

Jag skäms och har skuldkänslor att ha försatt mig i den här situationen igen och att fråga om råd/ tips tog mig nästan två veckor att överhuvudtaget våga skriva här!

Så tackar innerligt för alla tips men tänker inte specificera vad jag lagt pengarna på, och det hoppas jag respekteras...vänligen men bestämt!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

SkuldFriUtmaning

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
18 Mars 2023
Meddelanden
53
Mottagna reaktioner
17
Poäng
61
Jag har ingen anledning att undanhålla om jag skulle ha något att sälja som gör att jag får in pengar, möblerna jag har är köpt begagnade och är definitivt inte av några lyxmärken. Möjligen kan jag få in någon mindre summa genom att avyttra en del kläder! Har ingen tv, utan använder mobilen till det mesta!
Får jag fråga hur gammal är du?
Om du berättar för dina föräldrar och flytta till dom under minst år och hjälpa till med att betala hyran istället för att du bor kvar i din nuvarande lägenhet.
 

shoppoholic

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
22 Mars 2023
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
31
Poäng
127
Får jag fråga hur gammal är du?
Om du berättar för dina föräldrar och flytta till dom under minst år och hjälpa till med att betala hyran istället för att du bor kvar i din nuvarande lägenhet.

Dessvärre har jag passerat den åldern för många år sen för att ha den möjligheten!
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Hyr ut din bostad i 2:a hand ett år och bo hos nån vän ett år, då spar ni båda pengar.
Det förutsätter såklart att du har nån vän att flytta in till.

Vet släkt och vänner om din situation?
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Känner inget behov av att behöva specificera vart pengarna gått, lika lite som jag är nyfiken på vad andra gjort av sina pengar som hamnar i skuldfällan.

Jag skäms och har skuldkänslor att ha försatt mig i den här situationen igen och att fråga om råd/ tips tog mig nästan två veckor att överhuvudtaget våga skriva här!

Så tackar innerligt för alla tips men tänker inte specificera vad jag lagt pengarna på, och det hoppas jag respekteras...vänligen men bestämt!
Nu var det ju för att du bad om hjälp att lösa situationen och undringar om en andra skuldsanering som förslaget att sälja saker kom upp. När du då säger att du inte har något att sälja trots att du bränt 1 miljon på 5 år efter senaste skuldsaneringen pga shoppingberoende så är det inte en orimlig fråga att undra vad pengarna gått till för att kunna hjälpa dig vidare. Om du inte vill svara så är det självklart helt okej, men om du inte vågar/kan förklara det anonymt på ett sånt här forum så blir det nog ännu knepigare när du behöver förklara det för kronofogden. Menar absolut inget illa -jag har själv bränt flera miljoner på spelande och dömer inte någon annans beroende.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 625
Mottagna reaktioner
6 206
Poäng
4 147
Så tråkig läsning angående din situation.
Att du nu har 1.2 miljoner I skuld nu trots en genomgången skuldsanering är verkligen tragiskt.
Du kanske borde hamna i en löneutmätning igen och gå i behandling under tiden för att kunna läka, bli hel. Då kan du åtminstone inte låna pengar, shoppa osv.
Jag är klar med min sanering i november och inser att det inte är en självklarhet att aldrig mer hamna snett igen.
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Ja, jag är beredd att ta ett till jobb men än så länge har jag inte lyckats trots flertalet ansökningar/ intresseanmälningar! Men fortsätter att söka.
Har du provat med "mystery shopper" (no pun intended) jobb, finns massvis ute och uppdateras veckovis. Tar du dig an 1 - 2 uppdrag om dagen ökar du nog din inkomst med några tusen i månaden. Ganska enkla uppgifter dessutom
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp